Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#2321
Jubii for dig og Mik
5 år20. februar 2019 kl. 09:14
#2322
Det er den bedste nyhed længe. Godt gået, Mik. Han er en kat i hestepels. ;-)
5 år25. februar 2019 kl. 22:38
#2323
Tak!
Jeg håber og tager en dag ad gangen.
Hver dag Mik er OK - er en gave.
Indtil videre har denne omgang kostet knap 12.000 kr i dyrlæge udgifter. Heldigt, at Mik blev forsikret hos Tryg Hesteforsikring - der løber forsikringen indtil hestens 22 år. En stor del dyrlægeregninger refunderes med 65%.
Har brugt et par tusind kroner til særlige tilskud. Heste har sart mave og det går hurtigt galt, når hesten får antibiotika og anden medicin såsom smertestillende.
Indtil nu fungerer maven fint. Pelsen skinner.
Der har kun været få episoder med uregerlig adfærd.
Dyrlægen kommer den 6 marts. Så skal der tages en opfølgende blodprøve. Hesten skal undersøges. Især øjnene.

Sadelhelvedet er dog stadig ikke løst.
Mik skal jo trænes med ridning i skridt enl. instruks af dyrlægen d. 15.2
Rider pt med et underlag med lommer, hvor jeg har sat ind indlæg, sådan at torntapperne skåned.
Gjorden har jeg i sin tid fået afdøde G.A. at sy - efter min ide.
Denne gjord kommer ovenpå underlaget. Stykket over ryggen er ca 20 cm bredt. Lavet af tykt, stift, dobbelt læder. Der er monteret remme sådan, at man spænder den fast under bugen på normal vis med en almindelig gjord.
Der er monteret beslag til stigbøjler. Disse er flade mod hesten.

Håber blot, at Mik ikke flipper ud med mig på ryggen!

"Sadelmageren" - et selvlært pigebarn - som ødelagde Miks sadel for den nette sum, af 2400 kr - nægter at forklare, nægter at udbedre....
Der er ikke meget jeg kan gøre. End at advare andre mod at bruge hendes "tjenester".

Jeg har fået lovning på, at den uddannede saddelmager som i sin tid solgte salden til mig, kommer forbi næste uge. Hvis han kan nå det. Så må vi se, hvorvidt han kan udbedre skaderne.
Der findes også andre med uddannelse fra England.
Så hvis det svipser med denne - så må jeg få en anden at komme.

5 år2. marts 2019 kl. 07:25
#2324
Mik er blevet sparket! ØV! Der var også store hak i pelsen! Såret på højre bagben kodeled havde blødt så meget, at en stor del hovskægget var sovset til med størknet blod. Håber det var ret beslutning, at spule rent...
Normalt skal man lade mindre sår i fred.
Men kunne ikke vurdere størrelsen på såret..
Sidste onsdag, 6.3 , var dyrlægen forbi for kontrol, vaccination og opfølgende blodprøve. Også denne gang var han glædeligt overrasket når han tjekkede Miks øjne! De er helt fine!
Hvilket han vist ikke havde forventet.
Jeg er spændt på resultaterne... hvorvidt borrelia spiroketerne holder sig på måtten...
Selv er jeg mega syg med en ordentlig omgang "mande-influenza"..
Inklusive mega hovedpine. Som bliver frygtelig når jeg hoster... og det gør jeg hele tiden.
Lungerne piver, bobler, hvisler og larmer så det er svært at sove.
Håber jeg lykkes undgå lungebetændelse.
Bruger flittigt min pep fløjte!

Sadelmageren kiggede forbi. Han mener godt han kan ordne Miks sadel.
5 år11. marts 2019 kl. 08:20
#2325
Åhhh hvor gør det mig ondt for både dig og Mik. Men det er da glædeligt at hans øjne er blevet gode igen. Når sadlen er fixet er I begge to forhåbentlig fit for fight og forårs-ture i den grønne skov. God bedring x 2. Knus, Alinea
5 år12. marts 2019 kl. 21:46
#2326
Tak! Fik resultaterne af borrelia blodprøven fra den 6.3... not so good! Men heller ikke katastrofale.
Det eneste at gøre er, at prøve at holde Miks immunforsvar top tunet.
Passe godt på ham.
Og HÅBE de djævelske spiroketer holder sig i ro og ikke laver flere skader.
Men de er jo en tikkende bombe...
Det er en lidt vanskelig balanceakt at dels opføre sig som om alt er ok - og dels hele tiden være obs på de mindste tegn på nyt udbrud af borrelia = spiroketerne går til angreb.
5 år15. marts 2019 kl. 10:26
#2327
Mik er syg igen igen...
40,3 gr C og masser af snot.
(Naturligvis om aftenen! Da der er 100% tillægs takst på Dr Dyrs tjenester)
Tænkte omgående "kværke"!
Der er kværke på egnen.
Heldigvis mente Dr Dyr ikke det er kværke!
Fordi kirtlerne hverken er hævede, ømme eller hårde.
Plus, at kværke altid starter i kirtlerne. Snot og hoste kommer først senere, når infektionen har udviklet sig.
Vi håber han gar ret!
De andre heste i flokken skal dog have målt temp daglig indtil man kan være sikker på de ikke er smittede.
Miks diagnose er luftvejs infektion.
Han fik antibiotika sprøjte i halsmuskel og febernedsættende sprøjte. Antibiotika og febernedsættende (dog som pasta) skal gives indtil søndag aften. Pastaen dog kun tom lørdag.
Jeg er så heldig, at min bedste veninde kan og må og vil stikke. Og give pastaen!
I går var der meget lidt snot. Temperaturen var stadig for høj - 38,5.
Håber han snart er feberfri!
De får snart et flip hos hesteforsikringen!
5 år22. marts 2019 kl. 08:45
#2328
Sol - det gør mig så uendeligt ondt for dig og Mik. Nu må det da snart gå fremad. Foråret venter. Stort knus, Alinea
5 år22. marts 2019 kl. 11:47
#2329
Stakkels Mik! Men med antibiotikakur bliver han nok snart frisk igen. Han er jo en sej lille en!
5 år22. marts 2019 kl. 19:19
#2330
Stakkels Mik! Men med antibiotikakur bliver han nok snart frisk igen. Han er jo en sej lille en!
5 år22. marts 2019 kl. 19:19



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });