Vedligeholdernes holdeplads.

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Vedligeholdernes holdeplads.
Vedligeholdernes holdeplads.

Her byder vi alle ind med tanker og emner.

Om de vilkår som vi har som vedligeholder...man har tabt sig og kæmpet og hvad så.
Spørg om det du tumler med intet er for skørt eller mærkeligt. Hvordan tackler vi det at vi skal vedligeholde...er der lettere sværere?....mulighederne er mange...
12 år10. november 2011 kl. 22:26
#2
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Jeg har lagt mærke til at jeg har fået en anden måde at føle sult på.
Jeg tænker ikke så skal der spises!
Jeg føler det som at maven får tid til at "hvile sig".
Det skal tilføjes at jeg får ca 2000 kcal dgl.
Hvordan tackler du sult følelse?
12 år11. november 2011 kl. 07:59
#3
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Det svinger meget aftenerne er giftige for mig...hvor jeg på kuren intet fik efter aftenskaffen kl 20....kan jeg æde løs . æg rugbrød ja alt...da er jeg sulten helt håbløst og det er sult....nogen gange sent er jeg gået i seng jeg skal stoppe dette ellers går det galt.
12 år11. november 2011 kl. 10:01
#4
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Så er en rigtig hyggelig Mortensaften, med lækker mad + dessert og efterfølgende hyggeaften både torsdag og fredag med slik overstået og vægten holdt fint til det :O)) - heldige mig eller hvad ? :O))))))))))))
12 år12. november 2011 kl. 06:05
#5
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Jeg er ret ny indenfor vægtvedligeholdelse. De sidste 14 dage har jeg ligget på 2700 kcal pr. dag, hvilket programmet mener er mit ligevægtsindtag. Indtil videre ser det ud til at passe meget godt :) I de 14 dage har vægten svinget 300-400 g over og under stregen. Her til morgen lå vægten på 74,1 og ønske vægten er 74, så det må vel siges at være i orden :)

Nu er det bare spændende om det bliver ved :)

Min strategi er, og har været under hele mit vægttab, at opbygge så meget muskelmasse som muligt, som kan hjælpe mig med at forbrænde nogle kalorier :) Nu skal der bare holdes fast i de gode motionsvaner.
12 år12. november 2011 kl. 07:07
#6
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Cloud: 2700kcal dgl jeg tænker du dyrker en motion?
12 år12. november 2011 kl. 09:26
#7
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Det giver lige en åbning til en debat: hvor man kalorier får du dagligt med og uden motion....

1400- 1600 sagde en diætist som fast og stiger vægten ned på de 1200 igen, ikke plads til det helt vilde. Men det er der intet nyt i....det er stadigvæk nyt i vedligehold , det skal vare hele livet...
Spiste 2 friske skiver rugbrød og havde faktisk spist....men hvor fik jeg ondt i maven tydeligt den ikkekan indeholde de mængder jeg har kunnet og det kan komme bag på en. Fint nok, bare ikke rart når skaden er sket.
12 år12. november 2011 kl. 20:07
#8
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Av av Calcit, rigtig god bedring med maven - jeg får omkring 1000 - 1300 kcal. + det løse uden en masse motion :O)) - nu vil jeg have mine havregryn og så en tur i skoven med hundene, skal til børnefødselsdag i eftermiddag - rigtig god søndag til alle :O)
12 år13. november 2011 kl. 10:44
#9
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Kis: Ja, jeg er vist meget aktiv.
Jeg har gående og stående arbejde, 5 heste her hjemme der kræver pasning og motion, derudover dyrker jeg tung styrketræning 4 gange om ugen samt spinner 2 timer ugentligt.

Men det er dejligt, at jeg ikke føler at jeg skal sulte. Gennem hele min kur har jeg kørt på 2400 kcal dagligt og derved tabt mig de godt 10 kg. jeg havde i overskud. Det eneste jeg egentlig har skåret væk er slik, kage og chokolade - og det skal jeg nok forsat holde mig fra.

Jeg ved faktisk ikke, hvor mange kcal jeg kan få uden motion, jeg har bare tastet et gennemsnit ind herinde og holder mig indenfor det.

God aften til alle :)
12 år13. november 2011 kl. 19:07
#10
re: Vedligeholdernes holdeplads.
Cloud: Flot vægttab:) ja du dyrker jo en del motion,
så skal der osse nogle kcal til.
Jeg tænker at det er godt at vide nogenlunde hvor mange kcal vi hver især har behov for da det kan svinge meget,
alt efter vægt, højde og aktivitet.
Måske osse en bestemt slags mad hvad mener du/I?
12 år13. november 2011 kl. 19:25



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });