Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#91
re: Torsdagsvejning
Jeg tar en kold tyrker fra slik/chokolade ovenpå ferien første dag næsten klaret- puha hårdt.. Jeg vejer desærre 70,5kg til morgen- håber de -600g forsvinder iløbet af de næste dage..
11 år22. oktober 2012 kl. 21:04
#92
re: Torsdagsvejning
Ved ikke liiige hvad der skete med min vægt...
Vi fik en ny vægt, så den sagde +1kg, men ok. Den var på 56,5... idag to dage efter siger den 57,6... Jeg tror (håber) at det er væske!
11 år22. oktober 2012 kl. 21:11
#93
re: Torsdagsvejning
Jeg har tit oplevet at vægte ikke viser det samme, jeg fik også en ny vægt for et par måneder siden, der insisterer på at jeg vejer 600g mere end jeg gjorde på min gamle... Det har jeg så bare accepteret.. Det er vel bedre at jeg tror jeg vejer 600g mere end jeg egentlig gør end at jeg tror jeg vejer mindre og på den måde snyder mig selv :p

Skal på vægten i morgen hos lægen så er spændt på det. Føler at jeg haft en rigtig god og rigtig sund weekend. Spiste på et sted, der hedder Chilimili i KBH hvis nogle af jer kender det, det kan i hvert fald godt anbefales!! Damn, masser af nærende salater at vælge imellem... Og rimelige priser.. God kvalitet.. Det er ikke sidste gang jeg har været dér!

11 år22. oktober 2012 kl. 21:50
#94
re: Torsdagsvejning
Jeg vejede mig i lørdags og vægten sagde 62,6 kg efter det gik jeg med god samvittighed til fødselsdag og spiste lige det jeg havde lyst til og jeg har ikke været på vægten siden.
Jeg vejer mig først 2-3 dage efter jeg har haft sådanne "spis lige hvad du har lyst til dag". Da jeg ikke gider gøre mig ked af mit valg da jeg ved at vægten stabiiserer sig igen efter et par dage.
11 år22. oktober 2012 kl. 22:16
#95
Emmi
Emmi: Nogle gange er det bare nødvendigt med en kold tyrker. Jeg oplever at det bliver lettere og lettere at holde mig fra slik og chokolade nu her, hvor jeg ikke længere får så meget sukker andet end det der er meget skjult i maden ;-)

Hvis du ikke har noget imod sødemidler, så kunne det måske hjælpe sukkertrangen lidt at spise sukkerfri slik i stedet? Men pas på... for meget af det kan give virkelig luft i maven... ;-)

Håber det går godt i dag med at undvære de søde ting ;-)
11 år23. oktober 2012 kl. 08:17
#96
Vægten
Uha, det der med at stille mig op på vægten synes jeg nærmest er lige nervepirrende hver morgen. Forstået på den måde at jeg aldrig helt ved, hvad den viser.

Det må have været et mindre chok at købe ny vægt og så viser den et helt kg mere...

Jeg fik noget af en overraskelse her til morgen. Troede at vægten ville være steget, fordi jeg har spist mere end ellers de sidste par dage, men nej. Vægten var faldet rigtig meget i stedet. Gad vide hvad logikken er i det - hvis der altså er nogen. Andet end at kroppen fik hvad den havde brug for, så den gav slip på det den har holdt på...

Nå, men hvis vægten holder, så er jeg nu nærmere mit minimum end mit maximum...Og hvor er det skræmmende. Jeg vil gerne fortsætte med at være i vægttabsprocessen, fordi det er fedt at få den der succesfølelse, når vægten falder. På den anden side må jeg ikke tabe mig ret meget mere, så jeg er nødt til at finde en måde at finde glæden og succesoplevelsen på en anden måde...Hvad gør i andre og har I også den trang til bare at fortsætte?
11 år23. oktober 2012 kl. 08:22
#97
re: Vægten
Jeg tror du har rigtig meget ret i det med succesfølelsen, og det er nok det, der gør det allersværest. Det giver jo et sus og en følelse af velvære, når vægten pludselig giver et ryk nedad. Det er slet ikke samme rush, når vægten ligger og vipper omkring ønskevægten med et par kilos udsving. Jeg forsøger at fokusere på det spejlbillede, som jeg kan lide, frem for at fokusere på vægten, der ikke længere giver mig mit daglige "fix".
11 år23. oktober 2012 kl. 09:26
#98
re: Vægten
Tak GND:-)
Jeg er stålsat så det SKAL gå!! Jeg er storforbruger af tyggegummi og er heller ikke bleg for at drikke en halv liter light sodavand- men sodavanden har jeg faktisk ikke engang brug for idag:-)
Spiser lidt nødder, rosiner og to styk mørk chokolade om aftenen- det virker ret godt synes jeg:-)
Go dag til alle..
11 år23. oktober 2012 kl. 12:23
#99
re: Vægten
Dejligt at høre at det lykkes, Emmi. Det gør bare så stor forskel - og så er det jo fedt at overvinde sig selv - også på dét punkt ;-)
11 år23. oktober 2012 kl. 19:38
#100
re: Vægten
Solskinsglad:

Det prøver jeg også på at fokusere på. At kroppen ser pæn ud, at tøjet sidder godt osv. Men så kommer der ind i mellem sådan en dag, hvor jeg har væske i kroppen, eller har sovet for lidt (hvilket påvirker vægten meget) eller føler mig noget oppustet... Og så kommer følelsen af at være tyk tilbage, desværre. Og trangen til at tabe mig og føle succes bliver større. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et levn fra "gamle dage" og jeg skal også nok vænne mig til det...Det er bare stadig generende at det ind i mellem er sådan.

Vægttab er svært at komme i gang med - og det er vægtvedligehold også ;-)
11 år23. oktober 2012 kl. 19:41



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });