Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold

re: Torsdagsvejning
Der er nok ikke nogen tvivl om, at jeg spiser i underkanten af fedt- og så er chokolade jo virkelig med til at booste på den konto;-)
For mig handler det at spise usundt om mange ting.. Det virker på rastløshed, hygge og bare det at ha lov at gøre det- trodsighed. Helt gonat- da det jo kun går ud over mig selv..
Jeg tror jeg vil indføre en enkel strategi for julemaden- kun at ta én gang.. Blir forfærdelig svært i forhold til risalamande- men det slog mig lige- det er min strategi:-)
12 år2. november 2012 kl. 09:49
Førhen spiste jeg også meget lidt fedt. Ca. 15 % om dagen - og det var max. Jeg spiste også en del kulhydrater og ikke så mange proteiner. Jeg var konstant lækkersulten. I dag spiser jeg ca. 40 - 50% fedt, 25 % proteiner og 25 % kulhydrater. Og det virker i den grad på lækkersulten. Det er lige vigtigt at pointere, at fedt ikke er hvilket som helst fedt, men den umættede slags.

Måske du kan bruge at kigge på om din fordeling skal se anderledes ud for at du har det bedst muligt?
12 år2. november 2012 kl. 14:06
Jeg kan også tydeligt mærke det på lækkersulten, hvordan jeg sammensætter min kost. Jeg går efter 1/3, 1/3, 1/3, men det er svært at ramme præcist selvfølgelig. Hvis kulhydrat stiger (og særligt med lette kulhydrater) mærker jeg hurtigt sukkertrangen melde sig. I min "dårlige tid" i sidste uge lavede jeg en kæmpe portion risalamande, og i dag tillod jeg mig selv at spise resten til morgenmad, da jeg ikke lige havde andet og skulle ud af døren. Hele formiddagen var sukkertrangen og sulten ved at drive mig til vanvid. Jeg har næsten lige spist frokost, og jeg begynder allerede at blive sulten igen. Spiser jeg 40 % protein, 20 % kulhydrat og 40 % fedt til morgenmad, får jeg ingen cravings og er dårlig nok sulten til frokost, selvom jeg har fået færre kalorier, end jeg fik i dag.
12 år2. november 2012 kl. 14:44
Rigtig go pointe- det vil jeg prøve at kigge på.. At indtage mere sundt fedt- tak tøser:-)
12 år3. november 2012 kl. 14:31
November minder om december måned... :-/
Nøj, det er svært for tiden! Vægten steg godt efter en weekend med junk. Spiste ikke flere kalorier end jeg måtte, men kroppen sugede det bare til sig som en anden svamp. Oven i købet var det meget salt mad, så væske fik kroppen da også lige hevet til sig.

Næste weekend går det løs igen, så når sikkert knap nok at komme af med sidste weekends udskejelser inden at næste weekends dårlig mad bliver smidt oveni.

Hvad gør I andre, når I skal til familie tam tam, ud at spise osv?

Det gør det bestemt ikke lettere at jeg i forvejen spiser en kost som er anderledes end det så mange andre spiser...
12 år6. november 2012 kl. 21:21
re: November minder om december måned... :-/
Det er rigtig svært.. Husk at meget af din vægtstigning skyldes væske..
Jeg gør op med mig selv på forhånd om jeg bare gir los eller om jeg tænker over hvad jeg spiser.
Hvis jeg tænker over det- så lader jeg være med at spise brød, kartofler og ris, og så bare en lille portion..
Jeg lader være med at røre slik osv og drikker kun et lille glas vin- det plejer at gå godt..
Hvis jeg har besluttet mig for at spise igennem- så er det det jeg gør- vel vidende det koster flere dage bagefter med slid..
12 år7. november 2012 kl. 11:36
Tak for svar, Emmi :-)

I dag sagde vægten 57,7 kg hvilket er 1,5 kg lavere end søndag morgen. Ikke helt tosset. Men har også fået hvilet lidt ud, der har været ro på de sidste par dage og kosten har været nogenlunde. Ærgrer mig lidt over at det snart er weekend igen - den står nemlig på 2x fødselsdag.

Jeg tror ikke jeg er standhaftig nok til bare at give helt los. Jeg "gider" ikke rigtig, når der så kommer et par hårde dage efterfølgende og ender så med at give los i flere dage i stedet for bare den ene. Sådan lidt at hvis det skal være så hårdt, så vil jeg ikke være med - agtigt ;-)
12 år7. november 2012 kl. 12:13
Men så ved du jo egentlig også allerede nu hvad din plan er- det er jo dejligt:-)
Det er rigtig vigtigt at have styrke til at turde sige nej tak- på trods af folks velmenende men meget irriterende kommentarer.. Lad dem passere- vidende at du gør noget godt for dig og din krop:-)
Held og lykke med weekenden..
12 år7. november 2012 kl. 12:20
Ha ha.... der tvang du mig lige til at tage ansvar - hvor er du god... :-)

Ja, så ved jeg jo allerede hvad min plan er... og der er jo kun en ting at gøre - det som jeg allerhelst vil: at kunne spise med måde og nyde det der er - uden at overspise og crave mere og mere. Tror jeg vil spise hjemmefra også så det ikke ender i et stort kageorgie.

Tak, Emmi. Det var en stor hjælp :-)
12 år7. november 2012 kl. 12:22
Jamen velbekomme da:-)
Lyder som en fantastisk plan- hold fast i den. Selvom det blir hårdt når du er der- blir du SÅ glad bagefter:-)
12 år7. november 2012 kl. 16:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...