Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#271
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Lidt slik skal der jo også til i ny og næ ;)

Jeg glemte at veje mig, og har spist min morgenmad nu :/ så tror jeg venter til i morgen.. Men det er egentlig også en god ting, for jeg har tit en vejemani og svært ved at lade være at veje mig dagligt, så at jeg helt glemmer det må være positivt :D hehe
Tror dog også at vægten ligger på det samme som sidste uge...
11 år10. januar 2013 kl. 09:11
#272
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ønskevægt: 56 kg
Dagens vægt: 56,2 kg

= er yderst tilfreds! :-)
11 år10. januar 2013 kl. 09:14
#273
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tillykke med jeres vægte:-)
Jeg har meget svært ved at holde fokus på sund mad i øjeblikket- faktsik siden før jul.
Jeg bliver nervøs- for hvor er al min viljerstyrke?
hvad er det der gør at jeg pludselig ik har så let ved at lade med at spise slik? Blir bange for hvad det kan føre til- vil ha vendt det igen.. Ved bare ik helt hvordan?
Min vægt er jo ok- men alligevel...
11 år10. januar 2013 kl. 10:45
#274
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Er selv i gang med at rette op - fanden tog ved vægten bare på en mdr. Ingen tivivl om at kroppen meget gerne ville forøge sig med lynets hast....slam. Det er kun siden siden november hvor jeg knoklede og var tæt på de 63. Kan kun takke mig selv igen erfaringen: mere vil have mere Julekage klejner marcipan og et par enkelte julebryg.Kaloriefyldte ting....en kold tyrker skal der til intet andet. Og den gamle krop klager og knager.. Er sur, nej ikke rigtig men det er sgu alvor det her. Men det er måske det som gør forskellen fra nu og før - jeg har lært mere vil have mere af søde og fede ting. Og et er sikkert havde jeg ikke sat benene i her i januar ville jeg inden månedens udgang stået med et +10 og det er fandme uhyggeligt!
11 år10. januar 2013 kl. 11:50
#275
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hvordan går det , Emmi med at holde skansen?
Er det stadig lidt svært eller er det lykkedes dig at overvinde det der der gør det svært at holde fingrene fra det søde?
11 år13. januar 2013 kl. 10:19
#276
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak for omtanken GND:-)
Det går forfærdeligt.. Det må jeg desværre sige..
Jeg holder vægten og træner som jeg skal, det er det eneste positive jeg kan sige i disse dage.
Det skræmmer mig..
Nu har jeg købt nødder og rosiner ind og lavet en aftale med mig selv og min mand om at jeg ikke spiser slik de næste 4 dage altså mandag til torsdag.. Blir nød til at ta det i små bidder..
Jeg tror desværre jeg har noget hormonelt hængende over mig i øjeblikket- det gør bestemt ikke tingene bedre..
Men en dag af gangen ik..
11 år13. januar 2013 kl. 11:56
#277
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Det er jeg ked af at høre. Det er rigtig træls, når det er så svært at få til at lykkes. Jeg er blevet stor tilhænger af stabilt blodsukker - er der måske noget du kunne gøre der, så det bliver lettere at stå imod?

Nogle gange - i perioder - er det bare som om at man er nødt til at reset'e og starte forfra med hvert eneste princip, der nogensinde har hjulpet en, indtil det lykkes at få alt det gode ind i hverdagen igen uden at skulle kæmpe for det.

Jeg ved at du kan - det har du jo før vist. Og fedt at vægten i det mindste ikke skyder i vejret, selvom du synes det er lidt svært for tiden. Jeg tror på dig :-)
11 år13. januar 2013 kl. 13:07
#278
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dejligt med en lille pep-talk:-)
Jeg skal nok spise noget mere mad end jeg gør nu.. til hverdag spiser jeg sådan set fint sundt- nok grønt osv.. Men tror jeg skal ha nogle flere kalorier, netop- som du også er inde på- får holdt mit blodsukker stabilt.. Jeg træner 4 gange om ugen- så et dagligt indtag på ca 2000kalorier er nok lige i underkanten for mig..
Jeg håber på, at bevidstheden om mit slik forbrug, og det at sige det højt herinde- også er med til at jeg ændrer kurs..
De sidste par års slid skal ikke gå til spilde- har endelig fået den krop jeg vil ha.. Tror faktisk aldrig min krop har været så pæn som nu- på trods af to fødsler og mine næsten 37år:-)
11 år13. januar 2013 kl. 15:29
#279
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Nej, og det er bare vigtigt at huske, at den flotte krop og veltilpasheden kom ikke af sig selv ;-)

Nogle gange er det måske meget godt at blive mindet om, at når vi giver slip så havner vi der, hvor vi kom fra. Og når det så er sagt, så er der ingen grund til at udfordre skæbnen mere end højst nødvendigt ;-)
11 år13. januar 2013 kl. 15:31
#280
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dag 1 uden slik. Ligenu er jeg ved godt mod. Har købt ind til lækker sund aftensmad med laks og muslinger- håber ekstra fedt indtag, fra laksen, hjælper lidt på min sliktrang.
Vægt til morgen: 69,6kg- så vil også gerne af med ca 600g.
Ved at spise usundt og tage på igen- er den eneste jeg snyder- MIG SELV.. Jeg får intet ud af at falde tilbage i dumme, gamle vaner vel.. Har fejlet på det sidste- MEN!!
Op på hesten igen, heldigvis er der ingen skade sket endnu:-)
Rigtig go dag til jer alle:-)
11 år14. januar 2013 kl. 08:22



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });