Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#561
Back on Track again again!
Back on Track again again! Det går altid tjept for mig at smide de første par tre kg efter en periode med overspisning.

Ikke at jeg sulter mig - tværs om! Jeg spiser pænt over det antal kcal som programmet regner ud jeg SKAL have som minimum.

Men hvor jeg glæder mig til at komme under 75 kg igen! Sidst var det lidt ved sej- pineri... skulle jo lige gøre en "sidste minut" indsats før jeg atter skulle kontrolvejes af min søde læge :D LOL!

Og bagefter faldt jeg i med et brag.

Denne gang er jeg jo tidligt ude. Der er mere end tre uger indtil jeg skal stå skoleret (nej sådan er det altså ikke - lægen er meget sød uanset hvad! Det er bare mig som hader nederlag!).

Der kommer dog en fristelsesperiode - eller to... Påsken! Påskefrokoster!! Og så har jeg købt nougat og marcipan - vil lave påskeæg..
Næste weekend kan også blive lidt vanskelig - tre dage hjemmefra. Mik og mig skal til Ute Lehman kursus.
Ikke at vi som sådan trænger til det - synes ikke vi har nogen egentlige problemer... Har grublet over HVAD jeg vil bede om at få hjælp til... satser på "skole halt" hvor hesten skal sætte sig bagtil - det kunne vi bruge til noget (= endeligt på bagparten IND)...
Håber det andet medlem i Den Hemmelige Slankeklub kommer på besøg i dag - hun skulle jo gerne lære sig at selv tjekke hvor meget hun har plads til i regnskabet....
Vi har begge to været godt slappe.. begge to pga "ydre tilskikkelser"...
Det er også OK
Så må man bare op på hestene igen!!
(Skægt - fordi det er både i direkte og overført betydelse! Vi kan nemlig også ride sammen - hvis det var!)
12 år16. marts 2012 kl. 06:28
#562
Kæmpe nedtur...
skrev meget langt og meget personligt om HVORFØR.

Men slettede. Altfor personligt og altfor negativt.

Det HJALP dog gevaldig at skrive!

Så, Fru Sól - bare kom igang med dir projekt
"så længe som muligt kernesund og stærk i egen krop"
plus det andet
projekt
" ligevægt, venlighed og harmoni i sind, tanker og tale - og derved også i handling!"
Og så stikker "Lille My" delen af mig op sit lille trodsige fjæs, stamper med foden, laver trutmund og råber: "guuud så kedeligt"!!!!
12 år17. marts 2012 kl. 08:48
#563
re: Kæmpe nedtur...
Kom nu tante Sól - du kan jo godt!!! Du véd det - og vi andre véd det!!!!

Dette blot ment som et kærligt spark fra mig - jeg tror på dig - og hepper heroppe fra det kolde nord!

Knus og tanker fra Nikomath
12 år18. marts 2012 kl. 16:02
#564
Tak for tiltrængt spark!
Dejligt at få et lille skub i ret retning!!! Så tak til dig Niko!

Jeg bliver squ VED med al vrdens overspringshandlinger!! GRRRRRRRRRRRR!!!
Tag dig sammen!

jeg prøver EN gang til at tage mig sammen!
12 år19. marts 2012 kl. 11:27
#565
re: Tak for tiltrængt spark!
ja det gik jo slet ikke, det der med at tage sig sammen!!!
Men jeg må prøve igen!

Blæs vare med at jeg har spist marcipan, nougat OG chokolade - det som bekymrer er
AT JEG BARE IKKE TAGER MIG SAMMEN til at få kopierert og sendt de dokumenter jeg skal.
For at Fødevarestyrelsen kan behandle min klage over den inkompetente dyrlæge som var meget tæt på at lykkes slå min hest ihjæl.

GRRRRRR Kom så tante!
12 år20. marts 2012 kl. 11:48
#566
re: Tak for tiltrængt spark!
I gang! Lige nu!
Jo før du får det sendt, jo før kan du holde op med at stresse og derved holdt op med at jeg-har-alligevel-ikke-styr-på-en-skid-spise ;)
(Det er i hvert fald der den trykker hos mig..)
12 år20. marts 2012 kl. 13:11
#567
re: Tak for tiltrængt spark!
Jamen tante Sol dog!
Hvad er det der holder dig fra at få sendt de dokumenter?
Er det kedeligt? Svært? Dyrt? Tidskrævende? jeg gætter på nej... Men hvad så? Er det fordi du inderst inde ikke tror det vil batte noget? Men det kan du jo for pokker ikke vide før du har prøvet! Tænk på al den tid og energi du har brugt på at passe og pleje Mik,og tænk så på hvor kort tid det egentlig vil tage dig at få ordnet og sendt de papirer -det er jo ingenting i sammenligning. Og du skal da have det sendt før du kommer til Ute ikke? Så du kan sige det, hvis nogen spørger ;) (nu skal jeg slutte at sparke -det virkede bare som om du trængte det lidt ;) )

Hvordan går det ellers med Miks sår? Kan han godt holde til at skulle transporteres til Ute -eller hun kommer måske til jer? Jeg er sikker på I nok skal få noget ud af det, selvom i måske allerede er "in harmony" :)
12 år21. marts 2012 kl. 14:19
#568
re: Tak for tiltrængt spark!
Hej sol.
Håber i havde et rigtig godt kursus hoa ute :)
12 år28. marts 2012 kl. 18:43
#569
re: Tak for tiltrængt spark!
Hej Kosesmølf!
Ja Ute - hun er altid fantastisk inspirerende!
Der har været afholdt tre kursus på stedet. Vi var med til det første - nr to måtte vi springe over da Mik var syg...
Meget spændende at følge med hvordan de forskellige ekvipager har udviklet sig. I sær en hest med rytter har rykket helt utroligt!
Mik og jeg har jo ikke rigtigt brug for hjælp til horsemanship - men deltager gerne. Fordi Mik ELSKER at "være på".
Han er kanongod - viser mere med publikum end uden ;) - NU er det bevist!
Der var en anden ekvipage som havde trænet at de som afsutning skulle bukke - dvs rytteren skulle bøje sig frem og hesten samtidlig sænke hovedet.
Ute syntes Mik og jeg skulle prøve som "sidste nummer" i vores "show".
Vi har ALDRIG trænet dette... men tænkte - lad os prøve!
Og hvad gjorde Mik? NATURLIGVIS "bukkede" han simultant med mig! Og det flere gange...
Prøvede i går derhjemme - og Mik syntes jeg var fjollet - det gad han ikke (vi havde jo heller ikke publikum - der var ingen til at klappe i hænderne og huje... så... gider Mik ikke!)

Vi prøvede for føste gang at ride med halsring (altså en lidt stiv cordeo) - ingen problemer der! Red uden sadel - ingen problemr... Og så spillede vi fodbold - med halsring. Da havde jeg dog en pad på ryggen af Mik (Ute sælger disse pads...)

Jeg fandt ud af HVORFOR jeg ikke fik samlet og sendt dokumenterne vedr. klagen i tide... ØV at jeg kan være kompliceret!
Jeg er på en måde ved at "samle glødende kul på hovedet" af den person som faktisk er den som misæren skyldes...!
Nok fordi at jeg underbevidst ønsker at bryde kontakten til hende... sikken luskeri og sikken puds ens underbevidste kan spille!

Det lyder sikker lidt mærkeligt - men den dame har, naturligvis uden at overhoved ønske det, fået rodet mig ud i alt alt for mange frygtelige situationer... smertefulde, vanskelige, ubehagelige. Plus at hun gerne opfører sig ret uforskammet. Fordi hun er imponerende selvcentreret!

Jeg tror ikke jeg ønsker at have en særligt tæt kontakt til en person som har en så forskellig opfattelse af hvad man kan og hvad man ikke kan.... det skaber blot konflikter.
Bryder mig ikke om at omgås folk der mangler pli! Er vist for gammel...


Og så bliver jeg efterhånden OVERTROISK!!! Det er meget mystisk, at så lang tid jeg har kendt vedkommende, har hun spillet en hovedrolle hver gang der er sket frygtelige ting i mit liv!!! Når jeg prøver at kigge på de forkellige hændelser - så må jeg helt objktivt konstatere, at HVIS jeg ikke havde kendt vedkommende - så havde det væmmelige overhoved ikke sket!!!!

Jeg håber at det ikke ødelægger min klage at de fik dokumenterne en dag senere end de havde ønsket...
Men sket er sket.
Det kan man ikke ændre....


12 år1. april 2012 kl. 08:45
#570
Atter en periode i "kulkælderen"
Men nu er jeg parat, at kravle op igen!

Havde brug for "time out"

Dels fordi jeg har gennemlevet den væste forkølelse jeg kan huske.

Dels fordi jeg var nødt til at koncentrere mig om at finde ud af Hvor Skoen Klemmer!

Mit primære problem er IKKE overvægt.

Mit største problem er, at jeg lader folk trampe på mig, misbruge min hjælpsomhed, min godmodighed.

Det fungerer fint et langt stykke tid - men pludseligt kan jeg SE og MÆRKE hvad den anden part har gang i.
Og så går jeg.

Og det gør vanvittigt ONDT. Hver gang.

Jeg må vist "læse på lektien" og blive dygtigere til at være assertiv!
Det er jo lidt pinligt at jeg STADIG i min høje alder ikke har lært denne basale grund lektie!

Overvægt, og andre mindre heldige fenomener i mit liv, er direkte konsekvenser af følelser som kommer fra disse gentagne konflikter...
12 år2. april 2012 kl. 09:57



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });