Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#311
re: Vægten
GND: det er så dejligt med en sød tanke-:-)
Håber også for dig der snart er styr på kroppen igen.
Hvorfor skal det dog være så svært altså..
Dagen kører godt, spiser som jeg skal- jeg er også endelig rigtig frisk..
2 kg skal af nu- men skal ikke ha lov at ødelægge mit humør- bare gi mig styrke til at rette op og ind..
Lyser i mørket: Jeg får disse mails og ja det er faktisk super motiverende. Jeg træner som jeg skal omkring 4 x pr. uge- men dejligt at blive bekræftet:-)
11 år31. januar 2013 kl. 15:22
#312
re: Vægten
Det er egentlig mærkeligt... her går det heller ikke helt som planlagt.
vægten sagde i morges 46,5. Vægtmæssigt er det jo stadigvæk fint. Men jeg kan ikke forstå det, og jeg begynder at bekymre mig om mit projekt "slip vægtvejning og madvejning".
Jeg har nemlig spist rigtig fint uden at falde i og jeg har intet efterslæb fra weekenden, som også gik godt (faktisk rigtig godt).
Jeg håber, det bare er vand i kroppen men det er rigtig øv, når jeg var så stolt af mig selv - havde ikke vejet mig før til morgen og så får man sådan en kold klud i hovedet.
Jeg vil så nødig tilbage til kcal-tælleriet og den evige morgenvejning, for jeg vil ud af al den madfokus, men sådan en torsdags-vejning gør mig lidt forvirret!
11 år31. januar 2013 kl. 15:58
#313
re: Vægten
Hold nu op det er ikke let for mig i øjeblikket.
Har styr på kosten og motionen- men min krop er godt nok ik meget for at arbejde med mig.
Jeg vejer nu 70,6kg- så det går da fremad men har aldrig oplevet det går så langsomt før. Vejede faktisk mindre i søndags men så hopper vægten 300g op på trods af at jeg gør alt det rigtige. Må indrømme at jeg ik tror jeg når at komme ned på den ønskede vægt til ferien- men jeg holder fast og dyrker motion som jeg skal. Spiser ik flere kalorier end jeg må. Så langt så godt- men synes godt nok ik tingene er med mig lige for tiden. Øv..
11 år5. februar 2013 kl. 15:26
#314
re: Vægten
Ja, I er i hvert fald ikke alene om det Vz og Emmi ;-)
Jeg synes, jeg har bøvlet rundt i 1 måneds tid og først nu er der bare en lille smule styr på det og alligevel er der lang vej endnu. Jeg spiser for meget og "forkert" og har konstant lyst til at spise - og der er ingen tvivl om at det er spisning på følelser, for jeg er ikke sulten og der er styr på blodsukkeret.

Måske er årstiden medvirkende? I dag har solen skinnet her hos os og det har bare gjort at dagen har føltes meget lettere og bedre end alle de der grå regnsvejrsdage. Jeg ved ikke om det er så simpelt... Der er sikkert rigtig mange faktorer, der spiller ind hele tiden - og vi kan langt fra styre dem allesammen - bare gøre vores bedste.
11 år5. februar 2013 kl. 16:36
#315
re: Vægten
Rart med støtte- tak..
Det der bare er vildt underligt for mig er, at jeg gør hvad jeg skal. Jeg crawer ikke helt vildt og får spist omkring 1600kalorier og træner.
Normalt ryger kiloene ret hurtigt af mig, bare slet ikke denne gang.. det er virkelig underligt..
Men må jo bare blive ved.. Og ja når foråret, solen og lyset kommer blir det hele nok lidt lettere:-)
11 år5. februar 2013 kl. 19:32
#316
re: Vægten
Så er det torsdag igen- og vejedag..
Vejede i sidste uge 71,2kg- puha.
Ønskevægt 69-69,9kg.
Dagens vægt: 69,7kg:-)
Vil gerne helt ned på 69kg- men er da godt på vej- ved at få styr på min krop igen:-)
En uges skiferie venter forude- håber jeg kan holde mig på et rimeligt niveau, men der blir nok noget opsamling bagefter.
Hva med jer andre?
11 år7. februar 2013 kl. 08:24
#317
re: Vægten
Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 55,9 kg

Endelig røg jeg lige under igen. Håber den kan blive liggende der eller endnu bedre ryge lidt længere ned. Går alt som det plejer, så går der nemlig ikke længe før vægten igen stiger.

Emmi: dejligt at de lykkedes for dig :-)
Kroppen er bare kompliceret og reagerer på alt muligt. Spændende med skiferie - håber du får en god tur :-)
11 år7. februar 2013 kl. 10:27
#318
re: Vægten
Dejligt for jer begge, Emmi og GND, at Vægten i dag er med jer!

Dagens vægt her : 46.00 kg. Altså uændret.

Jeg har nu i et par måneder fået et overblik over mine op- og nedsving vægtmæssigt og kan nu konkludere, at jeg har en periode på ca 14 dage, hvor jeg ophober væske/vægt og derfor vejer knap 1 kg. mere, hvorefter der følger 14 dage, hvor væsken forsvinder og jeg ryger ned på mine knap 46 kg.
Jeg har spist fornuftigt, sundt og kun til jeg ikke var sulten mere (tæller ikke kcal. men kan selvfølgelig huske en del madvarer:)
Overspisning og kedsomheds/følgelsesspisning er stort set væk og vægten stagnerer, så nu tror jeg godt jeg kan sige, at jeg er ved at få styr på det dér vedligehold :)
11 år7. februar 2013 kl. 14:26
#319
re: Vægten
Nå tøser- er der ikke til næste vejning så ses om en uges tid:-)
Vejede mig til morgen- vægten sagde fantastiske 68,6kg:-))
Har også rod i min cyklus- plejer jeg ikke, så jeg har også haft ophobet væske..
Men skønt der er styr på vægten:-)
11 år9. februar 2013 kl. 07:50
#320
re: Vægten
Vz: hvor er det fedt for dig at du er nået så vidt. Godt gået :-)

Emmi: Ha det godt så længe - og virkelig dejligt for dig at vægten lige har sneget sig under de gyldne 69 kg. Det er så skønt, når det er den vej det går :-)
11 år9. februar 2013 kl. 11:25



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });