Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#31
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej igen, det er fantastisk inspirerende at følge Jer og nu har jeg endeligt fundet ud af madital. Efter jeg har stået stille begyndte jeg at veje midt mad og tælle kalorier og fandt ud af at jeg spiste alt for lidt (underligt vil tabe sig også kan man spise for lidt)så nu er jeg startet med at skrive dagbog og prøver at spise omkring 1200 kcal. men må erkende jeg har svært ved at komme over de 1000 kcal men det bedste er at nu har vægten flyttet sig og det er en fed fornemmelse. Så 9 kg på 6½ uge og en BMI på 31,6 er okay selvom de første 4 kg. røg i den første uge (smil). Midt næste delmål er 92 kg for så er min BMI på 29,68 og ikke FED mere. Hygge jer alle og pøj pøj med Jeres projekter vi skrives ved er blevet helt afhængig af Madital og Jer alle sammen. Ha en god dag.
13 år6. april 2011 kl. 08:18
#32
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Det lyder da bare super godt! Dejligt med sadlen også, da, selvom det drillede lidt med knæet og sådan..
Tommel op for stadig at have fuld motivation, super! :)
13 år6. april 2011 kl. 09:32
#33
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Duften af nybagte ostekiks får mit mundvand at løbe - men jeg skal være standhaftig og ikke falde i!
De er ellers superlækre og ret sunde - men jeg har bagt dem til to af mine veninder. Ikke til Fru Sól! BASTA!

De første to uger er gået rigtig fint!

Uge et forsvandt hele 4,7 kg - men vi ved jo alle, at det er vand, "mavefyld" og den slags.

Hvad uge to ender op med - ser jeg senere i dag. Jeg sidder her ved min pc og kukkelurer midt i nattens mørke og mulm.
På trods af, at jeg VED det er en dårlig idé. Hvis man vil tabe sig så skal man se til at få sin nattesøvn!!

Jeg er vanvittigt spændt på at se hvad vægten viser mandag morgen om nogle timer når jeg står op! Men først må jeg jo i seng!

Kosten kører OK - men ak, MOTIONEN er slet ikke hvad den burde være! Men jeg kan ikke komme hurtigere op i omdrejninger - det gamle skrog vil bare ikke! Jeg må gå langsomt til værks - og "overliste" mine skavanker!

Og det gør jeg - skånsesløst.

Ugen som gik var faktisk dårligere end uge et hvad angår motion. Mandag tirsdag og onsdag blev det ikke til det helt store (skridttælleren sladrer jo!) - var hos osteopaten AV AV AV! Sikken blåmærker jeg fik! Og så hos massagedamen... Bagefter er jeg så kvæstet, at jeg må hvile.

Men jeg kæmper videre! Det skal nok komme!
Jeg har jo også fået nogle gode øvelser fra osteopaten - dem laver jeg flittigt. Gymnastik og strækkeøvelser.
Jeg rider næsten hver dag - og går med hesten. Typisk ture på et par timer. At strigle heste er faktisk noget der giver motion! Tjek selv!
Men det gør stadig ondt at ride. Den ny sadel er meget bedre - men smertefri, det er jeg langt fra.

Lidt svømning er det også blevet til - 500m plus 650m.
Og cyklen er kommet frem ur sit vinterhi.

Uanset hvad - så vil og skal jeg køre helt til stregen kommende uge!
13 år11. april 2011 kl. 00:45
#34
STATUS to uger: - 6,1 kg Talje: - 8 cm
Ik' så ringe enda!
"Tønden" er blevet hele 8 cm mindre i omkreds målt på det tykkeste sted - nemlig der hvor der BURDE være en talje!
Håber jeg snart kan vinke farvel til min Chr.IV figur!
Jeg fremhæver lige for at virkelig kunne se det:
STATUS to uger: - 6,1 kg Talje: - 8 cm

Kan I have en forrygende mandag!
Sól
13 år11. april 2011 kl. 07:51
#35
re: STATUS to uger: - 6,1 kg Talje: - 8 cm
Hej solakka!
Så har jeg lige været din tråd igennem.
Tillykke med dit flotte vægttab allerede!! Det er gået stærkt, hvor skønt altså!!!
God ny, sund uge herfra :)

Katzen (tråd: Vejen til et godt liv)
13 år11. april 2011 kl. 08:39
#36
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
8 cm på 2 uger... Det er da helt fantastisk og helt fortjent. Du har da i den grad arbejdet for dem.
6,1kg.... Jeg har ingen ord der rækker.

Glæder mig til at se endnu flere resultater fra din side. Du er super inspirerende.

Pia
13 år11. april 2011 kl. 09:17
#37
Så skete lige det der ikke må ske...
Nemlig kæmpeproblemer med min lille isbuk. Suuk!
I mandags havde man været så ligeglad og sløset at puslingen lykkedes spise græs måske op til 10 timer. Og det er livsfarligt for en hest - og især for nøjsomme racer som fjordhest, islandsk hest. P.g.a. dårlige hegn brød han ud fra jordfolden og ind på en dejlig grøn græs mark. Når de i løbet af formiddagen havde hentet ham tre gange - og genetableret hegn efter Udbryder kongens hærgen - SPRANG han over hegnet! Og så gad de ikke gøre noget ved sagen. Når jeg kom kl fem havde han spist græs uafbrudt i 6 timer. Han er en ædedolk og en meget effektiv græs spiser.. Der var ingen tarmlyde - så gode råd måtte straks indhentes ved vagthavende dyrlæge. Anvisningen var, at jeg skule gå med ham indtil han gødede. Kl ni havde han endnu ikke præsteret ens en lille pære.. I alt fik jeg jo glimrende motion: skridttælleren siger vi gik over 13 km.
Gode venner fandt lynhurtig en anden gård - men forsvarlige hegn - og han blev flyttet samme aften. I traileren kom der gang i systemet - JUBII! Aldrig har jeg været så glad for at se en pæn bunke hestepærer! Han kom bag tremmer i boks - og så fik han den værste omgang diarre. Og det var godt - det som kommer ud den vej kan jo ikke fejlgære og medføre varigt men - den frygtede forfangenhed... I dag var baghovene godt nok varmere end forhovene - men ingen pulsen ved piberne - så det ser ud til det lille pus har klaret frisag. Men det vides først om fredag..
Tirsdag aften eftermandagens forskrækkelse og angst & strabadser og alle nye indtryk på det ny sted var jeg så færdig når jeg kom hjem om eftermiddagen at jeg skulle se dyner. Orkede ikke sund kost eller noget som helst. Sov 17 timer med små afstikkere til dåsen med ostekiks... Jeg faldt altså i med et brag!

Men i dag er jeg tilbage på hesten!
Både i direkte og overført betydelse!
Da man ikke må ride på min lille guldklump før tidligst fredag - måtte jeg låne en dejlig gænger og tage med de andre på en herlig ridetur i Gribskov! Bagefter mugede jeg to bokse, fyldte op seks hønet, bar vand ind til tre heste. Og gik så en lang tur med min hyps.
Så både kost og motion er atter på skinner!

Men der kan man se - der skal "bare" ske et eller andet vemligt - og så falder jeg i. Så skal jeg trøstespise om natten!
Men de smagte altså HIMMELSK de der hjemmelavede ostekiks! Der røg også en lille skål med rosiner og mandler ned. Og lidt knækkebrød med ost...

Vægten var dog nådig i dag - 81,7.
Er meget spændt på hvad den siger i morgen!
13 år13. april 2011 kl. 20:39
#38
re: Så skete lige det der ikke må ske...
du knokler da bare derudaf.......elsker din fortælle stil....
13 år13. april 2011 kl. 22:07
#39
YEAH! 81, 4 = - 6,3kg!
Så kører det igen! Min vægtkurve ser fornuftig ud!

Naturligvis kunne jeg tænke mig, at en og fjernede de overflødige "løse muskler" VUPTI! Og så måtte hun godt gøre noget ved dobbelhagen, buldog kinderne, hængebrysterne, "forklædet"= det løse skind ved hængemaven...

Men jeg tror ikke der kommer nogen God fe forbi - så jeg må selv tage affære!
Mit mål er som sådan minus 1 kg per uge. Og det er på den lange bane et ambitiøst mål - jo længere ned i vægt jeg kommer - desto vanskeligere bliver det.

Men jeg VIL og jeg KAN nå mit mål!
Kan I have en forrygende dag allesammen!

Husk: dagen bliver hvad vi gør den til!
Denne dag kommer ALDRIG igen - så benyt jer af denne unikke dag! Nyd den!
Sól
13 år14. april 2011 kl. 08:43
#40
re: YEAH! 81, 4 = - 6,3kg!
Hej Solakka.
Hvor dejlgit det kører!
Sikken en energi fyldt besked du har skrevet. Fyldt med motivation - det giver jo os andre et boost fordi det smitter af :D
God dag til dig goså.
Katzen (Vejen til et godt liv)
13 år14. april 2011 kl. 08:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });