Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#201
re: Tyk / tynd.
Jeg forstår godt det der med at det kunne være sjovt at se mig selv udefra.

For mit eget vedkommende handler det ikke om, at nogen skal vende tomlen opad eller nedad, bestemme hvordan jeg skal se ud eller noget i den stil.

Jeg har mange gange i mit liv oplevet at jeg ser mig selv, mine handlinger, mine tanker, følelser på én måde. Og jeg bliver sgu lige forbavset hver eneste gang, at jeg opdager at andre ikke opfatter mig på samme måde ;-D

Der er ikke én sandhed derude - det er jeg godt klar over. Min sandhed kan være lige så god som en andens sandhed eller idé/opfattelse af, hvem jeg er.
Men det ændrer ikke på, at jeg nogle gange bliver opfattet på en bestemt måde - og det kan nogle gange give problemer, som jeg ikke ønsker at have.

Eftersom jeg ikke ønsker at have de problemer, er det i min interesse at få ændret mine handlinger eller det jeg udstråler, så jeg slipper for problemerne. Og for at kunne det, så må jeg jo kunne forstå, hvordan andre opfatter mig, oplever mig.

I sidste ende er det altid for min egen skyld. Det handler ikke om at lægge det ud til andre, men om at jeg har det bedst muligt. Og jeg kunne sagtens sige at det rager mig, hvad andre synes, men det gør det ikke. Ikke når det giver ubehag hos mig selv.

Når alt det så er sagt, så er det ikke alt, der skal ændres ved mig, fordi andre måske forstår mig på en anden måde end jeg selv gør. Hvis jeg er tilfreds med mig selv, situationen, ikke ønsker at ændre en bestemt side af mig selv - ja, så er der jo ingen grund til at ændre det ;-)

Ved ikke om det er noget i den stil, du også mener, Emmi.
Vi opfatter jo alle tingene forskelligt og den enes grund til at "ville se sig selv udefra" er jo ikke nødvendigvis den samme grund, som en anden har til at gøre det samme.
11 år23. november 2012 kl. 08:33
#202
re: Tyk / tynd.
Jeg er meget enig GND..
For at turde høre andres mening kræver det jo netop- i mine øjne- selvtillid, for at turde høre andres mening..
Jeg vil gerne vide det for netop at høre om det jeg ser er det samme andre ser. Mit vægttab, min tøjstil, hår, make-up osv er for min skyld- for at jeg føler mig gost tilpas- ikke for nogen andre.
Kommunikation både verbal og nonverbal er basalt mellem mennesker. Desværre er der ikke noget der fejler så let- som kommunikation.. Konstruktiv kritik evt ros er jo med til at vi kan udvikle os som mennesker- hvis vi tør ta tingene til os. Jeg er langt i min proces omkring vægttab- så jeg tør gøre det:-)
11 år23. november 2012 kl. 10:56
#203
re: Tyk / tynd.
måske læste jeg det forkert....men jeg så som at sveje for meget i vinden....og det er ikke godt for nogen. For alt handler om smag og egen integritet.
11 år23. november 2012 kl. 11:00
#204
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Fandt det her... Meget skægt at kigge på...men selvfølgelig bare tidsfordriv ;-)

mybodygallery.com
11 år23. november 2012 kl. 23:24
#205
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ha ha:-) Ja der er langt fra virkelighedens verden til retrucherede modelbilleder;-)
Apropos vores samtale om andres mening var jeg faktisk ude igår- talte med min ven der arbejder som personlig træner. Han sagde fuldstændig uopfordret, at jeg er lige som jeg skal være- det var sgu ret cool..
Jeg træner en del- så jeg er blevet markeret lige som jeg gerne vil- og det synes andre altså også - så selvtilliden er i top idag:-)
11 år24. november 2012 kl. 12:51
#206
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Så er det tid til ugens vægt tøser:-)
Ønskevægt 69-69,9kg.
Dagens vægt 69,3kg.
Jeg er yderst tilfreds- det er den tid af måneden og jeg har crawings for vildt- men har formået at styre mig bare lidt- ik så meget som jeg ku håbe- men holder da vægten:-)
11 år29. november 2012 kl. 07:01
#207
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Dejligt at du holder skansen, Emmi :-)

Ønskevægt: 56 - 58 kg
Dagens vægt: 57,8 kg

Lige på vippen, men regner med at vægten falder af sig selv igen indenfor den næste uges tid. Ellers på må jeg jo på den igen ;-)
11 år29. november 2012 kl. 08:19
#208
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Tak GND:-)
Du holder dig da også indenfor dit mål- omend jeg ved du hellere vil ligge lidt lavere..
Men flot:-)
11 år29. november 2012 kl. 10:03
#209
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Iøvrigt- nu 1. dec og 1. søndag i advent nærmer sig med hastige skridt- har vi så alle styr på strategi for julemåneden?
Jeg vil fra d. 24. -26. dec holde fast i, kun at ta én portion.
Resten af julemåneden vil jeg holde fast i ikke at overspise til de julearrangementer jeg skal til. Julefrokost- har jeg tænkt ikke at drikke mere end 2 glas vin og så også kun en portion mad.
:-)
11 år29. november 2012 kl. 10:46
#210
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Endelig har jeg formået at tage lidt på og komme op i nærheden af min målvægt! 64,5kg sagde vægten i dag, så kun 1/2kg fra min målvægt. Smaddergodt!

Har trænet som en gal hund i dag, først 10km på cyklen ude i kulden og derefter en halv times løb på løbebåndet og en halv times stairmaster, nu er jeg flad! Men glad ;)
Var syg igår og i forgårs så det er jo helt fænomenalt at være vendt tilbage så stærkt og så hurtigt! Yes!

Min strategi for julemåneden er at holde fast i mine normale vaner og spise tre solide måltider om dagen og hvis jeg så skal have lidt julenams, så er det ok, så bliver mine mellemmåltider erstattet af dem, det er måske ikke SÅ sundt igen, men kaloriemæssigt kommer det til at passe sådan at jeg fx udskifter mit eftermiddagsmellemmåltid på 150kcal med et par brunkager i stedet for den sædvanlige myslibar. Altså putter det ind i den normale kostplan og ofrer så lidt af det sunde til fordel for de små syndere.. Så må jeg bare være endnu mere opmærksom på at næringsværdien i hovedmåltiderne er tip top! Og det er den ;)
Det er jo også kun jul en gang om året og jeg vil for første gang i mange år efter spiseforstyrrelser og andet gøjl tillade mig selv at tage del i julen! :D Jeg har endda leget med tanken om at købe en chokoladejulekalender til mig selv :p

Og skulle det være at der røg en pose brændte mandler ned eller lign. så må jeg bare gå ned og sparke røv i fitnesscenteret som jeg jo er så god til!

Hvad er jeres planer?
11 år29. november 2012 kl. 14:35



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });