Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#251
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Så blev det tid til vejning.

11 år27. december 2012 kl. 09:06
#252
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dagens vægt (oprundet): 46,0
Ønskevægt 48,5

Jeg har ikke taget en disse på i juledagene, selvom jeg både har spist almindelig julemiddag, risalamande, fyldte chokolader og nødder.

Selvfølgelig hjælper det , at jeg har været ude på et par løbeture, men primært er det dér mindfull eating SÅ godt for mig.
Jeg nyder maden i fulde drag, lader mig selv blive sulten og stopper med at spise/tager mindre portioner, så snart jeg ikke er direkte sulten eller nyder smagen mere, men bare kører ind.
Jeg er imponeret over, hvor godt det virker på vægten - og på psyken, for jeg føler mig slet ikke "snydt" - jeg spiser jo af det hele!
Godt nytår derude. Mit nytårsforsæt må være at få vægten op på min. 47,8. Det er jo ikke meningen, mit BMI skal pege på undervægt!.

Også tillykke til dig Emmi. Det er en dejlig følelse at være igennem julen uden at vægten lider under det :)
11 år27. december 2012 kl. 09:20
#253
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Vægten siger 62,8kg i dag. Så har ikke taget på i julen, men heller ikke tabt mere end et par hundrede gram, så det er jo fint. Men tror at jeg sænker min målvægt til 63 i stedet for 65, for det virker ikke som om jeg naturligt ligger højere, når vægten konstant falder til lige under 63 uden at jeg overhovedet arbejder for det.

Lyder dejligt at I andre har god styr på vægten også, og fedt at I har kunnet nyde de gode julesager :) jeg har næsten intet julemad/slik spist, men jeg har fået meget andet god mad da julemad ikke lige normalt siger mig så meget :)
11 år27. december 2012 kl. 10:18
#254
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dagens vægt: 57,4 kg
Ønskevægt 56 - 57 kg

MIn vægt er lidt for høj men pga. mange forskellige ting tog den lige en ordentligt stigning fra d. 23. december og frem til i går, hvor vægten begyndte at falde igen. Jeg er ret sikker på at vlægten nok skal komme på plads igen ret hurtigt. Har nemlig heller ikke spist ret meget julemad og overhovedet ikke rørt diverse lækre slikskåle, så det må være andre ting, de rhar givet vægtstigningen. Dog har jeg spist en anden type mad end jeg plejer og det kan godt være det, jeg stadig har som et hængeparti ;-)

Dejligt at det går så godt med vægten hos jer andre.

Vibz: hvor høj er du og hvor gammel er du? 46 kg - og så oven i købet oprundet lyder bestemt ikke af ret meget. Du har sikkert fortalt det før, men orker ikke at kigge hele tråden igennem ;-) Hvilken vægt har du det selv bedst med?
11 år27. december 2012 kl. 11:02
#255
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
GND: jeg er kun 158 cm høj, men du har ret; jeg skal være opmærksom på ikke at blive for tynd.

Jeg har det selv bedst med en vægt omkring 48,0, så dér vil jeg op igen efter juleferien.

Jeg er 35 år og har 2 børn, så kroppen har været igennem 2 graviditeter med ret stor vægtøgning hver gang.
For at tabe mig efter graviditeterne, har jeg levet meget kontrolleret og diætagtigt, og når jeg endelig gav mig selv lov til at spise usundt, overspiste jeg, og jeg havde svært ved at stoppe igen. Det sidste års tid har jeg derfor arbejdet mere mentalt med at få et sundt forhold til mad. Ingenting er forbudt. Chokolade og smør er lige så "rigtigt" som gulerødder og æbler, men mad skal nydes - ikke overspises. Min nye tilgang til maden, hvor jeg ikke overspiser i weekenden gør, at der er røget mere af, end der nok burde. Det skal jeg lige lære at styre...
11 år27. december 2012 kl. 21:20
#256
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Godt nytår:-)
Nå så venter årets sidste prøvelse og det nye års første- så starter hverdagen igen..
Ved jeg får masser af mad i morgen aften og så venter en stor brunch..
det går nok- vejede 68,9kg til morgen, så er klart på rette vej ovenpå julen.-)
11 år30. december 2012 kl. 14:09
#257
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Godt nytår til jer allesammen! Håber I får en dejlig aften og kommer godt ind i det nye år :-)
11 år31. december 2012 kl. 10:04
#258
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak for i år .....forsætter i det nye år har fået lidt julefedt december fedt som jeg glæder mig til at få styr på igen....den dårligste december jeg har haft i 2 år m.h.t. kosten og så selvfølgelig vægten.....Men humøret er i top. Skabet er fyldt med lækkert nyt tøj...
Godt nytår venner....
11 år31. december 2012 kl. 11:04
#259
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Godt nytår alle jer superseje vedligeholdere!! I klarer det så godt alle sammen, har så stor respekt for det! Takker for en fælles indsats og opbakning her i 2012, og glæder mig til den fremtidige feedback og opmuntringer i 2013, håber at I får alt det gode I fortjener i det nye år. mange nytårskram og kærlige hilsner
/Wolfgirl
11 år31. december 2012 kl. 16:14
#260
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Uha- det har været to meget spisende dage.. er ikke tilfreds med egen indsats:-( Har lige fortæret en kæmpe portion chokolademousse med flødeskum- forud spiste jeg chokolade og kæmpe brunch i morges:-(
Men der er en ny dag i morgen, og nu er ferien slut, så er der heller ik så magne fristelser mere.. Skal vidst afsukres de næste dage..
Håber i havde en skøn nytårsaften ellers tøser:-)
11 år1. januar 2013 kl. 18:03



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });