Vedligeholdernes holdeplads.

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#41
re: Vedligeholdernes holdeplads.
ja,og de dejlige juleappelsiner og gode danske æblesorter er fine nu ....det er rigtigt vi må holde fast i de ting.
12 år5. december 2011 kl. 17:28
#42
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Rigtig dejligt, at høre at det kører for dig Lise - jeg har også en god periode og er ved at finde balancen i, at leve sundt og holde vægten - jeg tager også bare meget mindre potioner nu, end jeg gjorde før - vi har været afsted på hundeudstillinger både lørdag og søndag og har derfor måttet leve af det vi kunne købe i kaffeteria - søndag bestilte vi en gang Frikadeller med kartofler og sovs til middag ....og puha en tallerken der kom på bordet, godt læsset med nok 300 g kartofler 5....ja i læste rigtigt 5 Frikadeller og en masse rødkål - jeg kan sandelig godt forstå, at man hurtigt bliver for tyk, hvis man spiste det hele - jeg spiste 2 Frikadeller og knap halvdelen af kartoflerne og alt rødkålen og lod så resten stå - DYGTIGE MIG :O)) - typisk spiser vi jo det hele ikke ? hi hi
12 år6. december 2011 kl. 12:06
#43
re: Vedligeholdernes holdeplads.
God weekend til vedligeholderne og alle i andre.
Husk at nyde julemaden:)
12 år9. december 2011 kl. 15:31
#44
re: Vedligeholdernes holdeplads.
hej turbomoster og kis

jeg synes også tendensen er at potionerne bliver større og større , det kan man jo også se på slik/chips poserne. økonomi poser siger de så, samtidig med de snakker om danskerne er for usunde. det hænger da ikke sammen vel,
nå men vi bestemmer heldigvis selv hvad og hvor meget vi kommer i munden ;-D

lige nu nyder jeg godt nok en x-max, vi fik en hel gris i dag og har ordnet det meste. mens vi forbereder en julefrokost for vore instruktører.
hamburgerryggen er kogt nu. stegen i oven. og rullepølseslaget trækker, fiskefilétter er stegt og så i morgen formiddag laves sylten, leverpostej med champignon og bacon, og frikadellerne og medisteren.
så skulle vi også være klar med lune retter til årets julefrokost ;-D
12 år9. december 2011 kl. 18:39
#45
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Hej

Tror at jeg vil joine jer her i vedligeholdelsesgruppen :)
Håber skam det er i orden! :)

Jeg leder lidt efter mit ligevægtsindtag, jeg synes at det er svært at finde, hvordan har I fundet jeres, har I bare prøvet jer frem? Hvor mange kalorier tror I at en pige som mig på 19år, 65kg og 175cm høj har brug for? Jeg træner 3-4 gange om ugen rimelig intensiv træning :)
12 år9. december 2011 kl. 20:28
#46
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Mit ligevægtsindtag er ca 2000kacl dgl.
Jeg vil tro at du skal have ca +2500 kcal med din træning
12 år10. december 2011 kl. 08:04
#47
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Det har du nok ret i, det er bare meget at skulle op på hver dag, men det må jeg afprøve. Kan jo altid nedjustere hvis det nu får mig til at tage på. Glæder mig meget til at komme igang med at spise mere for det giver jo en langt større frihed når man laver mad og planlægger måltider. Især her i julemåneden :)
12 år10. december 2011 kl. 08:48
#48
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Jeg synes også det er rigtig svært at finde ligevægtsindtaget. Programmet her mener jeg skal spise 2700 kcal dagligt, men det er åbenbart for lidt, da jeg bliver ved med at tabe mig.

Jeg prøver nu med 3000 kcal dagligt, da jeg absolut ikke ønsker at tabe min muskelmasse. Jeg dyrker tung styrketræning og ønsker at bibeholde eller øge min muskelmasse og min styrke :)

Jeg er 178 høj og vejer nu 72 kg., men vil helst veje mere :)

Kan programmet mon hjælpe dig med en rettesnor?
12 år10. december 2011 kl. 11:10
#49
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Ja altså de dage jeg træner ligger jeg ofte oppe på 2400-2600.. Og de dag, jeg ikke træner siger den 1700-1800kcal.. Men skal jeg så følge det de specifikke dage eller spise et gennemsnit hver dag?
12 år10. december 2011 kl. 16:15
#50
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Uh, det er svært at sige :)
Det kommer nok også an på, hvad dit mål er. Hvis du blot vil vedligeholde din vægt og din form lyder det som en god idé at spise mere de dage du træner og mindre på dage uden træning.

Er dit mål at øge muskelmassen, er det min erfaring, at man også er nødt til at ligge på et lille dagligt kalorieoverskud og acceptere en lille vægtøgning, da det stort set er umuligt at opbygge mere muskelmasse og styrke, hvis man ligger i underskud/ligevægt. Medmindre selvfølgelig, at man er forholdsvis utrænet og/eller en del overvægtig og derved får glæde af de såkaldte begynder gains. Du lyder dog ikke til at gå under de kategorier :)

Når man så har opnået den ønskede øgede muskelmasse, "skræller" man det ekstra fedt af, som overskuddet har medført, ved en kur med et lille dagligt kalorieunderskud - på den måde mister man mindst muligt af den hårdt optrænede muskelmasse :)

Jeg ved ikke om det var et svar du kan bruge til noget, men ihvertfald ønskes du pøj pøj med at finde ligevægtsindtaget :)
12 år10. december 2011 kl. 19:15



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });