vejetråd 70 kg del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab


#341
1600 kal - sådan cirka. Hvis en portion gammeldags æblekage koster 400 kal??? Jeg kan mærke, at det irriterer mig helt vildt, når jeg spiser noget der ikke kan måles og vejes. Lidt bekymrende.

Var på Arken med gemalen, og kunst plejer at blive efterfulgt af kaffe og kage. Således også i dag. Så gemalen ikke blev sur. Indrømmet!!! Det smagte fortryllende. Og æbler er jo sunde, og fløde... Bemærk at det var uden gele - altså intet sukkerorgie der.

Jeg overvejer en total nupo-dag onsdag. Selvom det irriterer gemalen :-) når jeg ikke spiser normal aftensmad. For at kompensere for weekenden.
9 år8. marts 2015 kl. 18:27
#342
1400 kal. Dejlig dag. Gik stavgang en halv time i det yndige vejr. Sad på trappen og drak the og slikkede solskin da jeg kom hjem kl. 15 - for første gang i år. Glemte helt at spise eftermiddagsmad :-)
9 år9. marts 2015 kl. 19:16
#343
1300 kal. Sluttede med en PingPong is der havde gemt sig nederst i fryseren. Den smagte kun ganske lidt hengemt.

33 min kedelig knætræning i frokostpausen. 6 øvelser, 3 x 15 gentagelser med hvert ben. Det er SÅ kedeligt, men jeg synes det hjælper - et svensk gennemprøvet system mod slidgigt, glaid.dk, man kan lære hos en fysioterapeut.

Jeg håber mine slidgigtknæ kommer i form til 5k i Rude skov, når stierne inden længe er blevet tørre nok til mine løbesko. Og til et af kvindeløbene - firmaet betaler, og jeg får en ny trøje :-)

Minus 5 k(g) håber jeg også knæene vil elske - de kloge siger at det også hjælper beviseligt. Jeg fik problemer med knæene sidste sommer, og troede ellers at løbet var kørt. Men nu er der håb igen.

Jeg fik en ny hofte for 6 år siden, så det er et mirakel, at jeg overhovedet kan løbe - og at jeg pludseligt synes, det er dejligt. For 20 kg siden omtalte jeg altid løbere som 'stønnere'. Da havde jeg aldrig troet, det skulle overgå mig at LÆNGES efter en løbetur i skoven :-)
9 år10. marts 2015 kl. 18:51
#344
1250 kalorier. Er begyndt at STÅ op og arbejde i håb om at brænde lidt flere kalorier af. Frygter vejningen i morgen! Har afleveret min cykel til forårsklargøring. Og konstateret at stierne nok er løbeklar på mandag. Nu skal der altså brændes nogle kalorier af.
9 år11. marts 2015 kl. 22:06
#345
1363 kal. 75,2 kg. Dvs. tabt overhovedet ingenting denne uge. Med taljen ned fra 98 til 96 med 2 cm. Tror jeg. Det er da smadder svært at måle lige stramt hver gang. Er der nogen der har et godt tip?
9 år12. marts 2015 kl. 21:05
#346
1213 kal. Men har været småsyg 2 dage og sovet. Og ikke rørt mig overhovedet.
Cyklen kom tilbage fra fransk vask og strygning. Så nu er der ingen undskyldning for ikke at begynde at cykle på arbejde. 10,5 km på elcykel på 25 min. Det sjove er at køre over 25 km timen, så motoren slår fra, jeg får motion og kommer hurtigt frem. Måske kan det få vægten til at falde igen?
9 år13. marts 2015 kl. 21:49
#347
Jeg tager 58 g på står der øverst på skærmen. 2400 kal. Hvis det så bare var hele sandheden, kan jeg vel nå at smide det igen inden torsdag.
Var til historiske dage i øksnehallen. Der lå slik alle vegne, og ingen mad i cafeen, så frokosten blev kiksekage og en masse gratis blandede bolcher / chokolader / karameller. Hvor mange kan man nå at tage helt tilfældigt på 5 timer? 15? Lidt øv. Det var egentligt mere sult end sukkerflip.
Til gengæld har jeg søndagen for mig selv, håber det er vejr til årets første løbetur i skoven. For at sætte lidt skub i forbrændingen.
Go søndag til alle. Elin
9 år14. marts 2015 kl. 21:57
#348
Under 1500 kal. Svedte 527 kal. a ved at gå 600 m og så løbe 4,8 km på ialt 49 min. Helt ok som første forårstur. Sidste gang jeg løb i skoven var 29.6 - og så brokkede venstre knæ sig. Idag var det heldigvis i orden :-) Det var en dejlig skovtur, selvom solen kun viste sig i max. 30 sek.
Tilfældigvis faldt jeg over 2 hjemmesider, der begge mente at man bør spise op til grænsen for at tage på en gang hver 14. dag. I kulhydrater. Nå ja - så gjorde jeg jo min pligt i går :-):-):-) proteinopskrifter.dk/3-grunde-til-at-din-spisedag-odelaegger-dit-vaegttab
9 år15. marts 2015 kl. 21:58
#349
1484 kal. Lavede kedelige knæøvelser 33 min, 214 kal. Stod op og arbejdede i 5 timer - håber at det er lidt bedre for forbrændingen end bare at sidde på min flade røv. Går altid i mbt sko eller kopier, så jeg står altid og vipper lidt. Efter sigende skulle det give en flot og ikke flad r.... :-)
9 år16. marts 2015 kl. 21:07
#350
Tilbage efter ferie :-)
Jeg var lige et smut i Skallerup Seaside Resort søndag til torsdag i sidst uge, med alt hvad det indebærer af slik og diverse andre usunde sager :-/

Men nu er jeg hjemme igen, og klar til at give den gas, så jeg kan se lidt lækker ud på vores ferie til juni, og til brylluppet vi skal til i august :-)

Planen i dag er at lave risengrød til aftensmad. Jeg er alene hjemme, så det skal bare være noget nemt, og så laver jeg det altid på minimælk og uden smørklat, så det er ikke helt så slemt.

Motionen ved jeg ikke helt endnu. Vi har jo en hvalp på 5 måneder derhjemme, og når jeg kommer hjem fra arbejde har hun allerede været alene i 2 timer, så ved ikke om jeg har lyst til at forlade hende igen for at tage ud og løbe :-/

Men jeg skal ihvertfald ud og gå hendes lange tur på ½ time, så lidt motion får jeg da.

I morgen skal vi nok hjem til svigermor og spise, for hun har fødselsdag, jeg vil undgå sodavand og slik i alt for store mængder. Svigermor er virkelig slem til at servere alle mulige slags godter, så det er svært at modstå :-/
9 år17. marts 2015 kl. 09:01



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });