Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#181
re: Kogt eller rå spaghetti?
Jeg spiser ikke pasta/spaghetti længere, men i sin tid, da tog jeg den mængde pasta jeg skulle bruge, vejede den, kogte den, vejede den og tog forholdet mellem de to. Og så dividerede eller gangede jeg det ud, når jeg senere skulle bruge noget eller det allerede var kogt.
11 år19. november 2012 kl. 08:00
#182
Tyk/tynd?
Jeg oplevede her for nyligt, at jeg kiggede mig i spejlet og syntes, at jeg så stor ud stadigvæk. Jeg prøvede en kjole på, som fremhævede formerne og lige der, blev jeg bare ramt at en følelse af stadig at være tyk. Jeg var så skuffet over, hvordan jeg ser ud. Følelsen kom med fuld hammer og jeg var slet ikke forberedt.

Jeg har efterhånden virkelig svært ved at se, sådan rigtig se, hvordan jeg ser ud. Jeg kigger på vægten og er tilfreds og føler på maven (som er mit mest kritiske punkt) og er tilfreds... men når jeg så ser i spejlet - ja, så bliver jeg sgu skuffet. Synes stadig ikke jeg ser helt "rigtig" ud.

Andre gange når jeg ser et glimt at mit spejlbillede i en rude eller lignende, så tænker jeg om det virkelig er mig, der er så slank.

Det forvirrer mig, at der er så stor forskel. Ved ikke hvad der gælder. Spejle er jo også forskellige.

Tænker lidt på om det er "gamle tanker" om at være for tyk, forkert, ikke se rigtig ud, der dukker op engang i mellem og lige forstyrrer, når der er mulighed for det...

Er der nogen af jer andre, der oplever det samme eller noget lignende?
11 år20. november 2012 kl. 08:57
#183
re: Tyk/tynd?
Jeg tror altid jeg vil have et lidt forvrænget billede af hvordan jeg ser ud..
Jeg føler mig slank- føler jeg er lækker i det tøj jeg tar på.
Når jeg kigger på mig selv uden tøj på er jeg ikke tilfreds. Min mave var- før jeg fik børn- helt flad. Nu, selvom jeg er i bedre form end nogensinde har jeg løst hud på maven som nok aldrig går væk. Jeg kan føle mig virkelig fed når jeg ser på min mave- der engang var min stolthed.
Jeg kigger på mit BMI som er 22,7 og alligevel får jeg følelsen når jeg ser på min mave.
Jeg tænker tit at det kunne være sjovt at høre hvad en fremmed ville synes om mig/min vægt- netop fordi jeg selv synes det er så svært..
Måske er det i virkeligheden som at være tørlagt alkoholiker- det er en aldrig stoppende proces- måske er det også derfor det kan være så svært ikke at falde i, igen..??
11 år20. november 2012 kl. 09:03
#184
re: Tyk/tynd?
Jeg kender det kun alt for godt. Der er dage, hvor jeg føler, at jeg burde tabe mindst 10 kg, og at jeg ikke kan tillade mig at vise mig i andet end gigantiske sweatre. Andre dage kan jeg stå lææænge foran spejlet og bare nyde, hvad jeg ser.

Jeg tror sammenligningen med en ædru alkoholiker er meget rammende. Har man en gang været den tykke pige, så er det svært mentalt at vænne sig til at være noget andet. Når venner/bekendte nævner i en eller anden sammenhæng, at jeg er slank/tynd, så føler jeg til tider nærmest, at de gør nar af mig. (Fx kan man se min mave meget taget i betragtning af, at jeg kun er 3 måneder gravid, og folk nævner som regel, at det nok er fordi jeg var så slank i forvejen).

Jeg har et håb om, at det går over på et tidspunkt, for min vægt nu (eller for tre måneder siden, rettere) var egentlig som den skulle være. 59 kg er det jeg bør veje, særligt når jeg træner og har en okay muskelmasse. Forhåbentlig kommer det omkring det tidspunkt, hvor jeg ikke længere bliver chokeret, når jeg kan være i en anstændig tøjstørrelse.
11 år20. november 2012 kl. 14:55
#185
re: Tyk/tynd?
Hvornår er andre tykke efter din mening? Hvad buksestørrelse mon de har? 42 - 44 - 48 eller ?

Hvis det kan hjælpe så tænk på din størrelse nu jeg gætter på du passer str.36 bare for at sige noget. Er folk som bruger str. 36 slanke? eller tykke? Er folk som bruger str. 40 slanke eller tykke? Hvor synes du grænsen går? Hvis du hører om en anden som bruger din størrelse tænker du så hun er tyk?
Med din forstand ved du, at folk som bruger str. 36 eller din størrelse, anses for slanke .I hvert tilfælde det er i den lave ende af tøjskalaen.
Ved ikke om det kan ændre dit syn - det er bare et forsøg. Et eller andet sted så er det det kritiske blik som vi også behandler os selv på. Også i andre sammenhænge hvor - hvis andre sagde det, vi tænker om os selv, til os. Ville vi blive sure, kede, eller split rasende.Vi ville ikke finde os i det.
11 år20. november 2012 kl. 22:48
#186
re: Tyk/tynd?
Men det er typisk noget man bøvler med....en ekspedient fortalte at dem som har tabt sig, altid går hen til de store størrelser, men at hun må guide dem ....
11 år20. november 2012 kl. 22:54
#187
re: Torsdagsvejning
Det kommer jo lidt an på hvad du definere træning, jeg ser ikke de 4 af forslagene som træning.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du sætter det at cykle på arbejde ind under træning

Det gør jeg hvert fald ikke, ser det mere som en måde og ændre sine daglige rutiner og på den måde opnå et kalorieunderskud der kan ses på vægten over længere tid.
og som jeg også skriver så ser jeg dem som grundprincipper, som kan hjælpe dig i din dagligdag.
[Kursiv]jeg følger selv nogle grund principper[/Kursiv]
11 år22. november 2012 kl. 00:28
#188
re: Torsdagsvejning
Sjovt, at du skelner hashmus. For jeg er sikker på, at vi er enge om, at hvis du sætter dig på en (motionscykel) og cykler med samme hastighed som du ville cykle turen til arbejde med, så var det pludselig motion - eller er det også "bare" en måde at ændre sine rutiner?

At cykle på arbejde, at tage trappen i stedet for elevatoren, at printe på den printer som er længst væk - det er alle eksempler på det der kaldes "hverdagsmotion", altså motion du udøver i hverdagen, nogle gange endda uden at tænke over, at det er motion. Men ikke desto mindre, så er det altså motion :)
11 år22. november 2012 kl. 06:54
#189
re: Torsdagsvejning
Ønskevægt: 69-69,9kg.
Dagens vægt 69,3kg- så er rigtig glad idag:-)
Go dag til alle:-)
11 år22. november 2012 kl. 08:10
#190
re: Torsdagsvejning
Ønskevægt: 56 - 58 kg
Dagens vægt: 57,3 kg

Vejede for første gang noget med 56 foran i går. Det var helt vildt. Skal nok komme derned igen, så er tilfreds ;-)

Dejligt at du også er tilfreds med dagens vægt, Emmi :-)
11 år22. november 2012 kl. 08:28



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });