Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1821
Hehe - kroppen sagde AUOCH!! Men det var jo forventelig!
Mandag skulle der ikke rides - fordi Mickey havde aftale med hestetandplejeren. Som altid har dyrlæge med - så hesten både bliver sederet og smertedækket. Mik er langsom til at vågne op efter han er blevet bedøvet. Og sådan en dag skal hesten have helt fri.
Mik fik - naturligvis - ENORMT meget ros af både dyrlæge og tandplejer.
Han er altid eksemplarisk i den slags situationer.
Der var ikke de helt store ting - men dog vigtigt, at få det ordnet i tide. En lille kant på bagtænderne havde lavet et lille bitte sår. Og Mik var lidt låst i kæben tv.
Lullede rundt, mugede fem bokse - hvilket var en dårlig ide. Men pyt! Skulle jo have tiden til at gå medens jeg ventede på, at Mik blev frisk nok til at komme ud på fold.
Jeg var til massage om formiddagen - og massagedamen og jeg blev enige om, at jeg godt kunne skifte fornavn.. MIT nuværende navn er MYOSE. Der er snart sagt ikke nogen del af min krop som ikke er plaget af slemme myoser....
Måtte fortælle massagedamen, at jeg må aflyse fremtidige aftaler - riget fattes penge... OG min tarm skaber sig pt.
Det er alt alt for grenseoverskridende at være til behandling når man risikerer tarm eksplosioner.... (jaa - udbrud ydrer jo sig ca som Roskilde-syge. Blot med den forskel, at man ikke smitter...)
Så... INGEN behandlere resten af måneden. Bortset fra mig selv, sagde hunden!
Har både oprettet en FB page : Trigger point selvbehandling ERFA gruppe... som jeg håber jeg kan få at virke. Så jeg kan komme i kontakt med andre som har "set lyset" (GRINER!)
Og en "Trigger point selvbehandling" dagbog.
Jeg agter, at køre "skarpt" de næste seks uger. Hvilket er den tid som nævnes i bogen som normal tid før man kan mærke resultater sådan helt på alvor. Mit mål er, at gennemføre tre seancer med selvbehandling per dag.
NU skal alle mine vanvittigt ømme trigger points have KLØ! Nulres og masseres - indtil de forsvinder.
Og når de er væk - regner jeg med, at både myoser og slemme smerter forsvinder ud ur mit liv.
Sådan!
Slankeprojektet har været på hold et stykke tid.Har ikke ORKET at taste ind mine vejesedler.
Resultat: vægten viste 68,2 kg HRMPF! Ikke overraskende - men stadig ØV!
2,2 kg fra mit første vægtmål.

Nåh - hvis tarmen bliver ved med at skabe sig... så får jeg måske en bonus i form af automatisk vægttab (wink wink)!
Må have en kur PN medicin... (Pentasa rektalvæske plus Salofalk suppositorier) Hvis DET ikke hjælper - så må "Den Store Bukken Bruse" sættes ind for at stange sygdommen på retræte.. nemlig mine kære Prednisolon piller!

Mik er nu ikke i alle situationer en engel - han har fået den ide, at når han skal ind og ud fra sin fold så SKAL han kaste sig over alt græs han spotter... FY! Sikken en uopdragen hest! Det må pilles ur ham igen.
Heldigvis er det ikke særlig svært.

tager snart ud til Mik - skal være hjemme omkring kl fem. Bilmekanikeren kommer forbi. Han skal tjekke hvor meget af lydpotten som skal skiftes. OG gerne kigge lidt på støddæmper støtte "benene" (som OGSÅ er et svagt punkt ved Fiat Panda).
jeg når ikke at læse indlæg i de tråde jeg følger.
Men vender stærkt tilbage!
7 år16. august 2016 kl. 13:20
#1822
Det der med trigger punkter lød lige et øjeblik bekendt. Jeg har ikke selv prøvet, men har en i familien, som har en lille massage-klinik i privaten. Jeg mener helt bestemt at hun har snakket om trigger-punkter. Hun er uddannet via noget der hedder Nordlys massage. Du kan jo tage et kig på hendes side, og se om der er noget du kan bruge, eller om det kan føre dig videre i din research ;) gerdawesch.dk
7 år16. august 2016 kl. 20:23
#1823
Blev nysgerrig - se bare

nordlys.dk
7 år16. august 2016 kl. 21:15
#1824
Tak Alinea! Du er simpelthen SUPER!
Skal lige gå i tænkeboksen... men tænker, jeg skriver og spørger Nordlys folkene hvorvidt de har haft en eller gerne flere kurister til trigger point massage her fra mit geografiske område..
Kan jo se, at Gerda bor i Jyllinge - tjekkede lige aftsanden. ØV: det er 57 km derhen fra hvor jeg bor.
Og det er stadig for langt at køre. Jeg får simpelthen ONDT af at køre nu om stunder! HELT vanvittigt! I gamle dage mente jeg at alt under 300 km hver vej - var peanuts... Har MANGE gange kørt ned til Heidelberg fra Helsingør uden andre pauser end liiige at fylde bensin på dytten... og det efter en arbejdsdag. Plejede at tjekke ind på hotellet om morgenen. Stå lidt på hovedet (det erstatter lidt søvn, nemlig), lave gymnasti. Så i brusebad, skifte tøj, ned og spise morgenmad - og så afsted til fabrikken til en lang arbejdsdag. Hvor jeg hyppigt OGSÅ skulle ud at spise ræpresentationsmiddage efter arb. tid...
Ak ja!
Det tempo jeg har levet i! ALTID i overhalingsbanen!
Plejede at sige: "jeg brænder ikke kun mit lys i begge ender - nænej! Brænder det i begge ender og på mindst fem sted midt på"...
OG: "Hvis jeg havde en hund, og jeg behandlede hunden som jeg behandler mig selv - så ville jeg anmelde sagen til Dyreværnet!"

Ikke noget at sige til, at jeg NU betaler regningen for rundt regnet 55 års liv i overhalningsbanen... (arbejdsnarkoman... Jeg "tyvstartede jo når jeg var blot 4 år gammel... med at ARBEJDE og TJENE PENGE= være selvstændig og uafhængig)

Lige nu arbejder jeg flittig med selvbehandling - og sikken nogle blåmærken jeg har! Hihii! Godt det er først næste uge, at jeg med min genvundne veninde skal til svømning i svømmehallen...

Mik var først 10 minutter i skridtmaskinen. Bagefter red vi en skridttur på 40 minutter ud i skoven. (MEN jeg SAVNER vores elskede Horserød hegn... og lille Indelukket...)

Syntes jeg kunne mærke en fin virkning af tandlægens behandling - Mik var meget mere løsgjort i nakke og hals. Så det var OGSÅ godt.
Mik er verdens nemmeste og sødeste hest. Der er INGEN problemer ved at ride ud alene i ukendt område.
JEG hyggede mig gevaldig ved at synge (ikke højt.. men dog) finske rideviser... Først var Mik lidt forundret... det er jo LANG tid siden!

Blandt andet "Minun kultani kaunis on"... inspireret af violinisten Pekka Kuusisto. Som fik publikum i Albert Hall til at synge med på omkvædet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELT utroligt!

Sætter ind et link - hvis nogen af jer kære madital venner har lyst til at opleve dette helt særlige spektakel!
Det er godt nok UTROLIG, at en mand fra FINLAND kan være så medrivende og sjov! (Han er også en klassisk violinist i verdensklasse... spiller på en Stradivarius på nogle optagelser man kan se og høre på YouTube... at han har adgang til et så ædelt og kostbart instrument siger ret meget! OK Ann-Sophie Mutter er godt nok overlegen... men Pekka er også i verdensklasse. Men han går OGSÅ andre veje! Manden OSER af humor og musikalitet...)

facebook.com

MÅTTE simpelthen finde frem Tapio Rautavaara - med "Juokse sinä humma"... Se DET var et mandfolk! Med den skønneste stemme - og et smil.... suk! Egentligen er "Juokse sinä humma" en sang at synge når man kører med kane....

Link til YouTube... youtu.be jeg ændrer jo på teksten så den passer til MIG heheee "kun olen tyttö hurjanlainen"




God nat! jeg må se til at få sovet lidt. Før jeg atter skal behandle mit myose skrog! Det tager jo mindst en time, at komme rundt de forskellige akutte problemområder!
7 år16. august 2016 kl. 23:43
#1825
Nu GIDER jeg altså ikke!! Hverken det ene eller det andet...
Tager i hvert fald pause fra at veje og taste hvad jeg spiser. For en periode. Vægttabet gik i stå ved 68 kg. Godt nok efter at have smidt 18 kg overbord. med hiv og sving.
Det ER altså en rigtig lang periode at GIDE veje og taste ind alt man putter i munden under fem måneder. med kun meget korte pauser.

Gik så hårdt til mine trigger points og myoser forleden aften - at jeg dårlig kunne GÅ overhoved næste dag.
Så der må jeg gå lidt mere forsigtigt og blidt til værks.

Men VÆK, de skal de! De djævelske trigger points! Små væmmelige sammentrukne, stenhårde og MEGA ømme "klumper" i mit bindevæv. Som medfører at resten af hinden er spændt til bristepunktet. Og "napper" og "hiver" i fæstepunkterne på knoglerne.
Satellit smertepunkter opstår uværgelig.... Den muskel, som er "pakket ind" i en bindevævshinde med denne slags stygge trigger points - kan jo heller ikke slappe af. Overhoved. Balancen mellem muskelparrene går ad H til. Funktionen af hele denne komplicerede struktur - går naturligvis ad H. til.

Og så på den lange bane kan heller ikke leddene passe sit arbejde ordentlig. Brusk "svampen" får ikke den ernæring den skal have... så skrumper brusket... går til grunde... og DET kalder vi "slidgigt"...

Der kommer andre "milde gaver" når hele sytemet er gået i udu... diskusprolapser blandt andet..

Hvor PISSER det mig AF, at ikke lægerne er klar over alle disse sammenhænge!

ALT skal man selv grave frem! OG være heldig at man via nettet er i kontakt med en som Alinea - som gider dele med sig af viden!

Et stik ord her, et andet der - og så skal man lede på nettet, låne bøger, læse og grave....


jeg er STADIG overbevist om, at jeg nok skal få min gamle slidte krop til at fungere!
At Mik og jeg har mange vidunderlige skovture foran os. Med både trav og galop!

Men der kommer nok at gå rum tid før jeg er SÅ langt!

De seks uger selvbehandling er nok ikke nok - når man er så "fucked up" fysisk som jeg er.

Nu tager jeg lige lidt "time out" (tarmen skaber sig jo også ARRRRGGGHHH!)... så her skal lidt ro på, inden jeg sætter skruen i vandet og befaler "FULD FART FREMAD"!!






7 år18. august 2016 kl. 15:39
#1826
Mit tab nåede også et plateau, hvor det ikke rokkede sig en rum tid. Og så pludselig kunne jeg smide det sidste. (At jeg så lige tog 5 kg på igen ved at voldæde i 5 uger er jo ikke så mærkeligt).
Så tag bare en pause med mål og vægt. Og vær tilfreds hvis du kan holde vægten nogenlunde. Det lyder som om du har nok i triggerpunkterne lige nu.
Når jeg går til kiropraktor med iskias og hold i ryggen er ham dygtig til at finde de bittesmå smadderømme punkter. Jeg har bare aldrig vidst hvad det var ham fandt.
7 år18. august 2016 kl. 16:51
#1827
SKADESTUEN i går aftes... Mange mange timer på skadestuen!!! Kom først hjem efter midnat.

TYPISK mig!
Sådan er det, at være et 110% frygtløst gammelt fjols!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortryder jeg? NIX!! Ikke det mindste! Mik og jeg NØD den lille stump RIGTIG galop ude i skoven som vi fik - før jeg klaskede af!

Bagdelens faldhøjde er 1 meter 40 cm --- ryg og hoved rager jo højere op = større fald højde.

Jeg landede på thorax columna delen af ryggen (overste del). Lå lidt og sprællede og stønnede - man mister nemlig AL luft når man klasker i jorden.
Mik stod på mit bukseben... på nogen besynderlig måde havde mine ben kommet ind mellem Miks forben. SÅ er det godt nok PERFEKT med en rolig hest, som står stille indtil man får flyttet en hov - på kommando.
Ikke noget med at trampe på den som ligger ned = mig!

Efter lidt kom jeg op igen - min medrytter havde stået af sin hest - og tog Miks tøjle medens jeg på sædvanlig MEGET kluntet vis, kom på benene. Hun kender jo skoven - det gør jeg ikke (endnu) - så hun førte an et lille stykke til en bålplads - hvor jeg kunne bruge bænk og bord til at komme op igen. Mik havde egentlig lyst til at fortsætte med galop mv. Men der sagde jeg NEJ!

Må konstatere, at den pad jeg brugte ikke egner sig til andet end at ride i skridt..den er simpelthen for glat. (jojo - der FINDES folk som kan.... men de er heller ikke på min alder, pensionister med slidgigt og ødelagte rygge mv)

Grunden til at jeg tog til skadestuen var ikke at jeg TROEDE jeg havde kommet slemt til skade... med for god ordens skyld ringede jeg til 1318, snakkede med sygeplejersken. Og lod hende vurdere hvorvidt det var fornuftigt at få taget rtg og blive undersøgt af en læge... så jeg "tjekkede ind" på akutmodtagningen i Hillerød kl otte... blev ganske snart råbt op - men kunne ikke rigtig komme op ur stolen - SÅ havde det begyndt at gøre mega ondt... kørestol.. og så kom jeg op i en hospitalsseng.. af med tøjet og på med en lille skjorte...
Der gik jo ikke nogen nød på mig, medens jeg ventede. Kunne jo prøve at hvile og slappe af...
Heldigvis viste rtg at ryg knoglerne ikke havde taget skade... fik en stivkrampe sprøjte - der er jo en del hudafskrabninger... Ryggen er meget hævet og mega ØM. Det gør virkelig nas! Og den skal nok blive pænt blå!

hehe - og jeg kan dårligt VENTE indtil Mik og jeg atter kommer ud i skoven og får os en god galop!!!
YESS!!

Tager straks og laver om på pad systemet - og vil bruge en anden gjord. Den jeg plejede at bruge når jeg longerede børn.

Og så må jeg klø på med trigger point selvbehandling og løsgøring af hofteled - medens Mik parallellt med mit forløb er på SKRUMP. Så han atter kan passe sin saddel...

NEEJ hvor var det en fin dag i går!
ikke nok med at Mik og jeg fik os en lille galop i skoven - JEG havde også været i stand til at både støvsuge og vaske gulve!! Det går altså den helt rette vej!!!
7 år20. august 2016 kl. 09:35
#1828
Du er altså sej! Bide i græsset og glæde sig til næste galop :-)
Det er sørme godt det ikke gik værre. Du må være god til at falde. Godt du ikke var alene.
Jeg håber du snart har det bedre igen.
7 år20. august 2016 kl. 10:23
#1829
For fanden, Sol. Du er frygtløs. Du skal huske at passe godt på dig selv! Tænk hvis du havde været alene derude. Puha, jeg bliver helt ... ved tanken. Lov mig at du har Helten på speed dial på telefonen OG at den ligger så du ALTID kan komme til den, hvis du tager alene med Mik ud. Men godt at der ikke skete mere. Det er rigtigt godt at der ikke skete mere.
7 år20. august 2016 kl. 10:43
#1830
hehe - ja jeg påstår jo, at jeg er frygtløs! Men - der findes jo andre, som mener at jeg er - dumdristig! ØV! Det synes jeg faktisk ikke selv at jeg er. Altså dumdristig. Det kom faktisk helt bag på mig, at læder padden er så pokkers glat! Plus, at jeg nok ikke pt har HELT den balance evne jeg plejer at have! (Efter Anna V. i sin tid skånsesløst longerede mig - og havde mig til at lave "gymnastik til hest". Jeg har IKKE glemt hvor grænseoverskridende de var HVER gang jeg for første gang skulle lave et eller andet... såsom at dreje rundt på hesten ("jorden rundt!
") - først i skridt og så i trav.... osv osv
Måske er det snart atter tid til en periode hvor jeg bliver longeret...?

FØJ for pokker hvor har jeg bare ONDT på alle mulige sted efter min ublide landing på en grusvej!
Jeg er ret god til at falde - men alligevel...

Det er ikke som sådan så vigtigt at jeg rider i skoven sammen med nogen anden - Mik er jo en mega fornuftig hest. Han plejer også at blive hos mig, når jeg er faldet af.

Grunden til, at det var besværlig at komme op er jo mine skavanker - jeg er VIRKELIG klodset - OG at der jo ikke var stigbøjle jeg kunne bruge... Den gang jeg landede på hovedet og lå bevidstløs ude i skoven - var det jo Mik som "vækkede" mig ved at nulre min kind med sin mule.. og så kunne jeg bruge hans ben og stigbøjlen til at hive mig op..
Og det var MIK som fik os hjem igen.
Jeg var jo helt konfus , lagde armen over Miks manke, tog godt fat i manen... støttede mig op ad Mik - kunne jo overhoved ikke stå på mine ben... Mik gelejdede os lige så forsigtigt korteste vej tilbage til stalden.
Det mest fantastiske var, at han stoppede, kiggede til venstre, højre, venstre for at sikre, at der var fri bane at krydse Gurre vej!
Det har han jo set at man skal gøre!

Faktisk ved han også, at heste skal gå i højre vejkant - det har han også bevist, den gang han og Valdemar (en stor Oldenborger vallak) tog sig en tur på egen hånd....


Bedste-veninden, hende med tryllestaven og de magiske fingre, kunne tage sig tid til at behandle mig i går aftes. Hun er virkelig fantastisk! Tænk, at hun helt selv har en fornemmelse for "trigger points"! Nu hun har set den video jeg linkede til her i tråden - er hun endnu bedre - mere målbevidst - i at finde de stygge trigger points!

Desværre har hun ikke tid i dag at give laser og "trigger oint" behandling... men i morgen aften skal jeg derhen igen.

Jeg regner med, at jeg i løbet af næste uge er tilbage på Miks ryg igen!

Har holdt lidt pause med trigger point selvbehandlingen - hehe: jeg VIDSTE ikke, hvor meget man bruger sine rygmuskler! HELE tiden!

Det er i tider som denne, at det ville være fedt med en bil med automat gear...

Men jeg har jo selv, helt selv, været ude om, at skaffe mig smerter og blåmærken alle vejne... så derfor må jeg jo tåle konsekvenserne - og helst med et smil!
7 år21. august 2016 kl. 08:36



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });