Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#361
re: Vejedag
Er ked af at høre, at det er svært for dig for tiden. Er sikker på, at du har ret i, at du nok skal komme igen :-) Nogle perioder er bare rigtig svære - og det kræver energi og overskud at få det vendt igen, så det bliver en del af hverdagen at spise sådan, så man har det bedst muligt. Godt at du ikke overspiser - det er et stort skridt på vejen :-)
11 år4. april 2013 kl. 10:27
#362
re: Vejedag
Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 56,8 kg

Stadig over målet, men føler at jeg er inde i en god rytme igen. Håber det holder ved - vil virkelig gerne ned på de 55 kg igen.
11 år4. april 2013 kl. 10:28
#363
re: Vejedag
Ønskevægt: 68-69kg.
Dagens vægt 70kg. Dvs 200g mindre end sidste uge- påtrods af at jeg har spist rigtigt hele ugen- har aldrig oplevet at vægten falder så langsomt..
Jeg holder fast i den sunde mad så kommer de sidste 1,5kg vel på et tidspunkt- men ser frem mod lysere tider.. Klaveret spiller ik helt for mig..
11 år11. april 2013 kl. 08:18
#364
re: Vejedag
Øv, Emmi. Mest over at du ikke føler at det kører for tiden.
Håber du rammer en rytme, så det ikke føles helt så hårdt :-)


Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 58,1 kg

Også her er vægten for høj, det generer mig heldigvis ikke så meget som det sagtens kunne. Vil gerne have vægten længere ned, men det er den tid på måneden og ved af erfaring at kroppen så bare er noget tungere. Samtidig er det blevet mit nye projekt ikke at veje og indtaste al maden og det kan godt gøre at vægten stiger lidt det næste stykke tid. Forhåbentlig falder den så senere hen igen når jeg har lært balancen ;-)
11 år11. april 2013 kl. 16:24
#365
re: Vejedag
Det vender forhåbentligt for mig på et tidspunkt.. Et lyspunkt er, at selvom min vægt generer mig helt vildt- så har jeg ret godt styr på min kost- og prøver at holde tålmodigheden- sige til mig selv at det lykkes på et tidspunkt..
For dig lyder det fantastisk- ved hvor stort et skridt det er- ikke at veje og taste osv.. Godt gået- fedt for dig:-)
11 år11. april 2013 kl. 20:31
#366
re: Vejedag
Tror bestemt også det lykkes - især når du nu har styr på kosten og snart viser resultatet sig nok også :-)
11 år12. april 2013 kl. 13:25
#367
re: Vejedag
Ønskevægt 69-69kg.
Dagens vægt 70,3kg.
Min krop er åbenbart helt ude af kurs i øjeblikket- har ik oplevet noget lignende tidligere..
Har spist under 1700kalorier dagligt længe- på nære én dag, i lørdags, som jeg plejer at tabe mig på- hurtigt.
Spiste meget i lørdags- men tænkte mig også bare lidt om- slam- næste dag sagde vægten +1500g??
Jeg ved meget af det er væske, og at det langt hen af vejen er det der er problemet, men hvorfor ophober jeg pludselig så meget væske? Har ik noget med hvor jeg er i cyklus at gøre.. Mærkeligt..

Hva m jer andre?
11 år18. april 2013 kl. 07:28
#368
re: Vejedag
Ønskevægt: 55 - 56 kg
Dagens vægt: 57,2 kg

Første uge iude indtastning og vejning er klaret - og helt uden panik ;-) Det hjælper jo så også godt, at vægten ikke stiger, men pænt bliver liggende, hvor den har været et stykke tid. Vil gerne lidt længere ned, men hvis det kræver for meget i forhold til, hvad jeg kan spise og hvor restriktivt det så skal være, ja, så kan det godt være at jeg "bare" finder mig at ligge på de 57 kg.

Emmi: ting du kan gøre for at få væske ud af kroppen er at skære ned på salt, drikke masser af vand et par dage i trækk (2½ - 3 liter - mere hvis du træner), undlade at spise suppe og sørge for at spise godt med grønt.
Mange af tingene gør du sikkert allerede - tænkte bare at jeg ville skrive dem i tilfælde af at der nu var bare én af tingene du endnu ikke har afprøvet ;-)

Og så er der jo det der med at få sovet nok, ikke stresse for meget og lytte til kroppen.
Vi har vist været omkring det meste før, men det skader jo aldrig at gentage ;-)
11 år18. april 2013 kl. 15:26
#369
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Minder for tiden mig selv om, at hvis ikke jeg kan smide de sidste kg, så er det trods alt bedst at vægten står rimelig stille. Og det gør den så.

Hvad med dig, Emmi - hvordan går det hos dig?
11 år23. april 2013 kl. 09:33
#370
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hej GND- undskyld jeg ik svarede i torsdags- er bare så mega frustreret i øjeblikket. Hvis så bare jeg gav los og åd- så ku jeg forstå det- MEN spiser vitterligt det kalorietal om dagen jeg plejer at tabe mig på- holder indtaget- har gjort det længe nu (for mig) Og det går SÅ langsomt. Rigtig godt eksempel: I går nåede jeg endelig 1. delmål , 69,9kg- vil jo gerne ende på 68,5kg (var helt nede på 67,3kg i feb). Holder mig så til det jeg skal igår- undgår burgere, bageren, min venindes nachos osv- og stiger så håbefuldt på vægten til morgen ( havde håbet ca -200g) og så har jeg sgu taget 500g på??? Kan slet ik finde ud af min krop i disse tider:-( Jeg holder selvfølgelig fast, men det er godt nok ik let- når jeg virkelig føler jeg arbejder for sagen- og det faktisk går den forkerte vej? Jeg har været på kur nu i næsten 3 uger og haft én dag hovr jeg indtog alt for meget- det har ialt givet mig et vægt tab på 1,3kg som det ser ud ligenu.. Det lyder måske egentlig ok- men ift hvordan min krop plejer at opføre sig- er det helt væk det her.. Også fordi de kg jeg har prøvet at smide de seneste uger- var nogen der kom på over 3 dage..
SÅ ikke goe tider for mig desværre- fortsat..
Det er derimod SÅ godt for dig GND at du klarer det så flot- fedt for dig!!
11 år23. april 2013 kl. 10:17



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });