Sørme så, om ikke det blev torsdag igen.
Jeg er stadig uvenner med vægten, men vi har indgået en ny aftale, som jeg håber kan holde. Aftalen er, at jeg skal veje under 63, når jeg tager hjem til familien på juleferie. Allerhelst vil jeg holde de nuværende 62,5, men har alligevel tilladt et lille (teoretisk) udsving.
SÅ:
Ønskevægt: 62,5
Dagens vægt: 62,6
Så skal der vedligeholdes! :-)
Du læser en tråd i debat > vægtvedligeholdsolskinsglad
Torsdagsvejning
12 år8. november 2012 kl. 07:01
Girl next door
re: Torsdagsvejning
Ja, nogle gange er man bare nødt til at revurdere. Man skal ikke tage fejl af at det er hårdt arbejde at holde vægten, når man er et godt stykke nede i vægt i forvejen ;-)
Ønskevægt: 57 - 59 kg
Dagens vægt: 57,9 kg
Holder mig indenfor ønskevægten, men vil stadig gerne tættere på 57. Når jeg tænker på, at jeg for et par dage siden lå på lidt over 59 (på grund af weekendens udskejelser), ja, så er vægten jo sådan set helt fin... Men vil helst ikke over de 59 igen, så min vægt skal lidt længere væk fra min buffermax.
Ønskevægt: 57 - 59 kg
Dagens vægt: 57,9 kg
Holder mig indenfor ønskevægten, men vil stadig gerne tættere på 57. Når jeg tænker på, at jeg for et par dage siden lå på lidt over 59 (på grund af weekendens udskejelser), ja, så er vægten jo sådan set helt fin... Men vil helst ikke over de 59 igen, så min vægt skal lidt længere væk fra min buffermax.
12 år8. november 2012 kl. 08:21
emmi
Ønskevægt: 69-69,9kg.
Dagens vægt 69,3kg- så er rigtig godt tilfreds..
Jeg skal dog i byen med tøserne i weekenden- og når jeg drikker alkohol går det altid galt- så ved jeg har en opsamlende uge i næste uge..
Vil prøve at holde mig til, kun at ta en gang af maden lørdag aften- også selvom min selvdiciplin sættes på alvorlig prøve når jeg drikker rødvin..
Go dag:-)
Dagens vægt 69,3kg- så er rigtig godt tilfreds..
Jeg skal dog i byen med tøserne i weekenden- og når jeg drikker alkohol går det altid galt- så ved jeg har en opsamlende uge i næste uge..
Vil prøve at holde mig til, kun at ta en gang af maden lørdag aften- også selvom min selvdiciplin sættes på alvorlig prøve når jeg drikker rødvin..
Go dag:-)
12 år8. november 2012 kl. 08:37
Wolfgirl (slettet)
Vægten sagde 63,1kg i morges så det er lidt lavt i forhold til mit mål, men det er fint nok, så behøver jeg ikke tænkte over om jeg får for meget i hvert fald. Har så fået meget mad i dag, det skulle jo gøre godt i regnskabet også.. :)
12 år8. november 2012 kl. 20:24
Girl next door
Ja, for lidt eller for meget, der skal stadig være balance i tingene. Har du mon et minimum, hvor du ved at når du rammer den vægt, så skal du den anden vej? Det gælder jo egentlig begge veje, men det ved du jo ;-)
12 år8. november 2012 kl. 20:37
Wolfgirl (slettet)
Jeg har et absolut minimum på 60kg, dér skal jeg i hvert fald ikke under, men så længe vægten ligger indenfor 60-65 så er jeg rimelig afslappet omkring det, men jeg vil heller ikke svinge for meget da det jo heller ikke skulle være sundt, så føler mig nok også bedst tilpas når vægten ligger mellem 62-64kgs.. Når jeg kommer under de 62 begynder mit tøj også at hænge lidt på mig, men jeg synes at grænsen er hårfin i den forstand at der skal ikke mange kgs til før jeg føler mig for tynd og heller ikke den anden vej før jeg føler at det bliver for meget af det gode.. Kender du/I det? Har I også et minimum?
12 år9. november 2012 kl. 22:23
Girl next door
Jeg har et minimum, men ender aldrig dernede ;-D
Nej, det ved jeg jo faktisk ikke - havde jo heller aldrig troet at jeg skulle have den vægt, jeg har i dag.
Så...det jeg mener, er vist bare: ja, jeg har også et minimum ;-) Og det tror jeg er meget godt at have. Efter at have vedligeholdt et stykke tid har jeg det sådan, at jeg egentlig synes, at jeg godt lige kunne tabe 2 kg mere og 2 kg mere og så er der også lidt fedt på hofterne stadig osv. Og det at have et minimum sørger ofr at jeg holderne fødderne på jorden, ligesom at mit maximum også gør det.
Nej, det ved jeg jo faktisk ikke - havde jo heller aldrig troet at jeg skulle have den vægt, jeg har i dag.
Så...det jeg mener, er vist bare: ja, jeg har også et minimum ;-) Og det tror jeg er meget godt at have. Efter at have vedligeholdt et stykke tid har jeg det sådan, at jeg egentlig synes, at jeg godt lige kunne tabe 2 kg mere og 2 kg mere og så er der også lidt fedt på hofterne stadig osv. Og det at have et minimum sørger ofr at jeg holderne fødderne på jorden, ligesom at mit maximum også gør det.
12 år10. november 2012 kl. 08:27
biologi c
mit minimum er 76kg
12 år10. november 2012 kl. 09:03
0608
Uh, hvor jeg kender den følelse! Det er som om det minimum, jeg har besluttet mig for er relativt flytbart! Jeg tror, det er en blanding af, at det faktisk giver en god følelse af kontrol at være på kur, og at man er så "skrækslagen" for igen at tage på. Jeg arbejder også på at holde begge ben på jorden, så minimum ikke bliver for lavt.
For mig er det altafgørende, at mit BMI ikke kommer ned under "undervægtig." Mere tør jeg ikke love mig selv.
Da jeg startede mit vægttab, tabte jeg mig 12 kg og var himmelhenrykt over at veje 52 kg. Så ville jeg godt lige ned under 50 kg.
I skrivende stund vejer jeg 47,5, fordi jeg lige har lavet en buffer inden jul. Jeg tror, jeg vil nyde anden i aften :)
For mig er det altafgørende, at mit BMI ikke kommer ned under "undervægtig." Mere tør jeg ikke love mig selv.
Da jeg startede mit vægttab, tabte jeg mig 12 kg og var himmelhenrykt over at veje 52 kg. Så ville jeg godt lige ned under 50 kg.
I skrivende stund vejer jeg 47,5, fordi jeg lige har lavet en buffer inden jul. Jeg tror, jeg vil nyde anden i aften :)
12 år10. november 2012 kl. 10:26
Jeg spørger altid på forhånd hvad vi skal have at spise. Så ved jeg hvad jeg skal forberede mig på. Hvis det er så er noget relativt magert kød med kartofler og salat, så lader jeg det være ved det og spiser en normal portion og tager kun den ene gang. Hvis det er noget jeg ikke vil spise/der vil ødelægge mit gode arbejde eller lign. fx stegt flæsk med persillesovs, ris og boller i karry eller lign xD Så beder jeg dem om enten at have nogle grønsager klar til mig eller lign. eller også tager jeg simpelthen mit eget med, altså køber lige en pakke kyllingfilet og grønsager med på vejen og står og laver mens de laver deres mad. Det er der ingen der siger noget til, der er simpelthen intet, slet ikke gruppepres, der skal få mig af sporet. Jeg er også 100% standhaftig når det kommer til dessert og kaffe-chokolade/kage bagefter, siger altid nej tak til stort set alting. Det er der ingen der siger noget til heller, det er de vant til og de ved godt at det ikke er uhøfligt ment fra min side, men at jeg gør tingene på min egen måde. Så som regel taber jeg mig altid til den slags arrangementer, især juletiden for mig er én stor slankekur og jeg taber altid 5kg mens andre tager dem på, fordi jeg altid stejler totalt over julemaden og jeg er typen der når jeg skal til 3-retters menu til en rund fødselsdag på et hotel(skulle jeg i sidste uge), ringer til hotellet på forhånd og beder dem lave mig en kæmpe salat i stedet fordi jeg nægtede at spise de 3 retter de andre skulle have (tarteletter, ribbenssteg og islagkage), no way! Så sidder jeg der med min salat og medbragt light sodavand, så glor de andre godt nok lidt skævt men who cares :p dem om det.
- Men nu skal jeg ikke lyde som om jeg er standhaftigheden selv, jeg er skam ingen jernkvinde når jeg er derhjemme.. Det er kun ude at jeg har viljestyrke som ti vilde heste. Når jeg sidder derhjemme og slikskuffen lokker og ingen kan se mig, så er det en meget anden snak desværre... Ha ha!