Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#191
re: Torsdagsvejning
Tillykke GND - men pas nu på! Mere vil ha' mere ser det ud til? For 14 dage siden var du tilfreds med at være i 57'erne, nu vil du ned på 56 - er det fordi du reelt har det bedre der, eller er det bare fordi et vægttab efterhånden er mere trygt end stabilisering? :)
11 år22. november 2012 kl. 08:32
#192
re: Torsdagsvejning
Tak fedania - både for din lykønskning og omsorg :-)

Jeg er godt klar over at jeg skal passe på. Jeg holder meget øje med, hvad der sker af tanker og følelser i den retning. For hvornår er nok nok?

Jeg oplever det mest af alt som en finjustering lige nu og en forsigtig afprøvning af, hvor jeg har det bedst - også når der skal være plads til at tage lidt på en gang i mellem. Har ikke lyst til at bevæge mig på grænsen hele tiden. Men er endnu ikke helt sikker på, hvor jeg vil være henne vægtmæssigt ;-)

11 år22. november 2012 kl. 08:49
#193
re: Tyk/tynd?
Tak for jeres kommentarer til det med at se sig selv som tyk/tynd.

Jeg tror også at sammenligningen med en ædru alkoholiker er rigtig god. Jeg har en veninde som kører et program der hedder OA (Anonyme overvægtige) og faktisk så følger de principperne for Anonyme Alkoholikere. Afhøngigheden er den samme og kan i bund og grund skiftes ud med en hvilken som helst afhængighed. Afhængighed kan sådan set koges helt ned til "det der styrer os, fremfor det vi selv styrer". Tror ikke hendes program ville passe til mig, men jeg synes det er tankevækkende - netop i den sammenhæng som der her bliver snakket om.

Du har ret, Calcit. Det er nogle gange smart lige at træde et skridt tilbage og så se ppå, hvordan man ville se på det, hvis det var en anden det handlede om. Jeg må indrømme at jeg sjældnet kigger på andre for at dømme/vurdere deres vægt. Jeg tænker ikke så meget over andres vægt medmindre at de er voldsomt store, voldsomt små eller jeg tænker at det er en virkelig flot krop og sådan vil jeg også gerne se ud. Og så er vi tilbage ved problemet: jeg ved ikke, hvordan jeg selv ser ud.

Det er meget smart det med at kigge på tøjstørrelsen, men selv det snyder. Jeg ved jo godt at jeg ikke er stor. Jeg ved godt at jeg ligger i den lavere ende. Min tøjstørrelse er blevet meget mindre og jeg kan også tydeligt se, at jeg har tabt mig i forhold til hvordan jeg så ud førhen.

Jeg håber det kommer med tiden ligesom så meget andet er kommet med øvelse. Jeg vil gerne kunne se realistisk på mig selv - hvis man da kan det?
Tænker lige at det jo ikke kun gælder vægt og udseende, men også i så mange andre henseender. Jeg øver mig :-)

Tak for input, både til Calcit og jer andre. Det er dejligt at blive vendt lidt på hovedet så det hele lige bliver set fra en anden vinkel :-)

11 år22. november 2012 kl. 08:58
#194
re: Tyk/tynd?
GND..
Jeg kan følge din tankegang så let.. Og ja hvornår er nok nok?
Jeg holder min ønskevægt stramt- for jeg kan let forfalde til at ville veje mindre..
En krop blir aldrig 100% perfekt.
Igår var jeg ude og købe bukser- et par stramme, guld dyreprint- super fede.. Da jeg kom ind i forretningen sagde jeg, at jeg var str 30 el 31- startede med str 30- og de sad bare lige i skabet:-)) Dette på trods af, at jeg har en mave der er mærket af to graviditeter- wow en selvtillid jeg fik:-)
Det gir mig personligt langt mere- end at være en slave af min vægt.. Men jeg arbejder hele tiden med det.. Jeg er meget bevidst om det, da jeg som 17årig ikke kunne styre det.. ENdte med at veje alt for lidt..
Men tillykke med din vægt- mærk efter om du virkelig er tilfreds- inderst inde.. Hvis ikke- hvad kan det så skyldes?
11 år22. november 2012 kl. 09:32
#195
re: Tyk/tynd?
øv, denne torsdag byder på:
63 kg på vægten
62,4 kg på ønskekurven

Nu har jeg eller lige ligget så fint under kurven i et stykke tid :(

Kom så, solskinsglad, lad dig nu ikke gå på af et minimalt udsving på et halvt kilo. kom så, komså... Hvorfor er det lige, at mine fornuftige "selv-samtaler" ikke virker? Øv, dum dag.
11 år22. november 2012 kl. 10:20
#196
re: Tyk/tynd?
Nå, har lige smidt over et kilo siden sidste torsdag.. 62,7kgs siger vægten.. Det er ikke så meget, så nu skal jeg til at passe på.. Det er nok fordi jeg arbejder så meget for tiden..
11 år22. november 2012 kl. 10:38
#197
re: Tyk/tynd?
nej det er ret sjældent jeg tænker over det...men det sker - igen sjældent jeg tænker : hende der er lige tilpas. Hvilke størrelser mon hun bruger m.m. i forhold til min egen størrelse. Personen ville få et chok hvis jeg sagde det.
11 år22. november 2012 kl. 12:20
#198
re: Tyk/tynd?
Emmi

Det må være skønt at være nået så vidt. Det er jo lige netop det, det handler om: at finde den måde/det udseende, som passer allerbedst til en selv :-)

Du spørger, hvad det kan skyldes hvis jeg inderst inde ikke er helt tilfreds...
Ja... Mit umiddelbare bud er, at det i sidste ende bunder i, at jeg aldrig har været glad for min krop, men tværtimod set den som én stor belastning. Sådan har jeg det heldigvis ikke længere og et langt stykke hen ad vejen, er jeg tilfreds med min krop. Jeg synes jeg har en pæn krop - også uden tøj på - og det er stort. Jeg værdsætter min krop og gør meget for at passe på den og sørger langt det meste af tiden for, at den har det bedst muligt.

Når jeg alligevel ikke ved hvordan den ser ud, så tror jeg det handler om, at jeg er noget forvirret over, hvor stor forskel der er på, hvordan jeg opfatter mig selv, hvordan andre ser mig og så "virkeligheden". Jeg har svært ved at vurdere mig selv objektiv, at se mig selv udefra. prøvede i dag at stå foran et spejl og se mig selv. Sådan rigtig se. Og der skete noget der, men det er noget jeg skal arbejde meget mere med. Det er rigtig godt at blive gjort opmærksom på og det er noget jeg skal øve mig i.

Tak, fordi du får mig til at tænke over det :-)

11 år22. november 2012 kl. 19:43
#199
re: Tyk/tynd?
Godt hvis jeg kan hjælpe.. Jeg kan genkende så mange ting du beskriver..
Jeg vil også rigtig gerne vide hvordan andre ser mig.. I virkeligheden handler det for mig, tror jeg, om bekræftelse-. Om at få et boost til selvtilliden..
Inderst inde ved jeg godt jeg er slank nu- mit BMI er 22,6- så jeg ligger lige i midten, og jeg føler mig lækker..
Alligevel nager den lille usikkerhed- og der vil det hjælpe, tror jeg, at en fremmed udefra ville fortælle hvad de ser..
Jeg blir kogere på mig selv ved at skrive mine tanker ned her- men bestemt også af at læse jeres andres tanker.. Jeg er ikke alene:-)
11 år22. november 2012 kl. 22:17
#200
Tyk / tynd.
Hov. Stop.Stands.
Nu kommer jeg i svingninger. En fremmed til at fortælle hvad?
Jeg vi aldrig lægge andres meninger eller lægge det fra mig at nogen skal dirigere hvad jeg vejer eller om jeg skal veje 5 kilo mere . Det bliver man ikke lykkelig af! Hvis det er tilfældet så er der sikker 1000 andre ting man ikke selv kan finde ud af.
Det var ikke det jeg mente da jeg skrev at jeg godt en sjælden gang kan se en som er velpropertioneret eller hvordan det staves? Det er noget andet end at spørge andre. Hvad de synes.....Tænk hvis jeg havde spurgt det tykke som er misundelige på min vægt nu? Nej det er en helt anden vinkel som jeg aldrig kunne lægge i andres hænder. Jeg har tabt mig fordi jeg var for fed, ikke for at stå andre tilpas!.......men det er ikke det samme som man efter et større vægttab skal finde sin egen rytme og indse man faktisk er blevet slank....eller slankere.....og godt kan tage fejl fordi man før kikkede på tøj i store størrelser.
11 år22. november 2012 kl. 23:31



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });