Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#21
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Jeg vil også! :D

For mig er vejedagen ligemeget, så længe det ikke er lør-tisdag, vi kan sagtens sige onsdag eller torsdag :b
11 år10. oktober 2012 kl. 20:55
#22
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Torsdag er hermed vedtaget - ja, medmindre der er nogen, der protesterer inden midnat ;-)

Vi starter i morgen med vejedag - håber der er flere der er med - og ellers kan I jo altid hoppe på hen ad vejen :-)
11 år10. oktober 2012 kl. 20:56
#23
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Så lægger jeg ud:

Ønskevægt: 48-49 kg
Vægt d. 11. okt.: 48,2 kg
11 år11. oktober 2012 kl. 06:15
#24
Hormonspiral og væskeophobninger
P.S:
Er der nogen, der har erfaringer mht. hormonspiral og månedlige væskeophobninger? Jeg har hormonspiral og har derfor helt mistet overblikket over, hvornår jeg burde have mens. og derfor kan forvente væskeophobning. Jeg synes dog at kunne se et mønster i, at det i visse uger er sværere at holde vægten end andre. Er der nogen, der har erfaringer med væskeophobning v. brug af hormonspiral?
11 år11. oktober 2012 kl. 06:16
#25
Vejedag
Ønskevægt: 57 - 59 kg
Vægt d. 11. okt.: 58,7 kg

Synes jeg er lidt for tæt på min max vægt, men spiser som jeg skal, så tror mere at det er væskeophobninger osv, der lige spiller et puds. Vil da hellere være tættere på 58 end 59 - og det var jeg også i går, så helt galt kan det forhåbentlig ikke være ;-)

Nej, har ingen erfaring med væskeophobninger i forbindelse med hormonspiral. Men det ville da undre mig, hvis der ikke var en sammenhæng eftersom hormoner går ind og påvirker rigtig mange ting i kroppen. Bare tænk på, hvad der alt sker i løbet af en almindelig cyklus ;-)

Så vidt jeg kan se på hjemmesider, så er væskeophobninger i kroppen en af de meget almindelige bivirkninger ved hormonspiraler...
11 år11. oktober 2012 kl. 08:06
#26
re: Vejedag
Ønskevægten er 52-54...

men der står.... 54,9kg -.-'
Skal bare lige ind i min routine igen
11 år11. oktober 2012 kl. 17:04
#27
re: Vejedag
Need2befit:

Ja, så er det med at komme den anden vej igen ;-)

Det er derfor, det er så godt at have sat et max. Jeg ved i hvert fald, at jeg hurtigt kommer til at tænke "Nå ja...herregud" ellers og inden, jeg har set mig om, så har jeg taget 5 kg på igen. Og sådan stiger det så støt og roligt.

Har du en plan for, hvad du vil gøre?
11 år11. oktober 2012 kl. 19:38
#28
re: Vejedag
tabe mig :-)
Jeg kan pt. ikke løbe pga min hofte - men regner stærkt med at være klar i næste uge :-) ellers danser jeg zumba, cykler og går tur med hunden.

Ellers er jeg på en proteinrig kost, hvor jeg spiser frugt max 1-2 gange om ugen og intet stivelse...
11 år11. oktober 2012 kl. 20:32
#29
re: Vejedag
Så burde det kunne lade sig gøre sådan rimelig hurtigt - eller hvad tænker du? :-)
11 år11. oktober 2012 kl. 20:34
#30
re: Vejedag
Vejede mig hjemme i morges, og vægten sagde 65,8, så det er lige i overkanten af hvad jeg har det godt med, for jeg har det egentlig som om at 65 ikke kun er mit 'mål' men nok nærmere mit maks.

Men jeg er sikker på at den falder i de kommende dage, jeg har også ligget syg de sidste par dage og nok fået lidt for meget indenbords og for lidt aktivitet. I dag stod den på en løbetur inden arbejde i morges og har spist sund mad hele dagen, så mon ikke vægten skulle være under kontrol om et par dage. Planlægger en halv times stepmaskine på fitnesscentret inden arbejde i morgen også, så jeg kan holde forbrændingen oppe!
Og så er der spinning på lørdag!!

Hvad har I af planer for motion i weekenden hvis I har lagt nogle? Eller tager I det som det kommer? Jeg synes det fungerer bedst for mig hvis jeg planlægger på forhånd :-)
11 år11. oktober 2012 kl. 20:34



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });