Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#211
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Jeg har ikke været på vægten i snart en uge, og jeg har heller ikke tastet mad her på siden, da jeg simpelthen ikke kan få mig selv til at taste det ind, jeg spiser. Jeg er sikker på, at jeg ligger et stykke fra min ønskevægt, og det er super frustrerende, at jeg helt har mistet kontrol og overblik i forhold til, hvad der ryger indenbords. Vi skal flytte om 14 dage, og jeg overvejer så småt at pakke vægten i en flyttekasse, der jo så først vil blive åbnet, når vi skal finde os på plads i den nye lejlighed mellem jul og nytår (eller i starten af januar). Vægten vil helt sikkert være min fjende, den dag, jeg så stiger op igen, men lige nu synes jeg bare ikke, jeg har overskud til at være hormonel/gravid, ligge i gigantisk flytterod OG holde styr på kosten. Jeg får ikke lavet mad, men hælder bare hvad som helst, der er let, indenbords.
11 år30. november 2012 kl. 15:19
#212
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Puha, jeg er godt nok ikke særlig tilfreds med min egen indsats i øjeblikket. Men det hjælper da lidt, at jeg har accepteret situationen så meget, at jeg har fået det ned på skrift.
11 år30. november 2012 kl. 15:20
#213
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Hva så piger- skal vi ik ha gang i tråden igen?
Håber vi alle klarer decembers mad-ædegilde som vi ønsker det..
Jeg klarede mig rimeligt igennem 1. søndag i advent. Ikke helt som håbet- men ser positivt på det ift hvordan jeg havde spist tidligere år..
Rigtig go dag:-)
11 år5. december 2012 kl. 07:09
#214
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Jo vi skal da have gang i den!!

Det er godt at høre at man ikke er den eneste, der kæmper her i julemåneden!
Jeg er dog glad for at jeg synes det går godt med træningen og håber det kan redde mig igennem! Det er bare svært når der er sne overalt -.-'
Savner mine udendørs løbeture -.-'
Men får styrketrænet mere og mere og kroppen værker på den gode måde! Ahhh :)

Hold ud I stærke tøser!! Men husk også at når vi er nået til vedligeholdet, så skal der jo også helst være plads til en bid risalamande og hvad der nu ellers måtte friste :) Bare husk på alt med måde.. så er de fleste ting tilforladelige :)
11 år5. december 2012 kl. 21:31
#215
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
December har godt nok mange lurende farer synes jeg.. En kollega havde bagt honningkage igår- WOW DEN VAR LÆKKER.. Klarede at nøjes med et lille stykke, så det var jeg godt tilfreds med.
Ønskevægt: ml 69-69,9kg.
Dagens vægt: 69,6kg.
Det er jo ok- men irriterende alligevel synes jeg, da jeg de sidste 3 uger har formået at holde mig på 69,3kg- hmm..
Skal til stor julefrokost imorgen, go mad og vin osv- det blir en udfordring- ved ik helt med min strategi..
Lørdag skal jeg lave konfekt- det tror jeg bare jeg helt skal lade være at spise af..
Skal heldigvis træne både fre, lør, søn og mandag.. Min fod driller godt nok lidt i øjeblikket, men håber den holder..
Rigtig go dag derude:-)
11 år6. december 2012 kl. 09:03
#216
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Ja, man må sige at december er den måned hvor jeg er mest udfordret i det hele taget. Vi skal til julefrokost i morgen og jeg har haft en virkelig travlt uge, så risikoen for at falde i og stress-spise er rimelig stor.

Jeg har overvejet forskellige strategier til ikke at ende med at spise for meget, men de ender alle i en
følelse af at blive snydt. Det er jo noget pjat - jeg bliver jo ikke snydt - tværtimod. Det er vist noget med lige at få sat i perspektiv, at følelsen af at blive snydt fordi jeg ikke må gå ombord i al maden, intet er i forhold til den følelse af at have svigtet mig selv efterfølgende, når vægten viser + et-eller-andet - for der skal jo ingenting til at rykke vægten helt ud af kurs. Og alle herinde kan vist skrive under på, at det er MEGET lettere at få vlgten til at stige end det modsatte ;-)

Det er helt sikkert nu at det skal stå sin prøve ;-)
11 år7. december 2012 kl. 08:25
#217
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Kender alt for godt følelsen af at blive snydt- og som du sir hvorfor?
Jeg gør et bevidst til eller fravalg og det er kun godt for min krop..
Var til julefrokost igår-fik desværre spist mere end jeg havde beregner- men igen, ift hvad jeg ville ha gjort tidligere- tænkte jeg mig klart mere om..
Vægten sagde desværre plus 1,1kg til morgen- men tror meget er væske..
December er en fantastisk men også rigtig svær måned..
11 år8. december 2012 kl. 11:55
#218
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Har spist lidt for godt i 2 dage nu siger vægten plus 1,4kg- har ik vejet så meget i flere måneder.. Er begyndt at taste ind igen- indtil jeg er nede på min ønskevægt igen- hvor er det surt jeg ik kan styre mig. Øv øv øv:-((
11 år9. december 2012 kl. 08:46
#219
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Jeg oplevede det samme hen over weekenden. I dag er vægten heldigvis faldet igen. Ren rutsjebanetur ;-)

Når vægten stiger på den måde, så bliver jeg lidt stædig og tænker, at ikke tale om, at det skal være sådan.Og så er det jo med at kæmpe mig den anden vej igen.

Hvad med dig? Får du lyst til at spise videre eller bliver du også stædig? :-)
11 år11. december 2012 kl. 08:48
#220
re: Så skal der vedligeholdes! :-)
Heldigvis blev jeg også stædig og har holdt mig virkelig på måtten de sidste par dage- vægten er heldigvis også faldet igen. Kan mærke jeg nærmest blir angst når sådan noget sker- for når det ene kg kommer på, hvad så med de næste?
Har tabt mig og taget på det meste af mit liv- så har jo prøvet det før..
Men er meget mere bevidst om de psykologiske faktorer nu end jeg har været nogensinde før..
Kan mærke jeg frygter julen lidt- det irriterer mig, at jeg frygter den..
Ved ik helt hvad jeg skal gøre ved det..
Godt din vægt også er på ret køl igen:-)
11 år11. december 2012 kl. 12:28



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });