Mit U- Turn

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Mit U- Turn
Har gennem den sidste tid fulgt med i U- Turn og programmets seje deltage der virkelig har noget at kæmpe.
Igår da jeg havde set sidste udsendelse med Chris og hans seje deltager, besluttede jeg mig for at få gang i mit U- Turn.
Jeg har dog ikke de store vægtproblemer , men et mål er at komme ned under de 70 kg, så der er 3 stk at kæmpe med.
Derudover er det jo altid sundt at dyrke motion og have øje for kosten.
Jeg startede min personlige dagbog igår aften med at liste mål op for dagen idag.
1: Vejning 73 kg. Tjek
2: Løbetur Ialt blev det til 4,2 km på 32 min. Tjek.
I løbet af dagen idag vil jeg taste kalorie indtag ind.
Nu må jeg vist igang med de daglige gøremål. Sidste fridag inden weekend arbejde.
God dag til alle
10 år28. juni 2013 kl. 08:52
#2
re: Mit U- Turn
Godt initiativ du der har taget :-)

Rigtig meget held og lykke med dit projekt :-)
10 år30. juni 2013 kl. 17:32
#3
re: Mit U- Turn
Takker Girl Next Door.
Ja det var så den weekend.
Travlt på arbejdet, da jeg var den eneste på arbejde til 10 beboer. Men det har været en god weekend. Der har dog ikke været så stor fokus på maden i denne weekend, men jeg ved det er ok og at der er blevet forbrændt nogle kalorier af alligevel.
Så Nu kan jeg se frem til en ny uge hvor jeg starter med 2 fridage.
Jeg har lige købt bogen " Du er ikke alene" af Chris Macdonald. Den glæder jeg mig til at læse.
Nok for i dag.
God aften.
10 år30. juni 2013 kl. 21:05
#4
re: Mit U- Turn
Jeg er vist nød til at komme igang igen. Det med at få skrevet herinde går ikke særlig godt. Den sidste uge er ikke gået særlig godt i forhold til kalorietælling og sund mad/ motion. Derfor er vægten også noget op på 71 kg.
Så nu er jeg vist nød til at komme igang igen med start fra nu. Lige om lidt går turen i træningscenteret.
Jeg glæder mig til en weekend hvor der ikke skal ske noget særligt udover hygge med familien. Dejligt
Tænker jeg er nødt til at få skrevet herinde med mål for ugen der kommer for at hanke lidt op i mig selv.
Nå men lige nu gælder det at få trænet og forbrændt nogle kalorier inden børnene kommer hjem fra skole.
God dag til alle.
10 år13. september 2013 kl. 10:11
#5
Stabilt vægt på 70,5. Ikke så ringe endda set i forhold til hvad jeg har ydet den seneste tid. Nogle dage bliver alt vejet og skrevet ned. Og så er dem dage hvor ingenting virker og hvor jeg bliver træt af gulerødder og kål. Men jeg ved at det virker og at det godt kan lade sig gøre at komme under de 70 kg. Jeg er bare nød til at gøre en ekstra indsats og gå udenom alle de grusomme fælder.
Det er jo ikke bare en kur, men en ny livsstil. Det er bare ligesom om den ikke passer ind i resten af familien. Jeg har en mand som er rad mager og høj. Han trænger bestemt ikke til at tabe sig. Han har aften arbejde og er ikke hjemme og spise aftensmad. Min søn på 13 år ligner sin far fuldstændig, spiser konstant og det er de gode ting han spiser. Han kan ikke tage på. Min datter på 10 år er aktiv det meste af dagen og rigtig glad for alt det usunde, men er bestemt også god til at vælge de gode ting når sulten trænger sig på. I hverdagene skal madlavningen planlægges fordi begge børn skal til hver deres sports aktiviteter. Vi har forsøgt med en menuplan for en uge af gangen hvor det var planlagt ned til mindste detalje, men overlevede ikke ret længe. Så er vi hurtigt inde på hvad børnene gerne vil have. Men det er vist bare op på hesten igen og fortsætte ud af den gode vej.
Jeg ser positivt på at jeg har tabt 6 kg siden jeg startede og har mistet 20 cm sammenlagt. Det er bare at fortsætte selvom det kan være lige så surt som vejret er i dag.
Jeg kan passe bukser som bare har ligget nederst i skabet det sidste år og folk kan se at jeg har tabt mig. Så jeg kan godt være tilfreds, det er bare at blive ved.

I forhold til madital har jeg været inde og læse mange af debatterne. Og der er mange der kæmper større kampe end jeg. Hatten af for dem. Fordi de bliver bare ved og ved. Stor respekt.
Jeg ved egentlig ikke hvor jeg vil hen med alt der her. Måske bare for at få mine tanker ned og opsummere hvor langt jeg er kommet. For min egen skyld og for at komme videre.
God aften til alle.

10 år28. oktober 2013 kl. 21:38
#6
Så er en ny dag startet og på en god måde.
Efter at have spist morgenmad sammen med børnene inden de cyklede i skole, blev der lige ryddet lidt op. Herefter var det nu at mine ny løbesko skulle indvies. Dejligt. 3 km løbe/ gang blev det til og jeg er godt tilfreds. Hele sidste uge gik med at passe dynen, da jeg var snotforkølet og havde feber. Men nu kan jeg mærke at jeg er ovenpå igen og skal bare igang.
Senere idag skal jeg på førstehjælpskursus sammen med nogle kollegaer, så det skal nok blive godt.
Det her efterårsvejr indbyder bare ikke til løbeture/ gåture og jegt har bare ingen energi haft. Men på med Ja- hatten. og Videre.
10 år18. november 2013 kl. 09:18
#7
2014.
+2 kilo i løbet af julen og det er da ikke godt. Men jeg kan bare ikke lade alt det gode mad og slik stå. Men nu er det bare i gang igen. Målene for den næste periode er lavet og motionen er planlagt, så nu skal det bare overholdes. Jeg ved at jeg kan.
Jeg har været i fitness i 1 time idag og er godt tilfreds. Maden indtil nu har været ok, så nu er det bare at holde godt fast.
Der er ingen undskyldinger. Fitnesscenteret ligger samme sted hvor børnene går til både håndbold og fodbold, så jeg skal bare tage afsted samtidig med dem. Maden er jeg nødt til at få lavet før. Så skal det nok gå.
Min datter skal med ud at løbe et par gange i ugen. Onsdag og lørdag.
Jo der er mange muligheder og motivationen er der lige nu.
Så mon ikke det bare er at give den gas den næste stykke tid.
10 år5. januar 2014 kl. 16:31
#8
Har i dag været på min første løbetur i år. 4 km på en halv time, så jeg er ok tilfreds. Derefter fortsatte jeg hjemme på stuegulvet med nogle øvelser. Dejligt at være igang, men en kunst at holde gejsten. Vægten uændret, men resultater viser sig ikke med det samme. Kalorie indtag har været ok. Tager noget at drikke ( vand), hvis den søde tand begynder at larme.
Når i morgen er det arbejdsdag, derefter træning i fitnes. Cykler når jeg skal arbejde så helt skidt er det da ikke.
10 år6. januar 2014 kl. 20:08
#9
Så er endnu en dag snart gået. Jeg tog i fitness efter arbejde og trænede i en time. Det gjorde godt at få svedt lidt og få rørt kroppen.
Dagen idag på arbejde har jeg ikke været så meget med i plejen med siddet foran computeren for at få styr på det nye program vi skal til at bruge.Jeg har været rundt i nogle af de andre huse for at hjælpe så de også kan få det til at køre.
Jeg føler at jeg ikke laver noget når jeg bare sidder der foran computeren, men det er jo også en vigtig del af arbejdet. Men føler nok lidt at de andre tager slæbet.
Nå men resten af dagen skal gå med madlavning lidt oprydning imens datteren er til håndbold. Så skal vi spise når hun kommer hjem. Jeg skal lige have fundet en opskrift med kylling og kokosmælk. Men det kan jeg vist finde på Arlas hjemmeside.
God aften derude.
10 år7. januar 2014 kl. 16:24
#10
Hvad er det lige der sker? Motion tællen kalorier og holder mig på de 1500 og der sker ingenting. Jo måske til + siden, men det var ligesom ikke det der var meningen. Min mave er gået total i baglås. Er total oppustet. Muligvis er det den sunde kost der gør det eller???
Ja jeg ved det ikke - synes også at jeg får væske nok, men jeg håber godt nok at den vægt snart går den rigtige vej.
Møj- træls men det er vist bare at blive ved.
Positiv tilgang og hold gejsten oppe er jeg vist nød til at minde mig selv om den næste stykke tid.
10 år9. januar 2014 kl. 23:07



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });