Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#161
kaos i mit hoved
Jeg har fået influenza og det medfører alle mulige mystiske tanke-koblinger. Jeg har tabt mig, og af gammel vane føles det fantastisk. Jeg vil dog helst ikke tabe mig under min graviditet, så nu er jeg lidt sur på mig selv over at jeg er glad... tsk tsk - og samtidig har jeg jo slet ikke energi til at være hverken sur eller glad, da jeg ligger i sengen og har det rigtig skidt. Jeg har lyst til at spise, men har absolut ikke nogen appetit, og samtidig ligger jeg og skuler ondt til badevægten.

Så ja, som overskriften siger: Der er dømt kaos i mit hoved. Havde lige brug for at få det ud.
11 år10. november 2012 kl. 13:26
#162
re: kaos i mit hoved
Det er ikke helt let, Solskinsglad. Mon ikke det har noget med hormoner og den forandring, der sker, at gøre? Synes jeg genkender det der fra veninder, som er/har været gravide. Det giver sådan lidt kaos indeni - og dagen efter eller et par dage efter er det som regel overstået. Det kommer sådan i bølger. Håber det går bedre i dag og at du snart er ovre din influenza :-) Bedste tanker herfra :-)
11 år11. november 2012 kl. 10:22
#163
re: kaos i mit hoved
Jeg synes fandme at det er hårdt, det der motion tænkt ind i hverdagen! Det er min store faldgruppe og kilde til frustration. Efter arbejde til kl 16.30 er jeg simpelthen for udmattet til at tage op at træne. Og hvis jeg skal træne inden arbejde, skal jeg op før fanden får sko på i bælgmørke! Det er vældig frustrerende her om vinteren. Hvordan griber I andre træningen an? Jeg synes at det er meget svært.. Men nu vil jeg kaste mig ud i en løbetur her om lidt.. Det er da et godt udgangspunkt for ugen :0)
11 år12. november 2012 kl. 06:55
#164
re: kaos i mit hoved
alive: Jeg har meldt mig ind i den lokale gymnastikforening, til 4 hold om ugen, som ligger mellem 18:15 og 20:30 (nogle varer 50 minutter, andre 90). Det giver plads til at man kan nå hjem fra arbejde, lave og spise mad samt lade op, inden man skal ud af døren igen - og da jeg går der sammen med min chef, så er der en til at hive mig med uge efter uge. Når jeg "bare" er medlem af et træningscenter, hvor jeg kan komme lige når det passer mig, så bliver det aldrig til noget, fordi jeg altid kan udsætte det til senere. Men når der står instruktører klar som "venter" på en, så føler jeg mig lidt mere forpligtet :)
11 år12. november 2012 kl. 07:46
#165
re: kaos i mit hoved
God idé Fedania! Det kunne være jeg skulle få nogle flere aftaler som jeg ikke kan løbe fra!
Du er også heldig at træne med chefen, det må jo være ekstra motiverende til at komme af sted! Måske jeg skulle foreslå løb efter arbejdet på min arbejdsplads.. ikke at jeg tror det bliver bifaldet.. Mine kolleger er ikke just energiske hvad motion angår... men hva skader det at prøve?
Det er også bare hyggeligere når man ikke er alene om det..
11 år13. november 2012 kl. 17:05
#166
Torsdagsvejning
Som altid: bright and early springer jeg på vægten torsdag morgen :)
(Jeg har akut brug for morgenkaffe, og jeg vil helst veje mig, inden jeg indtager noget som helst...)

Dagens vægt: 61,5
Dagens ønskevægt: 62

Min ønskevægt ændrer sig jo gradvist, og da jeg fik maveinfluenza i sidste uge, gik jeg 3 dage uden at indtage noget, der ikke forlod kroppen nærmest øjeblikkeligt igen. Min vægt er faldet, og jeg har valgt at ændre mit madital-mål, så målet hedder 70 kg til maj (ikke 75). Så nu er min daglige ønskevægt lidt lavere, og alligevel ligger min vægt lige under kurven. Dejligt.

En fremragende uge på vægtfronten. Selvfølgelig ikke super sjovt med omgangssyge, men har da i denne uge både trænet og spist fornuftigt. Skønt med en blære-tråd, når alt går godt :)
11 år15. november 2012 kl. 07:45
#167
re: Torsdagsvejning
Jeg vil også lige blære mig så ;-)

Vejer i dag : 57,1 kg
Ønskevægt: 57 - 59 kg

Jeg vil også gerne ændre min ønskevægt så min buffer i stedet hedder 56 - 58kg i stedet for 57 - 59 kg. Jeg bryder mig ikke om at veje 59 kg og det vil jeg jo komme til fra tid til anden, hvis det er mit max.

Hvor er det dejligt at du er så glad, Solskinsglad. Det betyder bare så meget at have det godt med sig selv :-)
11 år15. november 2012 kl. 08:01
#168
re: Torsdagsvejning
Ih, hvor dejligt, girl next door. Skønt med en masse positiv energi her fra morgenstunden. Det er dejligt, at vi kan støtte hinanden, når vores ærkefjende ikke makker ret, men det er altså også fedt at kunne blære sig lidt en gang imellem.

Selvfølgelig kan man ændre sit mål, så det passer til ens ønske, men jeg har selv været på den glidebane, der hed "60 kg - skønt mål nået" og 2 dage efter: "Hmm jeg tager lige et kilo mere". Men så længe fornuften er med, er det nok en god ide at finde sig et mål for stabiliseringsfasen, som er acceptabelt både den ene og den anden vej. Hvis man ændrer mål hele tiden, er det jo svært at vænne sig til en stabil vægt, og hvis man er dybt utilfreds med sit mål, finder man nok aldrig motivationen til at gå efter det.
11 år15. november 2012 kl. 08:18
#169
re: Torsdagsvejning
Du har så meget ret. Og jeg har selv tænkt det samme. Om jeg bare fortsætter nedad fordi det er lettere og mere vant. På den anden side så bryder jeg mig ikke om at veje 59 kg og det er ligesom der den ligger. For jeg vil jo netop komme til at veje mit max engang i mellem. Jeg er lidt forvirret på lige netop det punkt, men tænker at det nok skal give sig hen ad vejen.
Hvis alt går som det plejer, så holder 57 kg også kun kort tid - det skal cyklus nok sørge for, for ikke at nævne dece,ber måned og julefrokoster ;-)

Jeg snakker lidt udenom nu - men tror du forstår hvad jeg mener ;-)
11 år15. november 2012 kl. 08:34
#170
re: Torsdagsvejning
Ønskevægt 69-69,9kg.
Dagens vægt 69,6kg. Det er jo sådan set fint nok- men er ikke tilfreds, da jeg vejede 300g mindre ved de sidste to vejninger.. Må stramme mig an..
Stort tillykke til jer andre der bare er tilfredse:-))
11 år15. november 2012 kl. 09:15



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });