Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#231
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Go morgen tøser:-)
Så er julen godt nok nær- tænk næste torsdag- er det hele overstået..
Ønskevægt: Max 69- 69,9kg
Dagens vægt 68,1kg, det er faktisk 200g mindre end i sidste uge hvor vægten sagde 68,3kg.. Jeg skal bestemt ikke længere ned- men nu kommer juledagene også..
Glædelig for-jul:-) Og lad os alle komme godt gennem julen hvor vi nyder lækker mad uden at gå amok eller få dårlig samvittighed:-)
11 år20. december 2012 kl. 07:15
#232
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ja, nu er der ikke længe til :-)
Dagens vægt: 56,6 kg
Ønskevægt: 56 - 57 kg

Er godt tilfreds :-)
11 år20. december 2012 kl. 07:58
#233
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Julen varer lige til påske! Eller i hvert fald til hellig 3 konger - så der er lidt mere end en uge til det er overstået :D
11 år20. december 2012 kl. 08:45
#234
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Uha... det får mig til at tænke på det der med, at det ikke er det mellem jul og nytår der gør en fed, men det mellem nytår og jul... Men hvis julen varer lige til påske, så er det vist ikke helt sandt alligevel? ;-)
11 år20. december 2012 kl. 08:51
#235
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hehe nej jeg tror heller ikke at man bliver fed af julen, for så kommer påskefrokosterne, sommeren med grillmad og is og guder må vide hvad. Folk skal nok finde på undskyldninger for at spise, jul eller ej.. hehe
11 år20. december 2012 kl. 08:58
#236
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Problemet med julen er bare- at stort set alt der serveres i denne tid- er det jeg elsker aller mest:-))
Brune kartofler, and, flæskesteg, marcipan, nougat, ris a la mande, småkager, chokolade, ost osv osv- det er jo intet mindre end fantastiske spiser:-)
Har idag tilladt mig selv at spise tre stykker chokolade fra slikskålen på jobbet- holder den der.. Tror så også jeg spiser ri a la mande, måske som aftensmad idag- sådan må det være- skal også træne..
11 år20. december 2012 kl. 13:22
#237
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Så er det tid til torsdagsvejning:

ønskevægt: 48,5
Dagens vægt: 46,0 (uh!)

Mit motto skal i år være: "Lidt, men godt".
De foregående år har jeg taget ca 2 kg på i hele juleferien -heraf dog også den mervægt, der hurigt ryger, fordi det bare er mad i maven.
Jeg er spændt på, om det bliver ligesådan i år, eller om det bliver anderledes, fordi jeg ikke længere har de der få heftige "bare spis løs dage", men derimod nyder få men gode godter med "mindfull eating" hele ferien igennem uden at det bliver til overspisning.
Har for øvrigt lagt mærke til det mærkelige fænomen, at kiloene klæber til sidebenene i en periode på ca 14 dage ( i starten af måneden) for pludselig at ryge af de sidste 14 dage uden at jeg spiser/motionerer anderledes. Det er altså ikke kun et par dage omkring mens. men hele uger ad gangen. Er der nogen, der kender til det fænomen?
11 år20. december 2012 kl. 16:07
#238
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Vibz:
Jeg kender udmærket til at vægten er forskellig..
Nogle dage ryger grammene af mig andre skal jeg kæmpe i dagevis for bare at komme af med 100g..
For mig er det meget ofte hormonelt betinget.. Altså at jeg ophober væske. Desværre er min cyklus ikke helt pålidelig fra måned til måned- så nogle måneder ophober jeg væske omkring ægløsning, andre gange op til mens og nogen gange slet ikke..
Hold nu op julen er nær- jeg hasr juleferie om få timer:-)
11 år21. december 2012 kl. 07:10
#239
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
4 timer til min juleferie! ;-)
11 år21. december 2012 kl. 08:15
#240
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hvordan klarer I jer indtil videre, d'damer? Jeg faldt i i går og spiste rigtig meget. Mest som resultat af træthed og at jeg havde ekstrem trang til hygge. Rastløs og udkørt og selv hjemme og så fik jeg ellers hygget mig på den helt forkerte måde. Kom for sent i tanker om, atd et er ved at være den tid på måneden og så skal viljestyrken findes ekstra frem, hvis ikke jeg skal falde i. Men fik startet, fik spist .. og i dag er det dagen derpå. Ved ikke helt hvad vægten vil sige til det, men det opdager jeg jo, når vi kommer ind i de nye år og hverdagen begynder igen. Indtil da kan jeg vist ikke helt regne med vægten ;-)
11 år23. december 2012 kl. 11:08



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });