Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#221
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Det lyder betsemt til at du er tilbage på rette spor. Dejligt :-)

Jeg er også lidt bekymret for julen og har endnu ikke helt fundet ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Oven i det ved jeg ikke helt endnu hvor julen skal holdes - om det bliver hos mine forældre eller hos mine svigerforældre. Hvis det er hos mine egne forældre, kan jeg godt tillade mig at gøre det lidt mere specielt, men hos svigerforældrene har jeg ikke lyst til det. Gider ikke være endnu mere til besvær end jeg allerede er, fordi jeg er vegetar.

Det er lidt træls,at det fylder så meget - herregud, værre er det jo heller ikke. Men vil gerne klare mig bedst muligt igennem, så må nok hellere snart få lagt den strategi ;-)
11 år11. december 2012 kl. 14:33
#222
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ja netop- hvorfor ikke tænke herregud og så tabe det kg el to bagefter..
Sådan fungerer mit hoved bare ikke..
Jeg vil holde fast i kun at ta en portion af maden.. Min store udfordring er det søde- det kan jeg ik styre som jeg egentlig gerne ville..
Har planlagt en del træning og så er det jo reelt kun 3 dage der er kritiske- og så ikke gi op vel..
11 år11. december 2012 kl. 15:55
#223
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Uh, hvor kan jeg følge jer mht. julemadbekymringen.
Jeg har i lang tid (flere år) levet i en mad-rutchebane, hvor jeg spiste småt og diæt-agtigt i hverdagen med et lavt kalorieintag, hvorefter jeg tillod mig selv at spise alt det forbudte i weekenden. Det havde den bivirkning, at jeg havde svært ved at stoppe, når jeg endelig gav los, fordi jeg var så kontrolleret i hverdagen.
Nu er jeg endelig (!) kommet ind i en rytme, hvor jeg gerne må småspise de "farlige" ting (kage, slik osv.)i hverdagen, så længe, jeg holder mig inden for mine tilladte 1900 kcal.
Det har betydet, at jeg ikke længere får cravings og derfor ikke overspiser i weekenden. På den måde har det faktisk lykkes mig at holde vægten stabil i lang tid. Mit store problem er, at jeg jo er SÅ bange for at overspise chokolade, konfekt og alle andre lækre ting i julen, at jeg i den grad gået i bakgear.
For at give mig selv plads til de ekstra kilo, der måske kommer, har jeg løbet meget de seneste uger. Så meget, at jeg har tabt 2 kg og ifølge BMI ligger til kanten på undervægtig (46 kg). Det lyder som en ønskesituation, for så kan jeg jo æde løs... men jeg er dybt frustreret, fordi mere vil have mere! Min fornuft siger mig, at alle alarmklokker bør ringe, men min "slankekurshjerne" har det desværre rigtig godt på den nuværende (for lave), og jeg har ikke længere lyst til at komme op på de 48,5 igen. ØV, altså! Det er så svært, når følelser og fornuft ikke følges ad!
11 år11. december 2012 kl. 19:49
#224
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Vibzs:
Kender dine følelser så godt.. Har altid tænkt jeg var underlig ift mad- havde spiseforstyrrelse da jeg var teenager..
Men det er rart at kunne dele sine tanker med andre, vide jeg ikke er alene..
Jeg har også tabt mig lidt nu her- vil ligge på ca 69-69,9kg normalt, men har snart vægten ned på 68kg.
Og yes, monsteret er ikke langt væk, uhh- dejlig ny vægt.. MEN jeg holder fast i at veje 69-noget.. Det her er kun for at jeg ikke går helt i selvsving hvis vægten stiger lidt over julen.. Jeg vil fortsat holde fast i, kun at ta en portino af maden og så ikke for meget stivelse ved julefrokosterne..
Julen skal sgu da nydes- ikke gøres til en bekymring vel- men hold da op det er svært..
11 år12. december 2012 kl. 07:00
#225
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hvor er det skønt med sådan en tilbagemelding - så føler man sig ikke helt alene om de dumme tanker! Mit nytårsforsæt må være at stå fast på målet og ikke dykke i vægt!
11 år12. december 2012 kl. 08:03
#226
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
De 2 foregående år har jeg klaret det fint i julemåneden....mens jeg var på kur og også sidste år. Jeg fik både masser af marcipan og kransekage. Hvis det kun er de ting og begrænsede dage så er det hurtigt af igen. I år har jeg haft ustyrlig lyst til fed julekage og småkager....og det skyldes mine spekulationer ang. huden som driller på maven....Det er aldrig spontant jeg køber kage og jeg kan sagtens lade være og gå forbi Men nu har jeg styr på det bliver lavet....og intet er vigtigere end at holde vægten og gerne nå målet de. 63 kilo. Optimismen og målet hænger sammen. Sørge for motionen alligevel trods vintervejret....jeg hader januar. Lang mørk og tung. Minder fra alle årene og ugebladenes overskrifter med slankekure er grum.....prøver at holde balancen trods alt...
11 år12. december 2012 kl. 13:32
#227
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Jeg kan ikke lade være med at hverken købe eller spise alt det (u)lækre der bliver smidt i fjæset på mig i hele december, så jeg skal virkelig sørge for at tage mine forholdsregler. F.eks. aldrig, aldrig købe ind, når jeg er lækkersulten ;-)
11 år12. december 2012 kl. 15:08
#228
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Go morgen derude..
Ønskevægt: 69-69,9kg.
Dagens vægt: 68,3kg- det er ny bundrekord..
Måske jeg sku sætte min ønskevægt med lidst større margen- altså 68-69,9kg.. Taber mig lidt nu med vilje- så jeg ik blir for frustreret over julen.. Men skal ud og spise brunch idag, så er ret sikker på vægten stiger til i morgen..
Hvordan står det til hos jer andre med vægten?
11 år13. december 2012 kl. 06:51
#229
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ønskevægt: 48,5
Dagens væt: 46,5

Var til julehygge i går, hvor jeg tog to portioner risalamande så jeg kan komme på på 47,5 inden jul, så jeg ikke bliver glad for denne "før-julsvægt".
11 år13. december 2012 kl. 06:57
#230
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ønskevægt: 56 - 58 kg
Dagens vægt: 57,3 kg

Er utilfreds med min egen indsats lige for tiden. Min vægt ligger jo sådan set fint i forhold til mit mål, men spiser for meget for tiden og frygter at jeg kommer ind i det nye år med for meget på sidebenene - mere end jeg ønsker i hvert fald ;-)

Så nu strammer jeg op. Har det på samme måde som jer: vil gerne veje lidt mindre til når julen rigtig står for døren, så der er lidt at give af. Jeg mangler bare stadig at have lidt at give af ;-)
11 år13. december 2012 kl. 07:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });