Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#321
re: Vægten
Tak GND- håber i alle får en dejlig uge:-)
11 år9. februar 2013 kl. 11:47
#322
Vejedag
Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 56 kg

Igen igen i den højere ende, men i betragtning af hvor bøvlet det er med vægten for tiden, så er det nu ganske i orden. Jow jow...når først vægten har været højere og lettere truende vist, at 56 kg slet ikke er så skidt og at det da hurtigere kan blive meget værre, ja, så er taknemlighed på sin plads ;-)
11 år14. februar 2013 kl. 18:21
#323
re: Vejedag
Så er jeg hjemme igen ovenpå skøøøn skiferie:-)
Morgenens vægt: 67,6kg- det er helt vildt.
Jeg synes det er fantastisk jeg ikke har taget på. Jeg har tabt mig- 400g.
Men nu vejer jeg for lidt- skaql holde vægten på omkring 69kg- men vel et luksus problem?
Rigtig go dag tøser:-)
11 år18. februar 2013 kl. 06:51
#324
re: Vejedag
Velkommen hjem igen, Emmi.
Hvor fedt at du ikke tog på i ferien - det er rigtig godt klaret.

Vi har lige været på en sviptur her i weekenden. Kostede 2½ kg. Jeg regner med at de hurtigt er væk igen, men blev da lige noget overrasket her til morgen. men kulhydrater, den tid på måneden blandet med en række andre ting...ja, så må det vel være sådan. Til gengæld har det sparket godt til motivationen så den nu er i top ;-)
11 år18. februar 2013 kl. 08:34
#325
re: Vejedag
Go morgen tøser, vejedag:-)
Ønskevægt 69kg.
Dagens vægt 67,4kg.
På den ene side er det fantastisk ik..
På den anden side er det ik godt. Skal veje ca 69kg, jeg skal ik veje mindre. Jeg har så svært ved at sku tage på.. Altså mentalt. Men det må heller ik blive en glidebane vel.
Spiser egentlig rigtig fornuftigt og ik for lidt- men jeg tror også jeg længe har haft tendens til væskeophobninger som slørede min egentlige vægt- har ik væskeophobninger nu.
Hva med jer andre?
11 år21. februar 2013 kl. 07:40
#326
re: Vejedag
Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 56,4 kg

Bøvler stadig med at komme længere ned. Har det altså bedst når jeg vejer 55. Det skal nok komme - er jo noget stædigt anlagt, såå giver ikke sådan lige op ;-)

Dejligt at du holder vægten, Emmi, men når du nu ønsker at tage på....
Hvad kan du gøre/hvad gør du for at tage mere på? Er der noget du kan ændre eller tilpasse for at tage på?

Kan ikke lade være med at tænke på det der med, at der er en vis tryghed i at skulle tabe sig... Hvad er det for følelser og tanker du har/får i forhold til at du skal tage mere på?
11 år21. februar 2013 kl. 11:14
#327
re: Vejedag
Du er da heldigvis godt på vej GND:-)
Du rammer meget plet.. For har meget svært ved at gøre noget ved det.. Det gir desværre en fantastisk følelse at vægten står hvor den står. Jeg spiser mere chokolade- men det er jo ik løsningen vel.. Blir provokeret/ angst når jeg skal tage på- desværre..
Jeg har 9års bryllupsdag iaften- så der tar jeg ud og spiser med god samvittighed og skal nok ud og drikke vin i morgen- det kan hurtigt koste kg på. Tænker også at jeg godt kan begynde at spise lyst brød om morgenen i weekenden som tidligere- for ellers spiser jeg sundt. Måske gøre min aftensmad mere spændende? Men får havregrød på 30g gryn om morgenen- med 10 mandler og 15 g rosiner. Så spsiser jeg to gulerødder til formiddag og til frokost en skive rugbrød med cheasy smøreost, et æble, agurk og tomater.
Om eftermiddagen ofte et stykke frugt og til aften magert kød el fisk og grønt. Sen aften spiser jeg chokolade- og slik. Kaffe med lidt minimæle over dagen.
Det er en alm hverdag for mig- så er der selvfølgelig udskejelser til fødeslesdage, weekender og andre ting..
Danser zumba 4x om ugen og styrketræner i den forbindelse 2 gange om ugen.
Spiser næsten ik ris, pasta el lyst brød..
Hmm..
11 år21. februar 2013 kl. 13:11
#328
re: Vejedag
Når du sådan beskriver din mad, så skriger det bare efter: SLANKEKOST! Du spiser alt det rigtige - og i små portioner.

Når det nu er skræmmende for dig at tage på, så tror jeg, du er nødt til at spørge dig selv om du virkelig ønsker at tage på? Og i så fald hvorfor?
Og jeg mener ikke bare et svar som, at det er en aftale/beslutning, eller det ønsker lægen eller det er sundt osv.
Nej, jeg tænker på hvorfor DU ønsker at tage på? Sådan helt dybt inde? For skulle det nu ske, at du egentlig ikke ønsker det (og det er vel også okay?), så modarbejder du jo dig selv.

Jeg oplevede det selv, da jeg havde besluttet at veje 56 - 58 kg. Og vægten røg længere ned. Og jeg gik lidt i panik. For jeg ville jo gerne veje 56 - 58 kg. Men efter lidt tid opdagede jeg, at jeg faktisk gerne ville længere ned i vægt. Og da jeg først havde accepteret det, så var det jo bare det. Så var det ikke et problem længere, for jeg forholdt mig til det, sådans om jeg egentlig havde det.

Jeg vil lige sige, at det selvfølgelig er vigtigt, at det ikke er sundhedsfarligt. Det skal ikke være for enhver pris. Skulle det ske, at vi ønsker en vægt, hvor det er sundhedsfarligt,så er det i den grad vigtigt at spørge sig selv, hvad grunden til det er og så tage den derfra.

Nå, men hvis du nu ønsker at tage på - sådan helt oprigtigt - så kan du jo hæve dine 30g havregryn til 35g i 14 dages tid - og så til 40g.

Du kan spise kød til aftensmad, som ikke nødvendigvis er magert. Du kan bruge en lille smule fløde i maden, gratinere i lidt ost osv.
Men tag små skridt. Når noget er angstfremkaldende, så er det fordi det ligger dybt i os - og så dur det ikke med drastiske tiltag. Efter min mening ;-)
11 år21. februar 2013 kl. 13:58
#329
re: Vejedag
Interessante spørgsmål..
Gir stof til eftertanke.
Altså kender en del der siger til mig jeg ik må tabe mig mere, fx min far, kollega osv.
Jeg selv er ikke interesseret i at tabe mig mere- jeg føler virkelig jeg er pæn som jeg er nu.
Mit problem er nok at jeg blir ved med at sætte min max vægt, bare lidt, ned..
Blir bange for det er en glidebane.
Vil ikke tabe mig mere - men vil heller ik rigtig ta på.. Vil så gerne bare stå stille- men det kan jeg tydeligvis ik rigtig finde ud af vel..
Men tror jeg vil begynde at indtage mere fedtholdige fødevarer- fx tilsætte nødder i salaten, måske en federe ost osv..
Ved jo sagtens hvad der skal til og det hele- det er mere mine følelser omkring det tror jeg, der er mit problem..
Føler mig jo enormt lækker, som jeg er nu, det må jeg sige- men tror jeg skal ha en fast holdevægt- og holde fast i den..
11 år22. februar 2013 kl. 13:02
#330
re: Vægten
Ville det hjælpe, tror du, hvis jeg nu holder dig lidt i ørerne? :-)

Du kan jo sætte en vægt, du gerne vil holde, og skrive ind en gang i mellem, hvad du spiser. Så hjælper jeg med at tilføje lidt af de mere kalorieholdige varer i madplanen, spørger til om det er lykkedes dig at få dem spist, spørger til hvor mange kalorier du har fået spist osv.

Undervejs kan vi jo tage de tanker og følelser op, som dukker op.

Jeg kender sikkert de fleste af dem - går selv med nogle af de samme ting og mon ikke den ene af os har nogle erfaringer som den anden kan bruge og omvendt :-)

Hvis du har lyst til det/brug for det, så er jeg klar med en hjælpende hånd :-)
11 år22. februar 2013 kl. 13:43



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });