Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#371
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Er ked af at høre, at det er så hård en kamp lige nu.
Sådan er det desværre i perioder og jeg må indrømme, at uanset hvor mange gange jeg har prøvet det, så syne sjeg stadig at det er hårdt, når det er sådan.

3 uger og 1,3 kg er bestemt ikke dårligt. Jeg kan fornemme, at du ikke synes, at det belønner din indsats, men nogle gange så spiller der så mange faktorer ind, og jeg tror ikke at det at presse os selv og stresse os selv ved at slå os selv oven i hovedet og ikke synes at vi gør det godt nok er godt for et vægttab.

De gange hvor jeg har siddet fast, har det hjulpet at gøre noget andet end det jeg plejer at gøre. Måske det var noget?

Jeg tænker lidt på, om der er andre ting end vægten, der går dig på for tiden? Det kan jo også spille ind.

Jeg oplever forresten tit at vægten er forsinket, forstået på den måde, at hvis jeg er ekstra god en dag, så går der 2 dage før det ses på vægten. Men hvis jeg giver op i mellemtiden, så når jeg ikke at få bonussen ;-)

11 år23. april 2013 kl. 10:57
#372
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak for ordene GND- de gir stof til eftertanke.. For nej får intet ud af at slå mig selv i hovedet vel.. Og det går da trods alt den rette vej.. Synes bare det er SÅ skidt når vægten siger 70kg og derover.. Det er virkelig en magisk grænse for mig.. Nu kører jeg ugen her færdig som vanlig- tror jeg skal gribe tingene anderledes an - det har du nok ret i.. Kan bare ik lige nu se hvad jeg skal gøre.. Må lægge hovedet lidt i blød..
11 år23. april 2013 kl. 17:43
#373
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Det er jo også skidt når vægten er over de 70 kg. Men i stedet for at punke dig selv, skal du måske kigge på, hvordan du har det. De 70 kg + er jo "bare" et symptom på at der foregår noget i dit liv/ved dig som gør, at det er svært at holde vægten lige for tiden.

Når du så slår dig selv i hovedet med det, så er du egentlig lidt led overfor dig selv. Det er jo svært nok i forvejen - og hvem har brug for at få trælse ting at vide om sig selv, når man i forvejen har det svært?

Hvordan har du det for tiden? Er du glad, ked af det, trist, i godt humør... Fuld af gå-på-mod, lidt træt af det hele, initiativrig, lykkelig, vred, knotten, irritabel, utilfreds, i harmoni med dig selv eller....

Hvilke ting i dit liv kunne du tænke dig var anderledes lige nu? Er der nogle situationer, som går dig på, føler du dig låst fast?
Hvad ville du gøre hvis du ikke var bange?

Hvordan ville du have det, hvis du ikke havde den tanke, at du vejer for meget?

Hvad sker der indeni, når du i stedet for at tænke, at du vejer for meget og gerne vil tabe dig, tænker, at du gerne vil være bedre til at spise mindre portioner/spise flere grøntsager - eller hvad der nu ville være rart at være bedre til?

Arbejdet er det samme - men fokusset er anderledes. Ingen er nogensinde blevet dygtig af konstant at blive skældt ud og nedværdiget - tværtimod forringer det som regel både indsatsen, motivationen og udfaldet :-)
11 år23. april 2013 kl. 21:28
#374
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Fantastiske spørgsmål GND..
Og du har meget ret..
Tak for in-put- det hjælper virkelig meget:-)
11 år23. april 2013 kl. 22:48
#375
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
:-)
11 år24. april 2013 kl. 09:11
#376
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ønskevægt 68-69kg. (Mit mål er 68,5kg).
Dagens vægt 69,4kg. Det er jo fantastsik, men er lidt i chok over de hop min vægt tar disse dage- men skønt er det- har nok bare lidt svært ved at tro på det fortsætter.. Men vægten idag er go. Jeg gør mange goe ting- for mig selv og min vægt. det fokuserer jeg på. Skal til stor konfirmation på søndag- så starter nok forfra bagefter- MEN ligenu er det godt- det jeg gør:-)
Hvordan ser tingene ud hos dig GND?
11 år25. april 2013 kl. 07:05
#377
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dejligt at det går fremad, Emmi :-)

Her går det helt okay. Vægten i dag er l idt til den høje side, men har også væske i kroppen m.m., så er sikker på at den arter sig hurtigt igen ;-)

Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 57,7 kg

Har bestemt mig for at en vægt på 57-58kg hedder vedligehold - over 58 kg så skal jeg den anden vej og lykkes det undervejs at ramme 55 - 56kg så er jeg rigtig glad ;-)

Fra nu af vil jeg prøve kun at veje mig mandag og torsdag - det er jeg noget spændt på, hvordan det vil gå, men det er bestemt et forsøg værd :-)
11 år25. april 2013 kl. 08:39
#378
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ikke at veje mig hver dag- vil være vildt angstprovokerende for mig.. Men sikkert en løsning på længere sigt- er bare ik der ligenu.. Jeg har den seneste måned tastet min mad ind- første skridt for mig er, at holde op med det igen..
Trygheden, hmm..
11 år25. april 2013 kl. 21:20
#379
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Første dag uden bevidst at veje mig på trods af trang til at gøre det...

Og hold da op... Her kan det mærkes, at jeg faktisk er afhængig af at veje mig hver dag. Det er jo fuldstændig skørt. Det er faktisk sværere for mig ikke at veje mig end det er ikke at veje og indtaste maden. Det havde jeg ikke troet.

Har ikke vejet mig og det gør jeg heller ikke før på mandag - men kan tydeligt mærke, at det er en udfordring for mig og derfor er jeg ikke ét sekund i tvivl om at det er rigtig godt for mig ;-)
11 år26. april 2013 kl. 11:46
#380
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Men det er vel også at slippe kontrollen for alvor ik? Du skriver ik ind hvad du indtager= kontrol.
Nu kan du heller ikke lige så tæt følge hvordan din vægt svinger= kontrol..
det er hammer svært- ved ik om jeg nogensinde når derhen hvor jeg kan slippe begge dele for alvor- og bare mærke min krop.. tror det ikke.. Men ved jeg kan lade være at taste ind- det skal nok komme igen:-) Men fantastisk du kæmper- og gør det selvom det er hammer svært..
11 år26. april 2013 kl. 22:22



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });