Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#31
re: Vejedag
Håber at du har fået det bedre og er ved at være frisk til weekenden :-)

Sygdom spiller helt sikkert en rolle i forhold til vægttab, så mon ikke vægten falder lidt?

11 år11. oktober 2012 kl. 20:57
#32
re: Vejedag
Lidt absurd vil jeg tillade mig at melde mig i denne gruppe, da jeg ikke rigtig hører til nogen steder.

Jeg begyndte i starten af september at se mig selv som vedligeholder på 59 kg. Så langt, så godt. Jeg holdt vægten i nogle uger - og fandt så ud af, at jeg er gravid.

Jeg har derfor lavet en lettere omskrivning af "vedligehold" til "kontrolleret stigning". Jeg er med på torsdagvejningen, og de første par måneder forventer jeg (efter at have forhørt mig hos lægen) at blive på 60-61 kg. Jeg fortsætter med motion og indtastning på madital.

Håber der kan være plads til én, der godt nok ikke passer helt ind, men slet ikke passer ind andre steder :)
11 år13. oktober 2012 kl. 08:18
#33
re: Vejedag - torsdag den 12. april
Du passer da perfekt ind :-) Velkommen til og ikke mindst tillykke med graviditeten :-)

Det bliver spændende at følge dig med graviditeten og at holde vægten på den gode side, på trods af at du jo naturligt vil tage på :-) Det er da vedligehold, der vil noget og som har sin helt egen udfordring ;-)
11 år13. oktober 2012 kl. 08:41
#34
Om igen :-/
Vægten sagde 58,9 kg her til morgen.
Uh, den gjorde ondt. Har jo prøvet på at spise lidt mere og se, hvad der så skete med vægten. Et forsøg på at ramme noget vedligehold og samtidig holde mig indenfor min grænse på 57-59 kg. Og selvom jeg har spist mere, så har jeg ikke fået over tilladte antal kalorier, men...

Men jeg synes godt nok at 58,9 kg er lige i overkanten . Det er nu, at jeg skal noget mere i den anden retning igen. Synes godt nok det er ærgerligt, men I andre kender det jo; det er om igen og rette til, så det igen passer. Men træls er det godt nok.

Det gode ved det - hvis man kan sige sådan - er, at vi skal over grænsen i dag - og den lidt for høje vægt gør forhåbentlig, at jeg ikke har trang til at putte for meget "ekstra" i vognen... Det krydser jeg i hvert fald fingre for, og så må jeg lige finde jernviljen frem ... Men synes ikke lige jeg har set den for nylig - selvom den nok skal være her et eller andet sted ;-)
11 år13. oktober 2012 kl. 08:46
#35
re: Om igen :-/
Det kan være lidt et slag i ansigtet når vægten stiger selvom man har holdt sig indenfor det tilladte.. Måske det skyldes noget andet end maden? Jeg tænker væske, ekstra mad i maven i forhold til normalt eller lignende og ikke rigtigt fedt som har sat sig..? Men ja, jeg så også i en dokumentar for nylig at man efter en længere slankeperiode altid ville forbrænde lidt mindre end andre mennesker med samme vægt/højde/køn/alder.. Så man bliver nok altid nødt til at være lidt ekstra opmærksom..

Jeg var heldig i dag, vægten sagde sørme 64kg lige ud i morges, det var næsten hurtigere end håbet på, så skal det bare holdes! Men sikke noget frygteligt vejr, der røg min spinningtime, kan ikke cykle til centeret i øs-regn(jeg har 8km derhen). Så tager jeg ned til mit 'eget' center(800m væk) og træner i stedet, der er bare ikke holdtræning :/
11 år13. oktober 2012 kl. 09:03
#36
re: Om igen :-/
Min vægt sagde 69,1kg til morgen- det er virkelig vildt lidt for mig. Mit mål er ca 69,9kg. Jeg synes det er en skøn vægt- men jeg skal heller ikke veje mindre. mit BMI siger 22,7 så det er lige der jeg skal være. Vil så gerne finde den gyldne middelvej hvor det hverken blir for lidt eller for meget..
Nyder at kunne komme i en str 40- men har også en tendens til at blive hulkindet.
Synes simpelthen det er så svært at vedligeholde.
Måske jeg skal prøve at lade være at dunke mig selv i hovedet- for når jeg ser lyst på det, så har jeg faktisk ikke tastet madindtag ind i ca 3uger- men spist hvor jeg prøver at mærke efter i maven og så et lille hemmeligt kalorieregnskab inde i hovedet.. Forsager faktisk intet- men prøver at spise lidt mindre af det.
Forleden gik jeg amok i chokoladepålæg mm - tænkte hva sker der dog med mig- fandt så ud af det var pga mens- og men ekstreme crawing er allerede væk igen- mærkelige krop..
Rigtig go dag til alle:-)
11 år13. oktober 2012 kl. 09:46
#37
kalorieindtag
Jeg tror der er noget om snakken i forhold til, hvad man forbrænder efter længere tids kur. Jeg har sat mit aktivitetsniveau til 1,3 på min profil, og derudover dyrker jeg motion et par gange om ugen + cykler næsten dagligt, hvilket jeg ikke registrerer på madital. Så aktivitetsniveauet på 1,3 lader til at dække meget godt over min forbrænding, inkl. den ekstra motion. Det er godt nok ikke ret meget, jeg kan spise, hvis jeg skal holde vægten.
11 år13. oktober 2012 kl. 11:19
#38
re: Om igen :-/
... min vægt sagde igen 55,5kg - ej, hvor er det træls!!
11 år13. oktober 2012 kl. 17:13
#39
re: Om igen :-/
Needtobefit: Nu har du jo også et ret lavt bmi, så er det jo også ofte at kroppen holder godt fast på det den har :)

Jeg har ikke vejet mig i dag, da jeg føler at der er god kontrol. Så næste vejning bliver tirsdag hos lægen.
Men bruger dagen på restitution, nu har jeg trænet tre dage i træk, så kan mærke at kroppen værker lidt. Så er det godt at vejret er til at smække benene op med en god bog og en kop te :-)
11 år14. oktober 2012 kl. 14:05
#40
re: Om igen :-/
Uha... her til morgen kunne jeg da virkelig mærke at kroppen rager alting til sig. Er helt oppustet u ansigtet og fingrene er hævede. Uden tvivl væske i kroppen. Og samtidig så er der stop i systemet, så tror bare jeg skal fortsætte som jeg plejer og så se, hvad der sker.

Jeg har været noget stresset i den sidste uges tid og får aldrig sovet ordentligt og det spiller også en stor rolle.

Men det irriterer mig at vægten stiger - nu gik det lige så godt. Men egentlig er alt bare som det plejer at være ;-)
11 år14. oktober 2012 kl. 14:34



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });