Mit U- Turn

Du læser en tråd i debat > vægttab


#21
Så er jeg også oprettet på tumblr.
3110tina.tumblr.com
10 år16. marts 2014 kl. 20:46
#22
rygestop og vægttab.
Godmorgen.
Lige en opdatering herfra inden jeg skal på arbejde.
Jeg er igang med mit rygestop og det går fantastisk. Ikke at jeg har lyst til at ryge- for det har jeg. Men det smager bare ikke godt og jeg er nød til at holde fast i min beslutning om aldrig mere at ryge. Jeg kører nu på tredje dag hvor jeg ikke har røget.
Jeg tager piller som hjælp til mit rygestop og dem tåler jeg fint. Jeg har taget dem i 10 dage og uden problemer.
Jeg er nødt til at være opmærksom på kosten, så fra idag er det indtastning af mad og motion. Det har jeg ikke gjort i et stykke tid. Men får at jeg ikke tager de kilo på som jeg allerede har tabt, må jeg vist til hode fokus.
Planen idag: arbejde, ud og løbe sammen med datteren og så skal jeg have lavet sparebøsse til alle de dejlige penge som ikke længere går op i røg.
Herligt.
God dag til alle.
10 år26. marts 2014 kl. 06:26
#23
Det lyder rigtigt godt med dit rygestop. Jeg stoppede for snart 11 år siden og jeg kan kun sige at det bliver nemmere at udholde de korte perioder, hvor man har lyst til at ryge. Jeg får dem stadigvæk, men det er bare noget jeg registrerer og så er jeg videre. Jeg har overvejet at begynde at ryge igen (mest for sjov), fordi det tager nogle kg pga forbrændingen, men så skal jeg lugte af sur røg igen og det er ikke det værd. ;-) Så bliv bare ved med at holde ud og skab nogle gode vaner i stedet for. Feks den med sparebøssen. Den fortryder jeg at jeg ikke fik gjort. Det havde været SÅ fedt at kunne tage ud at rejse for pengene efter det første år. ;-)
10 år26. marts 2014 kl. 06:40
#24
Super flot med rygestoppet. jeg stoppede for 7 år siden og lige som firkanten, prikker røg trangen lige på skulderen, men er væk inden man når at tænke tanken færdig.
God ide med sparebøssen, det fik jeg heller aldrig gjort :-)
10 år26. marts 2014 kl. 07:03
#25
Tak skal i have for opbakningen.
Tænk jer ca. 12000 kr. sparet op inden næste år. Penge som bare gik op i røg. Ja jeg lyder frelst, men jeg tror virkelig på at denne gang skal det nok lykkes.
10 år26. marts 2014 kl. 15:54
#26
Du lyder ikke frelst, men meget motiveret :-)

Hvad mon du skal bruge alle de penge til :-). Du kan fx. lave en plakat med billeder af alle de ting du godt kunne tænke dig. Rejser, tøj, møbler eller hvad ved jeg. Den er god at kigge på, når krisen kommer, hvis den kommer :-)
10 år26. marts 2014 kl. 19:18
#27
Rigtig god ide jomahol.
Det må jeg gøre.
10 år26. marts 2014 kl. 20:04
#28
Mit rygestop går rigtig godt. Før var det vigtigste for mig om morgenen at få en kop kaffe og en smøg. Nu skal jeg bare gøre mig klar og spise morgenmad. Jeg er sulten på en anden måde nu og jeg skal virkelig tage mig sammen for at jeg ikke tager en masse på.
Jeg snakkede med en arbejdskollega idag, som mente at jeg skulle koncentrere mig om rygestoppet i første omgang. Hun har jo nok ret, men jeg hader tanken om at jeg kommer op på det samme som jeg vejede for et år siden. Problemet er nok heller ikke så stort, så længe at jeg tænker kost og motion. Det er jeg simpelthen nødt til.
10 år31. marts 2014 kl. 18:33
#29
Rygestop kører derud ad. Lige knap 500,- er der sparet på nuværende tidspunkt. Så det er en rar tanke.
Sund kost motion, tja jeg forsøger at holde fokus men jeg kan mærke at jeg er mere sulten. Har brug for nogle opskrifter på sunde snacks. Har fundet nogle på madbanditten som skal afprøves i morgen.
Jeg skal arbejde i aften, så mine tanker om mad kan slappe lidt af. Jeg indtaster madindtag og det ser rimelig ud, så det er nok bare tålmodighed.
Vægten er egentlig ok. 72 som sidste uge. Jeg kan mærke at jeg er rastløs, så der bliver motioneret mere i form af gåture, løbeture og selv hulahop ringen får nogen omgange. Så alt i alt er det vel egentlig ok.
10 år3. april 2014 kl. 13:12
#30
Det lyder rigtig fornuftigt, og hvor gør du det bare flot. Flot at du kan flytte fokus til noget aktivt. :-)
10 år3. april 2014 kl. 19:00



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });