Hej Trif - tak for beskeden - det virker dog som om at heldet er med mig, ihvertfald har jeg da fået det noget bedre i løbet af dagen :-) håber det holder!
Jeg lavede jo småkager sammen med ungerne igår og i dag har jeg så vredet hjernen og omskrevet opskriften og bagt nogle sundere alternativer som faktisk smager godt...
så her følger lige et par opskrifter først den oprindelig og usunde og derefter den sundere...
Chokolade småkager
100 g blødt smør
100 g sukker
50 g farin
1 tsk vanille sukker
1 æg
150 g mel
1/2 tsk bagepulver
1 knsp salt
100 g hakket mørk chokolade evt med nødder
fremgangsmåde
pisk smør, sukker, farin, vanille og æg.
bland mel, bagepulver og salt rør det i
rør chokolade i
kom massen i køleskabet til den er så stiv at man kan rulle den til en pølse og skære den i tynde skiver.
kommes på 2 bageplader med bagepapir og bages ved 200 grader i ca 8 - 10 minutter
tag dem ud og køl dem ned, når de er kolde bliver de stive og er klar til at komme i en tæt sluttende dåse/beholder
Min egen alternative opskrift lyder således:
Chokolade småkager
30 gram kokus olie
1 spsk flydende perfekt sød
50 g farin
1 tsk vanille sukker
1 æg
100 g mel
50 gram finvalsede havregryn
1/2 tsk bagepulver
1 knsp salt
30 g hakket mørk chokolade evt med nødder
fremgangsmåde
pisk olie, sød, farin, vanille og æg.
bland mel, havregryn, bagepulver og salt rør det i
rør chokolade i
kom massen i køleskabet til den er så stiv at man kan rulle den til en pølse og skære den i tynde skiver.
kommes på 2 bageplader med bagepapir og bages ved 200 grader i ca 8 - 10 minutter
tag dem ud og køl dem ned, når de er kolde bliver de stive og er klar til at komme i en tæt sluttende dåse/beholder
de smager super godt og så kan man tillade sig en småkage eller 2 indimellem.
jeg vil lige prøve at tjekke nærings indholdet i kagerne - jeg vender frygteligt tilbage med resultatet.
knus Tanja
#262 af Tanjaknoth (slettet)
Kender godt det med at vågne og være blevet forkølet og utilpas - så ved man bare hvad der måske er i vente.
Vil krydse fingre for dig, pas nu godt på dig selv - det er nok ikke idag der skal motioneres!!!
Knus Trif