Mit U- Turn

Du læser en tråd i debat > vægttab


#61
Så har jeg overstået mgu løbet. Det var hårdt og meget varmt. Men klarede 5 km på 41 min. Så jeg er ganske tilfreds.
9 år3. juni 2014 kl. 20:42
#62
Dejligt :-), det er da ikke så tosset.
9 år3. juni 2014 kl. 21:01
#63
Rigtig godt gået! Tillykke! :)
9 år3. juni 2014 kl. 21:01
#64
Takker. Der var 409 deltager til løbet. Så det er ganske pænt.
Min søn jonas klarede 5 km på 30 min. Mathilde stod sammen med nogle af de andre børn og heppede når vi kom ind i mål området
9 år3. juni 2014 kl. 21:16
#65
Får du svømmet?
9 år19. juli 2014 kl. 19:47
#66
Hej Firkant.
Ja jeg skal afsted i aften. 1. gang efter ferien. Er lige startet på arbejde idag efter 3 dejlige uger. Men har også fået svømmet en del her i ferien. Det er dejligt når det er så varmt.
Hvordan går det med dig? Har du det godt?
9 år21. juli 2014 kl. 18:29
#67
Tilbage fra ferie.
Efter en dejlig sommer må jeg vist hellere igang igen. Men jeg må sige at jeg virkelig har nydt denne sommer. Jeg startede med 3 ugers ferie, hvor vi tog til Kroatien med telt. Det var bare så godt. Jeg havde taget løbeskoene med i tilfælde af at jeg blev overrumplet af trangen at skulle ud og løbe en lille tur. Men det skete dog ikke- istedet for gik vi rigtig mange ture og svømmede næsten hverdag. Fantastisk sted at holde ferie. Og heldigvis kunne jeg konstatere at vægten var stabil da vi kom hjem. Vi har nydt en uge i sommerhuset, hvor vi har slappet total af. Jeg tænker at det må være godt for krop og sjæl at få koblet fra og bare nyde at være sammen. Jeg har det rigtig godt med at livstilændring, diæter og alt mulig andet har fået lov til også at holde ferie. Ikke at man bare skal lade stå til, fordi jeg har tænkt over hvad jeg har proppet i munden. Men bare det at jeg ikke har haft muligheden for at skrive ned, veje maden osv. Det har givet mig ro...
Nu er jeg klar igen og denne uge har jeg startet op med træningen igen i fitness. Det er dejligt at komme igang igen. De næste tre dage bliver lidt håbløse i forhold til kosten, men på mandag starter jeg igen igen med kosten. Det bliver efter de danske kostråd og så skal der igen tælles kalorier. Det er den eneste måde for mig at kunne holde styr på hvad der kommer indenbords.


9 år14. august 2014 kl. 21:11
#68
Jeg kan godt forstå, at du har trængt til at holde ferie fra tankerne om kostråd og kalorietælleri - og du har jo alligevel haft godt fat i den lange ende og gjort ting rigtigt, når du har holdt en god stabil vægt. Og ja - lidt skal der jo tælles for at holde styr på, hvad der kommer ind her, når hverdagen er sat ind igen, det har du ret i - men jeg har i den sidste tid nu også haft god erfaring med "bare" at lave måltider, der størrelses- og indholdsmæssigt ligner noget af det, jeg tidligere har haft tastet ind og regnet på. For mig bliver det lidt for surt, hvis jeg skal sidde og skrive alt ind - det er alt for meget fokus på projektet, synes jeg. Og det lød jo til, at du også har nydt roen - selvom du har tænkt over, hvad du har puttet i munden og fået god motion på turen. Så tag lidt af den ro med ind i hverdagen - og tænk logisk, når du putter i hovedet, men man behøver måske ikke veje og taste ALT. Det må være mit råd. :)
9 år15. august 2014 kl. 09:06
#69
Tak Karlslunde for gode råd og du har da helt ret
Jeg tænker heller ikke at jeg vil gøre mig helt slave af kost og kalorietælleriet, fordi det kører jeg sur i. Det vil bare være som pejlemærke. Jeg har før tabt mig næsten 6 kilo ved at taste maden ind og jeg tænker at det må være vejen frem igen herefter mit rygestop.
Efter rygestop tror jeg bare at ens stofskifte ændre sig og kroppen har sværere ved at give slip på det overflødige fedt.
9 år15. august 2014 kl. 10:31
#70
Uha, ja, og så er rygestop bare svært i det hele taget pga. afhængigheden, der bliver ved med at løbe efter een, tror jeg (uden dog at vide), så af flere grunde er det garanteret møgsvært at have med at gøre, men klart at indtastning virker og hjælper og giver pejlemærker - det er helt klart også derfor, jeg er her - man må bare ikke føle, at det suger for meget kraft ud af een hele tiden at tælle og skrive... God dag og god weekend til dig.
9 år15. august 2014 kl. 13:08



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });