Så skal der vedligeholdes! :-)

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#111
re: Vægten
Ja, der er mange mindre heldige varer at finde i reklamerne. Det er vel et symbol på "verden", den verden som gør at det er svært at sige nej. Men mest af alt er det et symbol på menneskets (nogle menneskers) grådighed og trang til at fokusere på penge fremfor på...ja, hvad skal jeg kalde det...det som jeg synes er hensigtsmæssigt fremfor alkohol, usundt fedt, sukker og hvad der ellers kan være med til at gøre det rigtig svælrt at sige nej ;-)
11 år24. oktober 2012 kl. 21:47
#112
re: Vægten
Vægten dd: 69,2kg.
Max vægt 69,9kg- så er godt tilfreds:-)
Go dag til jer alle..
11 år25. oktober 2012 kl. 06:50
#113
re: Vægten
Jeg må indrømme, at jeg er lidt uenig. At der er så mange "dårlige" tilbud i tilbudsaviserne er jo, at det sælger. Hvis det ikke trak folk til butikkerne og solgte, så ville butikkerne køre tilbud på noget andet i stedet. Så i en eller anden udstrækning er det et spørgsmål om hønen og ægget: Er det butikkernes tilbudsaviser som skaber behovet, eller er det menneskene som køber de varer, som skaber behovet hos butikkerne for at have tilbud på den slags varer?

Faktisk synes jeg personligt det er blevet lettere at være "sund kost fikseret" end det var for bare 10-20 år siden. Der er kommet masser af low fat produkter (især hvis man forsøger at undgå mættet fedt), og der er (fx via nøglehulsmærket) kommet mere fokus på "fornuftige" varer. Jeg siger på ingen måde at nøglehulsmærket er perfekt eller en garanti for, at det er noget sundt man putter i kurven - der må vi altså stadig have vores sunde fornuft med os :)
11 år25. oktober 2012 kl. 06:57
#114
Torsdagsvejning
Vægten dd.: 48,6
Mål: 48,5 - max.vægt: 49

Jeg er ok tilfreds, for jeg er ved at øve mig på at stille vægten lidt til side og i stedet nyde søde sager med mådehold.
Jeg har i alt for lang tid levet mere kontrolleret i hverdagen, end jeg har lyst til (er sulten om natten!) for derefter at spise "hvad jeg vil" i weekenden.
Det er en træls spiral, fordi hverdagen går med at ryste weekendens udskejelser af sig. Jeg er spændt på, hvordan projektet går, men jeg kommer i hvert fald til at bruge min madindtastning meget, så jeg holder mig omkring 1800 kcal i hverdagen og "kun" bevæger mig op til 2300 i weekenden. Så burde mine løbeeture kunne regulere de små udsving...

God dag til jer :)
11 år25. oktober 2012 kl. 07:19
#115
re: Torsdagsvejning
Vægten d. 25. okt.: 58,0 kg
Ønskevægt: 57 - 59 kg

Ligger pænt midt i, må man sige :-)
Vil gerne ned på 57, da jeg ikke synes der er særlig langt far 58 til 59. Overvejer stadig lidt om jeg skal øndre in ønskevægt eller om det er okay og jeg må bare skal vænne mig til det der med at vægten ikke må stige så meget på kort tid.....
11 år25. oktober 2012 kl. 08:27
#116
re: Torsdagsvejning
Vægten i dag siger 61,7 (+0,2 i forhold til målet). Det er stadig lidt svært at forhold sig til, at det er okay med vægt over 60, og mit problemområde har altid været maven, så der skal godt nok sluges nogle kameler for at acceptere, at den buler, og det er okay. Glæder mig virkelig til, at jeg kommer til at se gravid ud og ikke bare småkvapset.
11 år25. oktober 2012 kl. 08:40
#117
re: Torsdagsvejning
Der er helt klart et paradoks ift maden i den vestlige verden.
Tingene blir ekstreme.. Enten kan man købe kæmpe mængder af usunde varer og der er oseaner af valgmuligheder.
På den anden side er det lettere end aldrig før at spise sundt, som andre er inde på.
Der er nøglehulsmærker og der findes lette udgaver af et stort udvalg af madvarer.
Men det er nok en generel afspeljing af vores samfund- vi har alle mulighder og kan vælge indenfor vifter af ting- i stort set alle af livets forhold..
11 år25. oktober 2012 kl. 10:35
#118
re: Torsdagsvejning
Idag vejede jeg 56,6kg - jeg vil gerne ned at veje 52-53kg - synes ikke at vægten rykker sig!
11 år25. oktober 2012 kl. 15:21
#119
re: Torsdagsvejning
Min vægt i dag er 62,8 kg. Så det er jo rigtig fint og så skal jeg snart til at have min menstruation og det betyder så at jeg har været lidt for aktiv med chokolade og vingummier i dag :-(
11 år25. oktober 2012 kl. 16:06
#120
re: Vægten
jeg mener også vi har et ansvar for vores eget helbred og det er hellere ikke kun samfundet skyld at vi er overvægtig men det er ikke særlig svært at få fandt i usunde varer og i bund og grund handler det om at folk i virkeligheden ikke tager rigtig varer på sig selv siden at der bliver flere og flere overvægtig men at forblive normalvægtig bliver man nød til at være selvisk og tænke sig selv, fordi man er jo nærmest uhøflig hvis man siger nej til kage når man er ude og man kan godt få det der blik (hvorfor skal du være så besværlig). Men man er ikke besværlig man prøver i bund og grund at passe på sig selv og mange mennesker vil hellere undgå flere af disse ubehagelig scener end at gøre noget ved vægten.

Sunde varer er nemmere at få fat på fordi efterspørgslen er blevet større i træk med at der kommet mere fokus på sund mad og fordi flere og flere har brug for at tabe sig.
11 år25. oktober 2012 kl. 16:24



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });