Markeprand:
Det lyder til at du har fundet en god balance i tingene og en god måde at regulere vægten på.
Taster du mad ind her på mad i tal for at holde øje med indtaget af kalorier eller er det tallet på vægten, der fortæller dig, at du nu skal den anden vej igen?
Jeg ved ikke om jeg når et punkt, hvor jeg "kan give slip" og lade være med at taste ind. De gange hvor jeg har ladet være med at taste ind, er vægten steget lynhurtigt igen.
Jeg kan bare ikke af mig selv - det der falder mig mest lige for er åbenbart at overspise - så regulering skal der til for mit vedkommende ;-)
#12 af Girl next door
Jeg synes i det hele taget, at mad i tal er et genialt program til at sørge for at jeg får spist det rigtige i de rigtige mængder. Inden jeg fandt siden, havde jeg den vildeste yo-yo vægt og havde ikke en chance for at regulere kosten, så jeg kunne tabe mig. Vidste simpelthen ikke, hvor mange kalorier, jeg måtte/kunne spise eller hvad der var af hvad i maden.
Først indenfor det sidste 1½ år er det lykkedes mig helt at holde styr på tingene og kunne kontrollere min vægt på en sund og effektiv måde. Men ja... kur er lettere end at spise almindeligt - sikkert fordi jeg har meget mere øvelse og erfaring med at leve på evig kur ;-).
Jeg har aldrig haft skrupler med at spise slik eller usunde sager - jeg har hele vejen igennem udnyttet at kunne se om jeg fik for mange kalorier eller ej.
Jeg har faktisk tværtimod ofte været lidt "lusket" med det fordi jeg så bare droppede maden og så i stedet spiste bland selv slik eller chokolade.
Det gør jeg heldigvis ikke længere - det er jo lige med at finde ud af, hvad der virker bedst - og hvad der ikke gør ;-)