vejetråd 70 kg del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab


#101
re: vejetråd 70 kg del 2
Jeg glæder mig i den grad også til at der kommer nogle tørre tæsk til mig hihi for kan ikke finde kampgrejsten mere. Der er for mange ups og denne weekend kostede mig +600 g fordi jeg gik total amok i chips og rundstykker. Nej hvor var jeg træt af mig selv bagefter. Men det er nok lidt det at der ingen er at stå til regnskab for forstået på den måde at jeg ved jo manden tænker hun klare det aldrig og så har han sagt en dag vi så noget i tv med mødre der ikke var slanke efter at have født børn hvor jeg siger at han selv skulle prøve at føde børn og så se hvordan huden var efter. Dertil siger han jamen du er da tynd og har ikke hud i laser efter fødsel hmm det er jo ikke sådan jeg ser mig selv og mine kollegaer siger det samme så jeg ved sku ikke om jeg har et forkvaklet billede af mig selv. Jeg ved i hvert fald mit bmi er over 25 ergo så er jeg overvægtig. Jeg vil gerne have bmi 23 dvs minus 10 kg. hmm må op på vægten.

Flot christine din vægt ikke er værre. Du skal nok komme ind i kampen igen og under de magiske 70 kg. :-)
11 år16. april 2013 kl. 14:31
#102
re: vejetråd 70 kg del 2
vi skal allesammen under de magiske 70.. og vi skal også derned.. jeg vil også gerne havde min bmi ned under overvægtig..

jamen sommer du skal tilbage i kampen.. du står til regnskab over for dig selv.. det er noget du gerne vil, og derfor skal du også kæmpe for dig selv.. man skal gøre lidt godt for sig selv engang i mellem..
11 år16. april 2013 kl. 17:49
#103
re: vejetråd 70 kg del 2
Du har fuldstændig ret christine men det er som om jeg har tabt mig selv lidt i det her. Jeg syntes jeg kæmper og kæmper for at tabe mig. Men det føles som et nederlag hver gang man så synder bare en gang så skal jeg kæmpe flere uger inden jeg er tilbage hvor jeg var. Har fået tjekket mit stofskifte fordi jeg eksisterede ved lægen men han siger at det er normalt. Så jeg må jo æde for meget. Og nu er det bevidst jeg siger æde selvom det kun er dyr der æder.
Jeg har 2,6 kg til mit delmål altså bare at være normalvægtig og kun 47 dage til det så jeg er ærlig talt deprimeret.
Jeg læste i går på nettet noget om en sultegrænse og hvis man ikke spiser nok taber man sig ikke. Jeg spiser ikke ret meget til mine måltider fordi jeg er mæt. MEN til gengæld er jeg i skabet og køleskabet ret tit. Så er det lige 5 mandler og så en gulerod eller hvis jeg er ude og handle og bliver grebet af trang til noget ja så er det en pakke gajol ellers en mini chokolade. Men det er ikke ret tit jeg gør det når jeg handler :-)
Så det handler nok om at jeg skal have fundet den ægte motivation igen. Og der syntes jeg det er nemmere når man kæmper med nogen som vi tidligere har gjort herinde :-)
11 år17. april 2013 kl. 05:52
#104
re: vejetråd 70 kg del 2
Fokus på det gode. :-) vægt ikke steget men heller ikke faldet :-) æv den er ligesom groet fast.75,5 siger den. Jeg har taget i sats og ved ikke om det lykkes. Har købt et par meget gode løbesko. Jeg vil forsøge at komme til at løbe sammen med datteren. Ved ikke hvad ryggen siger men viljen er der. så håber vi kommer igang med 3 gange pr uge :-)
11 år19. april 2013 kl. 13:50
#105
re: vejetråd 70 kg del 2
min vægt sidder også fast.. men det er bedre end at den stiger.. syntes det er en god ide at prøve med lidt løb sommer og dejligt at din datter vil med.. krydser finger for at din ryg vil hjælpe dig med det her..
11 år20. april 2013 kl. 10:17
#106
re: vejetråd 70 kg del 2
Ja jeg håber også jeg kan få en periode hvor ryggen tillader lidt aktivitet. Den har godt nok haft det skidt hele vinteren og det påvirker selvfølgelig også humøret og resten af kroppen men 2 juni tilmelder jeg hele familien til vores lokale løb så går vi 5,2 km alle sammen - selv manden deltager så det er store sager og vores mål er helt klart ikke at være de sidste der kommer i mål :-)
11 år22. april 2013 kl. 05:55
#107
re: vejetråd 70 kg del 2
Jeg har total nedtur her. Jeg syntes jeg spiser fornuftig og er meget obs på ikke at få for mange kulhydrater. Ja jeg er faldet i et par gange men status på vægten er at den er hvor den var sidste år på den her tid MEN prøvede mine shorts igår da vi rejser på lørdag ned i varmen og fik virkelige et no go. Da jeg lukkede dem væltede maveskindet bare ud over kanten. Min mave er kommet til at hænge på et år. Jeg blev virkelig ked af det fordi jeg kan intet gøre nu hvor der kun er en uge inden vi rejser. Meningen var også vi først skulle rejse til juli men så fik jeg i morsdagsgave en tur ned i varmen.
Tanken om mig i bikini gør mig næsten grædefærdig. Hvordan kan man på bare et år få maveskind der bare hænger. Eller jeg har jo lagt mærke til at den var meget slapt om morgenen men op ad dagen pga min tarmsygdom ligner jeg jo en gravid så havde "overset" det. Fordi man ved det godt inderst inde.
Jeg tror jeg må til læge og have en henvisning til en dygtig diætist som kan hjælpe mig til et fornuftigt spisemønster. Forstået på den måde at jeg mangler en der kan se hvad det er der er galt i min mad. Når jeg taster herinde så er jeg på ca 1200-1400 kcal hvilket burde give et vægttab.
Ja motionen er sat på stand by stadig. Døjer virkelig med ryggen de her dage men vil SÅ gerne igang. Det er bare som om hver gang jeg siger nu er det nu så bryder ryggen sammen og siger stop det. Og en af de ting psykologen lærte mig da jeg var på smertehåndteringskursus var at lytte til kroppen. Det kan godt være jeg vil en ting men hvis kroppen siger nej så bestemmer den. Og det irritere mig grænseløst
Nå nok ævl herfra.
Hvordan går det med jeres vægt.
11 år27. april 2013 kl. 07:49
#108
re: vejetråd 70 kg del 2
min vægt går af H........ til.. har taget 1,5 kilo på.. 73,5 ved ikke hvad jeg hr gjort galt.. men det kan være jeg også skal til at tænke noget mere over det.. har fået skridttæller på min mobil så har et mål om at klare de skridt man skal have i løbet af dagen.. plus flere.. men skal ud og søge arbejde i en butik her i næste uge.. håber jeg kan få det, så kan jeg få gået endnu flere skridt.. og få lidt ekstra penge til drømmehuset..

det er min plan lige forløbig..

op med humøret sommer vi andre er også der lige nu.. jeg siger nej til mine venner om at gå i svømmehal fordi jeg ikke bryder mig om at vise mig selv i bikini.. men vi skal nok klare den og synes det lyder godt med at få en diætist til at kigge på dine kostvaner og syntes det er skide godt i har meldt jeg til løb til sommer også manden.. (det kan være han alligevel vil tro lidt på dig)
11 år27. april 2013 kl. 20:44
#109
re: vejetråd 70 kg del 2
Altså Christine også din vægt!!! Men kender det. Jeg stod igår og pakkede bikini fordi vi jo rejser på lørdag og jeg prøvede dem alle. Løsningen blev at jeg havde købt en tankinitop og den sammen med både den nye og gamle gør at det ikke ser så slemt ud. Min hud på maven er pludselig blevet så løs at det ligefrem blævre og det er jeg simpelthen så ked af.
Så igår tog jeg løbetøj og løbesko på og så startede jeg selv op. Datteren gad alligevel ikke med ud at løbe og forsøgte også at overtale hendes mor til ikke at gøre det ved at bruge den med "du gider aldrig lave noget med mig" og jo det gider jeg godt. Jeg ville bare løbe og så er det sådan vi ser hende stort set ikke før om aftenen og der forventer hun vi skal igang med f.eks matador og der er jeg jo selv brugt efter en lang dag så der er min energi ikke til lange spil men korte. Det forstår hun så ikke helt endnu.
Men jeg kom ud og løbe. Jeg havde hentet en app på andoid som guider igennem. 30 min incl 10 min varmup og cooldown så 20 min med skiftevis løb og gang.
Jeg har et andet program på telefonen som holder øje med afstanden og de 2 var ikke enige om hvor mange kcal jeg forbrændte på den ½ time. Det ene sagde 235 og det andet 175 så det er da noget af en forskel :-) Men hovedsagen er jeg kom igang. Er dog noget brugt i kroppen her til morgen men har planlagt at jeg skal ud igen mandag, onsdag og fredag. så er der en uges pause hvor vi er på ferie.

Men christine godt initiativ med skridttæller i telefonen hvis du så kan have den med alle steder. På job ligger min på min plads mens jeg fiser rundt :-) Men super ide :-)
Men satser da på vi lige kan opdatere hinanden i denne uge hvordan det går inden jeg tager på ferie. :-)

God vind Christine i denne uge på den ene og anden front :-)
11 år28. april 2013 kl. 07:25
#110
re: vejetråd 70 kg del 2
Det var godt du kom afsted sommer :) det er utroligt hvad man kan få til sine mobiler nu om dage..

håber du kommer rigtig godt igang med at løbe og vi må lige snakkes ved lige inden du tager afsted, for glæder mig til at hører hvordan ugen er gået med dit løberi :)
11 år28. april 2013 kl. 17:54



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });