vejetråd 70 kg del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab


#31
re: vejetråd 70 kg del 2
Dejligt at se der er nogen herinde. Har været inde og se om I var her hver dag fordi jeg manglede jer!

Det har været virkelig svært at holde den rette linie selvom jeg virkelig prøver. Der ryger ind hist og pist og nu hvor væsken er væk ja så kan jeg se at vægten ikke rykker spor.

76,4 til morgen så lidt depri og så igen jeg har jo tabt mig bare ikke i den fart jeg håbede. Jeg er utålmodig jeg vil være slank nu men det bliver man jo ikke på en nat :-)

Jeg spiser hvidkålsalat hver dag og holder mig nogenlunde fra stivelsen men når jeg ser min fordeling mangler jeg flere proteiner i min kost og får for meget fedt men syntes det er svært at få fedtprcenten ned og jeg ved heller ikke hvilken fedt der er den gode så kan ikke engang tjekke om det er ok min fedtprocent i kost er så høj.

Nå men det positive er at der er en køber til vores hus - vi mangler bare kreditforeningen siger ja men de har ikke travlt og de har sendt os til tvangsauktion så de må godt få fingeren ud snart :-)

Håber at I er mere med i løbet af næste uge så jeg kan blive sparket lidt til :-)

Flot gået med de gode vaner og vægttabet :-)
11 år10. januar 2013 kl. 14:51
#32
re: vejetråd 70 kg del 2
Det gode fedt er det umættede - groft sagt er det "det flydende" fedt.

Selvom vægten ikke helt makker ret, så er det dog stadig rigtig blot klaret, at du holder fast! Ikke noget med at gi' op - bare skriv herinde (selvom du føler her er dødt) og råb højt, så er jeg sikker på, at der nok skal være masser af støtte herfra :)
11 år10. januar 2013 kl. 15:10
#33
re: vejetråd 70 kg del 2
Tak fedania for svaret om fedt. nu siger du flydende fedt så bliver jeg overrasket fordi jeg troede faktisk det var det jeg skulle holde mig fra. Jeg var af opfattelsen at nødder var gode. Men så må jeg tjekke mit fedt igennem og se hvor meget af det gode der er :-)

Jeg har hørt at hørfrø ikke optages af kroppen så faktisk kan man undlade at tælle dem med i kcal regnskabet. Er der nogen der ved det konkret? Jeg tæller dem nu stadig med men det kunne da være sjovt at høre om det er rigtig.

Du har nok ret det med at råbe op herinde måske kunne få nogen på banen.

Syntes det er svært for efter jeg ikke træner (kroppen har en periode hvor den ikke kan klare det fysisk) så sidder alt bare på maven. Jeg ligner en der er gravid i 5 måned og det er ikke sjovt. Købte et par shapetrusser i føtex i denne uge i håb om at de ikke holde maven lidt inde og jo de tog lige 2 måneder af ;-) men sjovt er det ikke :-)

Så syntes jeg ogsp opbakningen mangler fra manden da han jo mener det ikke nytter fordi jeg tager det hele på igen og helt ærligt det motivere ikke rigtig mig til at komme ordentlig igang fordi det er lidt som om det er de samme kilo jeg taber igen og igen.

Men nu er jeg jo nød til at gøre noget for kæbte et par nye bukser igår i en størrelse så de lige kan lukkes men fedtet vælter ud og dem vil jeg i inden sommer så jeg må op på hesten igen :-)

Nok ynk herfra :-)

God weekend
11 år11. januar 2013 kl. 05:54
#34
re: vejetråd 70 kg del 2
Du har også fuldkommen ret i at fedtet i nødder, kerner og frø er af den gode slags. Ligeså med fedt fra fisk og avokadoer. Men bare fordi fedtet er af den gode slags. så tæller det jo stadig højt i kalorieregnskabet.

Jeg forstår ikke helt det med, at du ikke kan træne? Gælder det også alm. motion som gåture og cykelture? Det er fremragende motionsformer, når man ønsker at tabe sig. Eneste minus (for mig) er at en gåtur, der rigtig skal give pote ofte tager lang tid. Men hvis man har et stort ønske om at tabe dig, så kan man godt få det tænkt ind i sin hverdag.

Nu skal jeg selvfølgelig passe på med at være alt for streng her, men jeg har tidligere været rigtig god til at fortælle mig selv, at min krop ikke kan holde til motion fordi..... og så har jeg haft alle mulige "gode" grunde til det. Sandheden (for mig, jeg kender jo ikke din situation til fulde) er at det KUN var en dårlig undskyldning. Min krop har altid haft godt af raske gåture og cykelture. Det er bare mit hoved, der har bestemt, at det var synd for mig. I virkeligheden får jeg og især min krop det langt langt bedre, når jeg sørger for at holde mig fysisk aktiv.
Overvej om det er en dårlig undskyldning også for dig?

Og så lige med hensyn til din mand.... Giv ham et los og bed ham om at tage dig seriøst. Hvad er dog det for en dårlig attitude. En ting er, at man kan have sine tvivl om hvorvidt ens partners planer vil lykkes (min mand havde en overgang en plan om at lære at tale polsk...), men med sådan noget her, har man bare at være en støtte. Det er da en af hans allermest fornemme opgaver som din mand. Det kan du godt hilse ham fra mig og sige ;)

Og så også tillykke med vægttabet. Og især tillykke med udsigten til at få solgt huset. Det må være en kæmpe lettelse, at det hele nu ser ud til at falde på plads.
11 år11. januar 2013 kl. 09:44
#35
re: vejetråd 70 kg del 2
Jeg har en periode hvor min krop har det rigtig skidt ( er ramt af 2 whisplash og et haleben der er slået skævt ) så der er perioder hvor bare det at gå ikke kan lade sig gøre ret langt og sådan en periode er det nu. desværre :-)

Ellers er jeg altid så aktiv som kroppen tillader også selvom jeg syntes det er synd at presse min krop :-)
11 år11. januar 2013 kl. 14:19
#36
re: vejetråd 70 kg del 2
hej folkens undskyld jeg ikke har været herinde så meget.. men har en eksamen der hænger mig langt ud af halsen og så har vi lige været på miniferie med kæresten.. jeg har været meget aktivt men tror jeg spiser meget forkert min vægt står stille og jeg småspiser på grund a eksamen.. :(

Sommer det lyder da godt at huset har en køber... håber det går i orden, for det vil da være rigtig godt :)
syntes også du skal give din mand et pænt los i røven, han skal da støtte dig 100% i det her.. der er ikke noget være end en der siger til dig at du ikke kan, det giver ikke en meget motivation..
11 år12. januar 2013 kl. 17:20
#37
re: vejetråd 70 kg del 2
@Sommer: Så kan jeg godt forstå, at det er et uoverskueligt projekt med motion. Puha. Er du i behandling for dine gener? Eller er det noget du er nødt til at leve med?

@Christine: Jeg har også altid været slem til at "sumpe" når jeg har læst til eksamen. Har spist lidt for meget (småspist fx kiks og brød) og så nedprioriterede jeg motionen, for det kunne jeg ikke overskue.
Har du overvejet at lave en stor bøtte med gulerødder, agurk osv. i stave hver morgen, så du kan småspise af det hele dagen? Det er i hvert fald en sund måde at småspise på, når det nu er så svært at undgå.
Håber snart du er færdig med eksamensræset, så du kan komme tilbage til virkeligheden. Det kan godt blive lidt en osteklokke, især når man som jeg altid har læst til eksamen alene derhjemme.
Men ret sejt at du har holdt vægten.

Jeg havde selv en ret syndig dag i går. Det startede meget godt med sund frokost og en løbetur efter arbejde. Men til aftensmad fik min mand og jeg nachos. UHM! Det er virkelig det bedste jeg ved, og vi havde begge set frem til det hele ugen. Nachos med guacamole, kold cola og X-factor i fjernsynet. Virkelig en hyggelig fredag aften.

Heldigvis er vi allerede i dag kommet tilbage på rette spor med sund mad, en lang gåtur i formiddags og ingen lørdags-guf. Det værste er at jeg har mega meget lyst til chokolade, sikkert fordi vi spiste usundt i går, og så vil min hjerne bare have mere og mere. Det var en hård tur i Netto, men det lykkedes mig alligevel at komme ud kun med vindruer som "guf". Klap på skulderen til mig ;)
11 år12. januar 2013 kl. 20:36
#38
re: vejetråd 70 kg del 2
flot tibrma - det er altså sejt at du lykkes med at komme på sporet så hurtigt igen. Hvis jeg synder vil min hjerne også have mere og mere.

Var der ikke også noget med din mand var med på sundhedsvognen?

Det er de ikke i min familie så det er bare mig der ikke skal falde i hele tiden. Syntes det går rimelig godt. Udfordringerne er weekenderne hvor de guffer rigitg herhjemme. Men det går rimelig fordi jeg vil det her projekt smid nogle kilo.

Jeg har flere gange forsøgt at sige at jeg har brug for mandens opbakning men han syntes jo ikke jeg er så tyk som jeg selv syntes og derfor vil han ikke "lide under" mine sunde vaner.
Og datteren ja hun skal tage på fordi hun er meget tynd så det er en kamp om at hun tager på og jeg taber mig.

Men piger jeg skal nok lykkes med mit projekt. Jeg skal nemlig sydpå til sommer og der nægter jeg at det vælter ud over buksekanter eller bikini så jeg er stadig topmotiveret og må så hente min støtte herinde :-)

mht motion og smerter så skal jeg leve med det resten af livet og det er nok også det der engang imellem giver en nedtur fordi jeg ville faktisk gerne kunne løbe en tur og motionere på højt plan det gjorde jeg nemlig før jeg blev ramt første gang. Men sådan skal det ikke være så for handler det om at være så aktiv som muligt når kroppen tillader det :-)

Christine du er simpelthen også sej. Jeg vil også gige det med en skål lækre grønsager som kan guffes når man nu ikke kan lade være :-)

Hvornår skal du til eksamen?
11 år13. januar 2013 kl. 08:43
#39
re: vejetråd 70 kg del 2
Tror jeg vil prøve og lave en skål med grøntsager.. :)
Tak for ideen.. :)

Jeg skal til eksamen d. 17.. så er det over.. Glæder mig til det er over så jeg kan slappe lidt af og bare motionere uden at tænke for meget... Men nu er jeg simpelthen også fanget mig en træls forkølelse.. øv øv øv
11 år13. januar 2013 kl. 09:24
#40
re: vejetråd 70 kg del 2
Hold da op man er væk et par dage og så er der nærmest skrevet en hel roman herinde :) dejligt I er på :)
Jeg har brugt weekenden på at hygge med mine unger da de rejser på skiferie med deres far de næste 14 dage :( øv hader tanken om den lange tur i bil for dem men de glæder sig :)
Så nej jeg har ikke tabt mig, tværtimod men det vidste jeg jo når man vælger at fylde i hovedet uden omtanke!

TiBrMa: Jeg må indrømme at jeg i den grad er enig med dig. Jeg har ligesom dig sommer problemer med at kroppen til at fungere som jeg gerne vil og lider også af smerter i lange perioder.... Men jeg har en gammel veninde som har åbnet mine øjne, Pilates!! Kender I det?
Jeg har købt en bog med tilhørende cd (Netto 49 kr) hvor I kan læse jer frem til det. Lige hurtigt går det ud på at man udelukkende bruger sin egne krop til at træne med, det er meget brugt som genoptræning efter ulykker og i det hele taget bare som træning. Det handler om styrke de små muskler som holder på vores knogler og led og samtidig styrker det, det mentale sind.
Som det står skrevet og som min veninde siger (uddannet pilatesinstruktør) så kan man næsten ikke overbelaste sin krop eller gøre noget forkert, fordi kroppen er dit redskab.
Jeg glæder mig i den grad til at komme i gang, tror virkelig på at der kan være en vej igennem her, for alle som vil :)

Jeg kan til deles godt forstå din mand sommer, selvfølgelig skal han støtte dig men man kan jo heller ikke bebrejde ham at han syntes det er svært når du hele tiden taber de samme kilo! Det er jo det samme der er sket her hos mig, jeg står også og vipper i de samme 5 kilo hele, han siger dog ikke noget men det er heller ikke nødvendigt for ved jo inderst inde godt hvad han tænker.
Du må ikke misforstå mig for jeg ved den er hård og du har brug for det, så han er nødt til at lære at holde sin mund og forstå vigtigheden i det for dig :)

Til jer med vægttab super flot :) bare det var mig :) men bare rolig jeg kommer efter jer :)
Og sommer du havde jo tabt dig så bare klø på :)

Christinej: Hold og lykke med eksamen :)
11 år14. januar 2013 kl. 13:16



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });