Mit U- Turn

Du læser en tråd i debat > vægttab


#11
Den første uge jeg skiftede kosten ud, endte med et + på 100 gram.. Efter en måned havde jeg tabt over 4 kg og efter ca. 6-7 mdr havde jeg tabt 25kg. Så klø på - starten kan være svær, og vægten er kun et tal. Der kan sagtens ske en masse alligevel, væskebalancer, blodvolume, muskler osv... Det hele kan gøre at det svinger en del. Og hvis du kun skal tabe dig ganske få kg så vil det helt naturligt være sværere at komme dem til livs og kroppen vil nok tage lidt længere tid om det hele, end hvis du nu manglede mange kg endnu...
Har du overvejet at bruge et målebånd som en hjælp til at måle din succes? Hvis du måler dig ca. en gang om måneden burde du hurtigt kunne se resultaterne af dine anstrengelse.

Fortsat held og lykke heroppe - hold gejsten oppe og humøret højt! Vi hepper på dig herinde!
10 år13. januar 2014 kl. 21:46
#12
Beyondwish takker for dine ord . Men det er da mega træls. Jeg vil gerne af med bare 5 kg mere så er jeg tilfreds. Tålmodighed er en dyd. Jeg bruger målebånd og det er heller ikke så skidt som det lyder. Det er bare at knokle der ud af så skal resultaterne også komme.
10 år16. januar 2014 kl. 08:14
#13
Dejligt med en fridag inden weekendvagten kalder. Det er super hyggeligt at være hjemme sammen med manden inden han tager afsted på arbejde kl. 13.30. Der er blevet lavet nogle praktiske ting idag. Vores opvaskemaskine har han fået lavet så den kan køre igen. Den har stået stille en uges tid, så begge børn har på skift hjulpet til med opvasken. Det har været super hyggeligt og vi har fået nogle gode snakke. Så min plan er at alle store ting kan vi godt vaske op i hånden.
Nå men så opdagede jeg en masse vand på gulvet på badeværelset. Det viste sig at være afløbet fra håndvasken der var stoppet til. Så skulle det lige fikses. Hm- De ting vi egentligt havde planlagt til idag bliver lige skubbet til imorgen hvor jeg også har fri.
Da min datter kom hjem fra skole blev hjalp vi hinanden med at bage pizzasnegle og bananmuffins. Ikke lige det sunde hjørne men fordi at jeg skal tabe nogle kilo behøver det ikke at være øv for de andre. Jeg vejer min mad hver dag og skriver det ind her på madital og det hjælper mig stadig til at holde fokus. Og så synes jeg at det er blevet lidt nemmere at tage de gode valg efter at mæt og slank er kommet med herinde. Det giver mig en pejling om hvad jeg kan indtage i løbet af dagen, hvis jeg fortsat skal tabe mig.
Nu er der snart håndboldkamp og det er vi vist nødt til at skal se.
Imorgen er det vejedag og det gruer jeg lidt for. Jeg har en forventning om at min vægt er på samme tal som i sidste uge. Lørdag var vægten lige op på 74, så jeg har fået kogt hvidkål istedet for ris, kartofler og pasta. Det har hjulpet og vægten er kommet ned igen. Så det er da positivt. Nok for nu- God aften.
10 år22. januar 2014 kl. 19:41
#14
Det lyder da til at det går den rigtige vej - i hvert fald med at få ændret kosten og vanerne til at passe til en sundere og ikke mindst "lettere" livsstil... Er sikker på at hvis du fortsætter sådan her så skal vægten nok også snart komme med nedad!

Og så synes jeg i øvrigt bare at det lyder til at du har en rigtig fornuftig indstilling til det her vægttab, og hvordan du vil gribe det an i forhold til dine egne strategier og dine omgivelser :)
10 år23. januar 2014 kl. 00:09
#15
Jeg kan mærke at jeg er inde i en god periode. Vægten er på vej ned igen. Min veninde havde i sidste uge lånt en vægt som kan måle fedt%, muskel masse osv. Det er rart at se at det motion jeg dyrker rent faktisk hjælper, sammen med kosten.
Weekenden har været rigtig god. Det har været fri- weekend og det har været dejligt.Tænkt sig en hel weekend uden at skulle en hel masse og kunne hygge sig hjemme. Det er ikke noget vi oplever så tit.
I forhold til kosten så har jeg forsøgt at undgå alt for meget ris, pasta og kartofler og erstattet det med masser af grøntsager. Dette har bare været godt og jeg har ikke været så oppustet som jeg plejer at være.
Lørdag ville familien have hjemmelavet kebabmix. Hm- jeg lavede min kebabmix af gulerødder revet i tynde strimler og blandet med hvidløg, hvidkål og alm. løg og så på panden. Anrettet fint på tallerken med kebab ovenpå. Det var lækkert.
Søndag stod middagen på flæskesteg, kartofler og hvad der ellers tilhører. Med fokus på at få flere grøntsager og mindre af det andet overholdt jeg kalorieindtag på 1400 for hele dagen.
Indtil nu har jeg holdt mig til at få mange grøntsager og undladt brød, kartofler, ris og pasta. Det eneste jeg er nødt til at skulle have er mit rugbrød. Det kan jeg ikke undvære.
Jeg er også kommet ind i en god rytme om morgenen hvor jeg får spist inden jeg tager af sted på arbejde. Havregrød er det der virker for mig om morgenen og jeg føler ikke sult før til frokost. Om formiddagen plejer vi lige at få et stykke brød- de sidste dage har jeg haft råkost med som jeg har spist. Så det kører bare og jeg synes at det er rart at mærke at det virker.
Jeg skal bare fortsætte så når jeg nok mit mål.

10 år4. februar 2014 kl. 21:15
#16
Rygestop.
Så endelig har jeg taget mig sammen og får bestilt tid ved lægen. Jeg har gennem længere tid ønsket at droppe cigaretterne, men ikke fået gjort noget ved det. Jo jeg har da ganske vist prøvet nicotintyggegummi, plaster osv. Men motivation har vist ikke helt været der. Men nu skal det bare være- og denne gang med hjælp fra lægen. Klart at hun ikke bare kan trylle, jeg er nød til at gøre en indsats. Man kan få nogle piller, som er dyre og de kræver recept fra lægen. Jeg er bare så træt af afhængigheden af de penne, så nu skal jeg bare have gjort noget ved. Tænkt sig endnu et skridt nærmere et sundere liv.
Selve kosten tja, det går op og ned. Jeg har haft en kortere periode hvor jeg bare har været doven, træt af mig selv og rigtig ugidelig. Men mon ikke når nu det bliver lysere og forårsbebuderne pibler op af jorden at jeg også får noget energi.
Imorgen går turen til Århus sammen med en god veninde. Vi skal til foredrag med Chris Macdonald. Det glæder jeg mig til.
Og ser jeg frem til en weekend hvor jeg har fri fra arbejde,så er det hygge med familien.
10 år25. februar 2014 kl. 20:12
#17
Tillykke med din beslutning om rygestop. Ønsker for dig, at motivationen er i top.
Chris Macdonald kan du godt glæde dig til. Hvis ikke han kan buste motivationen, så ved jeg ikke hvem der kan.
10 år25. februar 2014 kl. 23:04
#18
Rygestop.
Så nærmer datoen for endelig rygestop sig. Imorgen starter jeg på Champix. Jeg har gjort en masse forberedelser via kvit.dk, samtidig med at jeg læser " endelig ikke ryger" af Allen Carr.
Mandag er det så sidste dag hvor jeg må ryge. Jeg håber at jeg kan få ende på denne afhængighed. Nu skal det bare være slut.
Vægten - tja den er det samme som sidste uge. Heldigvis er den ikke gået op og jeg er bare nød til at holde fokus på kalorie indtag og motion den næste lange tid. Jeg har ikke lyst til at tage voldsomt på, nu hvor jeg skal holde med at ryge.
Nå, men jeg er top motiveret til at det skal lykkedes, så jeg tager kampen op.
10 år14. marts 2014 kl. 18:01
#19
Du lyder top motiveret. Det skal nok komme til at gå godt :-)
10 år14. marts 2014 kl. 18:47
#20
Hej jomahol. Jeg er også top motiveret. Det har taget langtid at nå her til så nu kan tobakken komme an.
10 år14. marts 2014 kl. 18:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });