Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#291
re: Hvor meget?
Så blev det vejedag igen.
Ønskevægt: 69-69,9kg.
Dagens vægt: 69kg- så er langt om længe rigtig godt tilfreds:-)
Kører på dag 4 nu, uden slik. Så holder den plan jeg har lagt for mig selv- skønt.
:-)
11 år17. januar 2013 kl. 07:10
#292
re: Hvor meget?
Dagens vægt: 55,2 kg
Ønskevægt: 55 - 56 kg

Dejligt når det lykkes :-) Er dog lidt i tvivl om, om jeg kan holde vægten eller om den lige pludselig ryger helt i vejret eller længere ned. Tiden vil vise, hvad der sker fremover og hvad der er den nye "stil" ;-)

Emmi: Dejligt at det lykkes for dig også. Fedt at du er tilfreds med din vægt og at du ramte den vægt, du gerne ville opnå :-)
11 år17. januar 2013 kl. 11:28
#293
re: Hvor meget?
Dagens vægt: 46
Ønskevægt max 48,5

Vægten ligger stadigvæk under min max.vægt og tangerer grænsen af undervægt, hvilket jeg på sigt skal arbejde på.

Jeg kan nu konstatere, at de 2 kg jeg tabte i panik over julen var overflødige, fordi jeg for første gang i 15 år havde et helt naturligt og sundt forhold til julemaden :)
Jeg er yderst tilfreds med min egen udvikling for tiden. Jeg bruger ikke mere madital for at holde styr på kalorierne. Jeg mærker i stedet min sult og spiser sundt og varieret og kun det, min krop har brug for. Jeg spiser slik, når jeg bliver budt og nyder det uden at se det som en fribillet til at gå over gevind!
Ligeledes har jeg ikke været tæt på en vægt i en uge! Jeg var derfor spændt på turen på vægten i morges, men min uge uden kcal-regnskab har fungeret.
I stedet har jeg brugt hjerneenergi på alt andet end mad og det har været særdeles skønt! Hvor er det rart at kunne tænke "det er jo bare mad. Herregud, der er vigtigere ting i livet" :)
11 år17. januar 2013 kl. 16:54
#294
re: Hvor meget?
SÅ godt gået, Vz! Hvor er det fedt for dig at det bare kører :-)

Og de to kg mon ikke de kommer på igen stille og roligt eller om ikke andet at du får det stabiliseret så du ikke ryger længere ned?
11 år17. januar 2013 kl. 16:59
#295
re: Hvor meget?
Tak GND- det er SÅ skønt at få lidt kontrol over mig selv igen..
Jeg skal nok også passe på ikke at være for hård ved mig selv.. Jeg kan være for perfektionistisk..
Jeg tror jeg vil fokusere mere på alle de rigtige valg jeg træffer, frem for at dunke mig selv i hovedet med det der ikke lykkes:-)
11 år17. januar 2013 kl. 17:23
#296
re: Hvor meget?
Tak skal du ha´ - og jo, de 2 kg kommer helt sikkert på igen. Om ikke andet, så i sommerferien :) Derfor fokuserer jeg heller ikke så meget på det nu, men mere på min frigørelse fra al den madspekulation :)

God uge til jer :)
11 år17. januar 2013 kl. 19:23
#297
re: Hvor meget?
Dagens vægt: 64,8kg
Ønskevægt/maksvægt: 65kg

Ligger ganske fint ifht mine mål :) har spist rigtig godt efter min kostplan de sidste par dage og træningen har været god så alt er godt :) ovenpå en dog rimelig usundt weekend. Så rart at være tilbage på sporet. Dog bliver resten af måneden hård og der bliver slet ikke råd til slik og unødvendigt junk, da jeg stort set ingen penge har tilbage så kommer til at vende hver en øre. Men det er også ok engang imellem.
11 år17. januar 2013 kl. 20:03
#298
re: Hvor meget?
Wolfgirl:
Dejligt at det går godt for dig og at du er kommet tilbage på sporet :-)

Uha...de der måneder hvor der er småt med penge, de kan være lidt af en udfordring på kostsiden. Men som du selv siger, så gør det ikke altid så meget og ind i mellem gør det jo at man må lidt ekstra kreativ og opfinde nye spændende retter ;-)
11 år18. januar 2013 kl. 08:18
#299
re: Hvor meget?
Ja det er helt vildt hvad man kan få for få penge:

En lækker pastasalat, der kan vare 3-4 dage for 35kr :
1 dåse kikærter/eller kidney bønner/blandede bønner
1 pose ærter(frost)
1 broccoli eller blomkål-hoved eller 1/2 lille hvidkål
ca 300g grovpastaskruer eller ris

Pasta koges mens kål hakkes i små mundrette bidder, steges på pande, tilføjes ærter og bønner/kikærter samt salt/peber/krydderier, evt soya sauce hvis man har det og hvidløg. Kan også tilsættes en sjat fløde eller Milda hvis man er til den slags og har det i basislagret

Bliver en rigtig lækker ret. Man kan også bruge linser i stedet for bønner/kikærter
11 år18. januar 2013 kl. 17:43
#300
re: Hvor meget?
Mmm - det lyder lækkert. En skam, at jeg ikke spiser pasta i de mængder mere. Måske man kan udvikle på opskriften, så der kommer mere protein og mindre pasta i :)
11 år18. januar 2013 kl. 21:21



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });