vejetråd 70 kg del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab


#221
Tusind tak firkanten. Jeg bor i jylland. Har idag fået af vide hendes klub laver en udtalelse og lægen ville sende den og henvisningen afsted når han fik den for han kunne se vi har brug for hjælp. Den største kamp er syntes jeg at få diagnosen. Men den betyder netop hjælp og det har hun brug for. Kampen med kommunen hjælper duhk med så den skal nok komme i hus :-)
Tak og er der flere råd så kom endelig med dem.
10 år27. marts 2014 kl. 13:52
#222
Der er blevet meget stille herinde.. hvordan går det med jer?
10 år5. maj 2014 kl. 21:45
#223
Der er nemlig stille. Jeg er fuldtidssygemeldt pt med depression så øv og det ses på vægten. 80kg så nu skal der ske noget snart............
10 år13. maj 2014 kl. 13:12
#224
hej det er jeg virkelig ked af og hører.. jeg syntes du er meget ramt og meget uheldig, men jeg krydser finger for dig og håber at dit held snart vender så alt vil gå dig godt igen..
10 år13. maj 2014 kl. 22:51
#225
ny og energisk!
Hej alle sammen.
Jeg er lige startet og håber at finde nogle at følges med. Jeg er en lille pige - forstået på den måde at jeg er lav, men jeg vejer ALT for meget. Delvist pga p-piller, antidepressiver og en forfærdelig sød tand med særlig hang til Coca cola. jeg skal smide små 75kg for at have en vægt der passer til min højde, men målet er nu bare at smide 60. jeg har tænkt mig at sætte hvert delmål til -10% af den aktuelle vægt, og så håber jeg det kan lade sig gøre. hvordan går det med jer andre? har i nogle gode tips? og er der nogen der måske er i samme båd som jeg, og ikke "bare" skal smide lidt sideflæsk?
mvh Laila
9 år21. maj 2014 kl. 10:25
#226
Også ny :)
Jeg håber der er plads til nye medlemmer :)

Jeg vejede 71 kg da jeg mødte min mand for 7 år siden. 2 børn senere (og 4 andre graviditeter der ikke nåede længere end til uge 7-9 men som betød en masse trøstespisning) var min vægt landet på 82 kg.

Jeg har nu i 14 dage forsøgt med med 5:2 livsstilen. Det har betydet -3 kg. Mit mål er 69-70 kg.

Jeg forsøger samtidig at komme igang med at løbe men puha det er hårdt :-/
9 år21. maj 2014 kl. 12:09
#227
Nå så er jeg her igen... Ja ikke noget vægttab her - kun vægtøgning!! Fantastisk... Hvordan står det til herinde? Kan se sommer at du har dit at slås med og det tager jo også på kræfterne. Jeg må ærligt erkende at jeg er nået dertil hvor det her ikke nytter noget hvis ikke man er på 100 % det er en beslutning man skal tage og alle de der sindssyge undskyldninger skal pakkes væk. Vi har alt for mange gange sagt nu er det nu meeeeen - hvad sker der så? Ikke en fis!! Fordi vi ikke er motiverede nok! Jeg prøver igen nu men er efterhånden ret træt af mig selv.
Christine hvordan går det med dig? det gik jo rigtigt godt for dig..
Velkommen til jer nye håber I kan puste lidt liv i os gamle rødder :)

Det er noget af et vægttab du har sat dig for Laila :) Hatten af for dig, det er sejt..
Jeg har selv tabt mange kilo igennem tiden men dog med et max på 26 kilo.
Håber du finder den støtte du har brug for herinde..

Jeg vil prøve at være lidt bedre til at komme på :)
9 år26. maj 2014 kl. 12:59
#228
Juliedea - jeg har for nyligt købt bogen "Skyhøj forbrænding" af Anna Bogdanova. En rigtig dejlig sag, hvor man får let-omsættelig vejledning til at starte med at få styr på forbrændingen via træning, så man derefter kan få styr på vægten. Jeg er ikke selv gået i gang endnu, men det virker meget overskueligt - håndfaste vejledninger til hvad man skal gøre, og det hele bygger på 4 gange 15 minutters træning om ugen. Det kræver at man investerer i en kettlebell (8 kg kan fås rimelig billigt i Harald Nyborg, mener det er omkring 100 kr.) men omvendt er 4 gange 15 minutter ret overskueligt, ikke? Programmet er på 7 uger (plus inspiration til hvad man gør når de 7 uger er overstået) så igen virker det meget overskueligt. Det burde give 7 uger med en masse succesoplevelser, som man så kan tage med sig videre.

Jeg ved ikke om det kunne være noget for dig? Jeg synes at jeg fornemmer en lille smule optimisme omkring at NU tager du dig sammen - måske kunne et 7 ugers program som ikke kræver urimelige ting af dig være vejen frem?
Bogen koster 200 kr. på saxo.com og hvis man kan læse e-bog er prisen helt nede på 130 kr.

Som en af anmelderne på saxo.com skriver:
"Alle de år jeg har brugt på at hade og fordømme mig selv er med et trylleslag vendt og jeg kan se hvordan jeg ved at stole på de forkerte råd (spis mindre, træn mere, tag dig sammen, det er et spg om vilje, etc etc), har gjort det mere og mere umuligt for både krop og sjæl at fungere normalt."
9 år26. maj 2014 kl. 15:20
#229
Nå piger jeg lever endnu...

Alt er kaos og dog lyspunkter. Som det ser ud så mister jeg mit job. Det er jeg selvfølgelig ked af for kan faktisk godt lide mit job MEN for første gang i de 8 år jeg har haft fleksjob må jeg sætte helbreddet først. Min krop kan ikke klare jeg presser den. Jeg har aldrig haft en læge der bakkede op kun støttede mig i at kroppen skulle presses for at bevare mit job. Der skete nogle ting fra den gamle læges side der gjorde jeg mistede tilliden til ham så skiftede til nyt lægehus. Og det bedste jeg har gjort. Hun kan se hvor slemt det er med kroppen og har sygemeldt mig en måned i første omgang. Jeg skal have helt ro sagde hun og var meget sur over en mail min leder havde sendt hvor han direkte viste mistillid til en episode der var hvor tillidsmanden kunne sige jeg ikke havde gjort noget forkert så nu må jeg ikke deltage i opfølgningsmøder og derfor ved jeg at jeg mister mit job. Men det er på en måde ok for så får jeg ro til smerteklinik og genoptræning af kroppen. Jeg ved jeg har meget at byde ind med så skal nok få job når kroppen er klar.
Vægten er på 79 kg men tror når jeg får ro så kommer vægttabet igen.

Juliedea dig har jeg savnet for der pakkes ikke noget ind :-) og det kan jeg lide :-) Vi er nok ikke trætte nok af os selv :-D Jeg glæder mig til at støtte dig.

Tanja velkommen ombord. Jeg glæder mig til at følge dig og sparke kærligt til dig og ja få lidt spark bagi af dig.

Christine hvordan ser verden ud fra den slanke side hihi. Håber du stadig er smækker lækker :-)
9 år27. maj 2014 kl. 15:31
#230
Halløj til de nye glæder mig til at følge jeres rejse :)

Min vægt har sat fast på de 68-68,2 kg.. Men fik lig en sejr den anden dag da jeg var ude og købe tøj for første gang i længere tid og jeg er gået 2 tøjstr ned.. :)
9 år2. juni 2014 kl. 21:46



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });