Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#381
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak, Emmi :-)

Dag to uden vejning er lettere allerede og jeg nød faktisk her til morgen bare at kigge i spejlet og glæde mig over kroppens udseende frem for at irritere mig over vægtens tal. Er MEGET spændt på, hvad vægten siger mandag... Det lidt "sjove" er, at nu hvor jeg ikke længere vejer mig hver dag, så er min trang til at spise sundere også større... Men det kan også skyldes, at foråret er kommet - det plejer at give mere lyst til lidt lettere mad :-)
11 år27. april 2013 kl. 15:21
#382
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hvordan gik det med vægten igår GND?
Kender udmærket godt den følelese af at man spiser sundere når man ik kender sin vægt- det er en mærkelig mekanisme;-)
11 år30. april 2013 kl. 16:58
#383
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hmm... ved ikke helt, hvad jeg skal synes om det med vægten. Højere end jeg havde håbet på, men alligevel meget forventeligt... Vægten sagde 58 kg lige ud. I den høje ende, men jeg kan også godt mærke, at jeg har taget på, synes bare ikke at det gør så meget. Og det ved jeg ikke helt om jeg bryder mig om. Giver det mening?

Har prøvet på at spise lidt mindre i dag dog uden at sulte. Jeg ved at jeg har taget på fordi jeg spiser for meget chokolade og for meget mad lige for tiden. Primært fordi jeg er træt og har ondt så søger lidt comfort gennem maden.

Jeg ser på torsdag og så må jeg lige finde ud af, hvad jeg vil gøre ved alt det der med mad og vægt. Men har i hvert fald absolut ikke lyst til at veje og indtaste mad igen og heller ikke til at veje mig oftere end de to gange i ugen, dét ved jeg da. Så det må blive noget med at finde en bedre balance ;-) (Fordi det er jo bare heeelt vildt let ;-) )

Hvordan går det hos dig, Emmi?
11 år30. april 2013 kl. 18:57
#384
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Det er bare SÅ svært det med vægt og mad ik.. Det ik at veje sig kan - for mig- gå to veje.. enten spiser jeg for lidt- fordi jeg ik har kontrol ift vægten el også blir jeg mere ligeglad.. Tror sagtens jeg forstår hvordan du har det.
Jeg endte på 69kg i lørdags- det var dejligt. Desværre røg alle goe intentioner til konfirmationen og også dagen efter- havde faktisk kvalme til morgen- fordi jeg har fået al al for meget mad- vægten til morgen var også 71,1kg. er dg ok- blev til sidst belønnet for min indsats op til konfirmationen- så holder fast- og håber at jeg hurtigt får vendt skuden igen. har spist masser af frugt og grønt idag og trænet- så det føles godt:-) Håber du snart finder en middelvej- at være ligeglad er næsten den værste følelse ik.. men så opmærksom som du er- er jeg sikker på du nok skal få skuden vendt..
11 år30. april 2013 kl. 22:37
#385
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak, Emmi - dejligt med støtte og opbakning :-)

Jeg har nu bestemt mig for at være mere obs på mængderne af mad og på hvorfor jeg spiser. Har helt tydeligt haft 14 dages tid hvor jeg har spist for meget g for tit - også uden at være sulten og det dur jo bare ikke, når jeg gerne vil holde vægten. Min "det gør heller ikke noget" er vist mest af alt et udtryk for, at jeg ikke orker at skulle hive det den anden vej igen. Hader de der perioder, hvor der ikke er overskud til at være ordentlig ved mig selv - det er hurtigt en ond cirkel at komme ind i.

Dejligt att du ramte de 69 kg igen - du ved, at det kan lade sig gøre igen, det er bare et spørgsmål om tid :-) Evig balancegang er vi st temaet for os begge to lige for tiden ;-)
11 år1. maj 2013 kl. 08:20
#386
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Og det aller sværeste i verden ik..
Overspisning er klart min aller værste fjende.. Men måske den kan holdes i skak en dag- engang..
Det går bedre for mig- sådan overordnet set- end nogen sinde før tror jeg- altså ift vægt, kost og følelserne omkring det. Måske blir det ekstra hårdt pga al den bevidsthed om maden og følelserne- det er jo mega hårdt at lære om sig selv???
11 år1. maj 2013 kl. 09:07
#387
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Og det er ret vigtigt at huske, tænker jeg. At selvom vi synes, der stadig er et godt stykke vej, så er vi længere end nogensinde før :-)
11 år1. maj 2013 kl. 12:27
#388
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Præcist..
Og så lige to skridt tilbage for mig ovenpå idag.. Burger, fritter, alt alt for meget chokolade og slik.. Sidder nu med ondt i maven- øv..
Men må på den igen i morgen ik.. kender jo turen..
11 år1. maj 2013 kl. 18:54
#389
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Holdt vægten fra igår her til morgen, 70,4kg- utroligt med mit aftan indtag igår. Har 1,9kg til mål. Tror jeg sætter mit kalorie indtag lidt op- for ik at lave de her overspisninger..
Hvad med dig GND?
11 år2. maj 2013 kl. 07:10
#390
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Her siger vægten 57,6 kg så et lille skridt i den rigtige retning. Måtte trække lidt på smilebåndet, da jeg havde vejet mig, fordi for 2 måneder siden havde 57,6 kg været fatalt højt, men her til morgen var det et godt tegn. Alt er relativt ;-)
11 år2. maj 2013 kl. 10:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });