Hej calcit - du har nok ret i din teori om at folk helst ser at alt omkring dem er som det plejer - vi er jo vane dyr tag bare et eksempel hvis et par i omgangs kredsen går fra hinanden - det kan jo ryste en i ens grundvold og man skal lige vænne sig til at se dem med en ny partner... De fleste af dem jeg kender ved at jeg altid har gjort meget ud af mig selv og har været slank og set godt ud (har altid fået at vide at jeg var smuk - hvilket jeg har lidt svært ved at se selv - men nok om det) jeg tror ikke det er et bevidst angreb på min nye figur - men ubevidst spejler folk sig i dem der omgiver dem og efter min voldsomme vægtøgning er jeg pludselig igen blevet mindre end mange i mine omgangskreds og det kan måske give noget ubevidst jalouxi - faktisk har jeg oplevet en enkelt direkte spydig bemærkning fra min kærestes søster som også er en stor pige - men det "lod jeg sive igennem, fordi jeg ved hun ikke mener det så alvorligt som hun sagde det"
Det der hændte den dag var at vi var på besøg dernede og så siger min datter stolt til hende - nu har min mor tabt X antal kg - husker ikke lige hvor meget det var - Min svigerinde lod som om hun ikke hørte det, så min datter gentog sig selv - så fløj det spydigt ud af hende - ser jeg ikke ligeglad ud !!! hun er kun 20 år og jeg har ellers et godt forhold til hende men den der - den kom lige fra leveren.
Jeg er heldigvis ikke så let at slå ud ;-)
kan i have en dejlig aften
knus Tanja
#322 af Tanjaknoth (slettet)
Jeg er helt enig med dig i det du skriver. En ting er at man får styr på sig selv, omlægger sin kost og taber sig. Det tror jeg faktisk de fleste kan klare. Men det værste er helt sikkert omgivelserne. Ikke en på mit arbejde har kommneteret at jeg har tabt mig 12 kilo siden August, skønt det er nemt at se. Jeg havde nu heller ikke forventet det, men det kunne da ha været rart.
Tværtom får jeg kommentarer om at jeg også er så stædig, skønt jeg faktisk er en ret så flink fyr, der bare passer mit arbejde. Har jo været der i fjorten år nu og er en af dem der har været der længst. En ting har jeg lært og det er at holde mig udenfor bagtalelse og deslige. Der er jo dem der kan gøre en fjer til fem høns. Men vi er altså nogen sjove nogen os danskere, landet hvor janteloven hersker. Nå fred være med det. Dem om det.
Vh Knud