Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#841
re: Vanvittigt spændende!
Det har været mega spændende at læse de breve min far skrev 1925..1927.
At kigge i hans pass fra 1925 - finde ud af hvornår han krydsede de forskellige grænse..men sikken svært det er at tyde stempler som er så gamle og utydelige!
De breve min far skrev på maskine er nemme nok.
Men hans søster skrev for eksempel med BLYANT! Det skulle forbydes hihi det er jo lidt sent nærmere 85 - 90 år for sent (griner)

Med hiv og sving fik jeg skrevet 8 sider - inklusive billeder.
Og sent afsted sent om aftenen den 3. Men jeg fik snakket med mit fætterbarn Thorleif per mobil - så det var OK. Han kunne stadig nå at få materialet med. Thorleif er nu 58 år - så han er 6 år yngre end mig. Hyggelig fyr!

Næste sommer vil jeg morderlig gerne med til slægtmøde nr 2. Hvis jeg nu nænner at forlade min hest en uge...?

Der findes håb om at jeg kan få scannede kopier af familiebilleder af min ældste søster - HURRA for det!

Jeg klagede over min niece til hendes mor - min søde svigerinde. Det var godt. Min svigerinde sender foto albummerne til mig.

At jeg så fik en svinsk pb på fb fra niecen - det er jeg da ligeglad med! Hun er slem!

INGEN af dem, hverken store eller mellemsøster, storebror eller niece får dog tilsendt det jeg skrev FØR jeg har fået foton af dem.
De har alle lavet så mange knuder og været så illojale, at jeg vil se konkrete forbedringer i opførsel før jeg bliver god igen!
De må gerne skynde sig!
Fordi det er så meget mod min natur og mine spontane tilbøjeligheder at være vrangvillig og sætte krav.

Det var så sjovt og hyggeligt at snakke med fætterbarnet - ååh jeg ELSKER den Österbottniska dialekt!
Og jeg er vanvittigt spændt på hvad man har besluttet ved møderne!
Håber mine forslag falder i god jord! nemlig at vi skal have oprettet en lukket hjemmeside der vi kan lægge ud alt materialet, alle billederne og historierne - og ikke kun slægtrtræet. Alle som er efterkommere efter min farfar får adgang til materialet.
Og så er der tale om forskellige projekter...

Jeg vil gerne lave noget tilsvarende om min mors slægt også.
Men der er så mange kontrovercielle ting - den rene sæbeopera - at man nok må overveje hvorvidt alle skal have adgang...
Min morfars mor havde så spændende en skæbne at der er skrevet flere bøger om hende..
Den slægt er så fin og fornem at man kan læse om dem i historiebøger - idel ædel adel! (fnis!)
Og også "fine " og magtfulde folk i nyere tid.
Den svenske statsminister Olof Palme og min mor var grandkusine og grandfætter... Via Olof Palmes mor som var en von Essen pige.

Men jeg vil lige citere Esaias Tegner
"Yvs ej af fädrens ära! envar har dock blott sin;
kan du ej spänna bågen, är han ej din"

Det er nok bare fordi jeg er "far-syg"... jeg var jo så lille når han døde, blot fire år.
Så derfor er det meget følelsesmættet at nu som gammel tante prøve at lære ham at kende - hvad var han for en?

Nåh nok om det!

Sygdommen har som sådan holdt sig lidt på måtten så jeg har kunnet komme ud til lille Mik!
Som aldeles ikke var from og nem i går! Han havde samlet op så megt krudt at jeg fik alle tiders tonsetur!
Han har ALDRIG løbet så stærkt - og det på en lille smatted sti som svinger skarpt hid og did, opfør bakke og nedfor bakke - og også forhindringer! Det var HERLIGT! Men jeg ville ikke have kunnet stoppe ham - prøvede lidt... umsonst! Så løb han blot endnu stærkere!
Heldigvis stoppede han når skoven tog slut - vi skal nemlig krydse en meget befærdet vej på vej hjem fra skoven.
Hvis han ikke havde stoppet med det gode i tide - så havde jeg været nødt til at tage ham ind på en cirkelvolte på bondemandens uhøstede kornmark!
Den slags bliver man ikke populær av... hihihiii

I dag blev han longeret med sin splinternye Pesoa - nu skal der bygges BØFFER!

Håber I alle har haft en vidunderlig weekend - det har jeg!

(Og så pyt at mit bækken driller så jeg er nødt til at spise smertestillende - og håbe og bede til at tarmen ikke går amok! Ibuprofen må jeg slet ikke røre - det kan sågar give blødninger hos raske folk! Heldigvis får jeg recept på Dolol af min læge - hun ved jeg er mega forsigtig og kun spiser piller når det er absolut nødvendig..)
11 år5. august 2012 kl. 21:22
#842
re: Vanvittigt spændende!
Hold da op hvor du tumler med meget - det er altid rart at læse man ved aldrig hvad man ender med.

Nedrigt at skrive svinske beskeder på både FB og computeren - det virker ret hårdt og barskt...ikke noget jeg kunne finde på at gøre...måske har de noget at skjule så det er derfor.....er selv for tiden ved at undersøge nærmere om en bror der blev adopteret væk....tingene er ved at blive opdateret på nettet.
Der må dukke mange tanker og spørgsmål op i dig med det du roder med.....
11 år5. august 2012 kl. 21:37
#843
re: Vanvittigt spændende!
Dolol er nu nogle dejlige piller, selvom man naturligvis ikke skal spise dem som var de slik - men det skal man jo ikke med noget medicin, så det siger sig selv :)

Det lyder som en rigtig dejlig skovtur med Mik - selvom han tog føringen. Ind i mellem kan det jo være dejligt at få lidt vind i håret og gi' slip :)

Det bliver rigtigt spændende, om jeres familie kan mødes på midten et sted, hvor alle får del i familiearven i form af billeder og andet guf. Men jeg giver dig stadig ret: Man må yde, før man kan nyde! Og det virker som om der er individer der tror at de bare skal rage til dig uden at yde noget for det - ærgerligt! Bare hold fast på din ret - de har sgu ikke fortjent det, hvis de ikke engang kan levere det de har lovet dig!
11 år5. august 2012 kl. 21:40
#844
re: Vanvittigt spændende!
Ja spændende....
11 år6. august 2012 kl. 13:33
#845
re: Vanvittigt spændende!
nordiskrebalance.dk


Min søn har fulgt diæten på prøve 2 gange a 500 kr.og kan ikke komme i betragtning til et gratis forløb fordi han har diabetes 1. Men han vælger at betale 12.000 for et længere forløb i håbet om at maven kommer i ro.. Han er nu kun skind og ben har tabt sig yderligere og oppe på toilettet et par gange om natten. Han undgår alle mælkeprodukter og sukker. Ikke let med job og et lille barn....måske kan du eller din datter bruge det link.
11 år6. august 2012 kl. 13:51
#846
special diæt - spænnande!
Tak Calcit - det må jeg tjekke!
Lige nu driller mit bækken - av av men jeg håber jeg fik gjort det rigtige i tide... så det ikke udvikler sig så jeg dårlig kan gå..

Tihi - det rigtige var en vild ridetur på Mik - som for en gangs skyld aldeles ikke var artig ;)
Efterfulgt af Panodil og Dolol til natten.

Og så er jeg TRÆT!
11 år6. august 2012 kl. 20:23
#847
åhhåh gaaab!
Gaab gaab og atter gaab...
jeg er så træt som "sju-gånger-utskiten-äppelmos".. hihi - et udtryk fra min Finlandssvenske barndom!

Bækkenet driller og sender smerter hele vejen ned til foden.
GODT jeg fik snakket med min sygeplejerske og fik "velsignelse" til Panodiler, Dolol og sågar Ibuprofen (men BLOT i en meget kort periode, som "kur")

Ork - godt jeg ikke vidste dette i mine unge dage! At jeg skulle ende op som et humpende vrag!

Kosten har jeg ikke kunnet styre overhoved her på det sidste... så vægten er kravlet op...

Der rumsterer simpelthen for mange ting i mit hoved - ingen kapacitet als til "sund-kost" projekter!

Men jeg giver absolut ikke op!
Jeg lurepasser - og så snart jeg er ens lille bitte mere FRISK - så går jeg igang med kostkontrol igen!

Gaab gaab gaab - nej nu må jeg igang! Jeg SKAL ud til min lille hest i dag!
Så nu er det ret tid at tage smertestillende (dog ikke Dolol) så jeg kan komme ud i skoven til hest!
11 år7. august 2012 kl. 14:49
#848
Intet nyt
Intet nyt
er blot så træt og slap... spiser piller i store mængder...
Men tro nu ikke jeg på nogen som helst måde har smidt håndklædet i ringen! NIX!

Jeg må blot have lidt tålmodighed - lade denne periode med træthed og hvile være som den er - og vente på bedre tider.

Starter i det små - mikro level!! med at få gjort noget, komme videre!
11 år9. august 2012 kl. 12:10
#849
re: Intet nyt
Tænker på dig, Solakka. Håber du snart får det bedre og bliver lidt mere frisk :-)
11 år10. august 2012 kl. 23:07
#850
re: Intet nyt
Ja, vi kan ikke undvære dig - de bedste tanker herfra...
11 år10. august 2012 kl. 23:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });