Mit U- Turn

Du læser en tråd i debat > vægttab


#31
Tak jomahol.
Jeg synes egentlig også bare at det kører på skinner, men der skal nok ikke lige ligge en pakke cigaretter foran mig. Så tror jeg at jeg ryger i fælden.
10 år3. april 2014 kl. 21:57
#32
Belønning for rygestop.
Jeg er bare så glad for den beslutning. Aldrig mere vil jeg være afhængig af de ossepinde. Jeg er overrasket over hvor nemt det går. Men det er bare dejligt. I fredags fik jeg min første belønning - fodpleje. Uha det var dejligt.
Igår var jeg sammen med mine arbejdskollegaer inde i Bodyshop til en hyggelig aften, hvor vi fik lagt make- up, gode råd om hudpleje og om hvilke farver der passede om det var til hverdag eller fest. En rigtig hyggelig aften, hvor alle bare så ud til at have det rart og hvor der ikke blev diskuteret arbejde. Jeg arbejder i plejeboliger som social og sundhedsassistent og der var rigtig meget brok da jeg startede for et år siden. Det var alt muligt der kunne blive diskuteret og i mit hovedet temmelig unødvendigt. Derudover var der ligesom en kamp mellem dagvagter og aftenvagter. Hvem der gør det mest korrekt. Tja hvad kan jeg sige andet end at det var en værre hønsegård. Det er heldigvis blevet bedre. Jeg tror at sådan en aften som igår engang imellem er givet godt ud, hvor man lærer sine kollegaer at kende på en anden måde.
Vi blev enige om at næste gang må det være massage der skal være på programmet.
Nå i forhold til kosten/ rygestop er jeg igang med at læse om stenalderkost. Jeg købte nogle bøger i Bilka på et tidspunkt om stenalderkost. Jeg ved ikke om det er det jeg skal prøve. Det er svært at finde ud af hvad der er rigtigt/ forkert i forhold til livstilsændring og omlægning af kost. Eksperter har hver deres mening om hvad der virker. Men det er vist bare et spørgsmål om hvad der er passer til en selv og hvad der motivere en til at holde ved. Kan jeg bare holde min vægt stabil i en periode så er jeg tilfreds. Motionen går der ud af. Jeg har mere luft når jeg er ude og løbe og det er da fantastisk- endnu en god grund til at holde sig væk fra cigaretterne.
10 år8. april 2014 kl. 22:28
#33
Godt at høre at du holder fast i din nye vane med ikke at ryge. Er lugtesansen kommet tilbage? Jeg opdagede min, da jeg var ude på en venindes fars svinefarm for at hente en cykel. Nu var jeg vant til lugten af stald og svin, da jeg boede sammen med en landmand, men den dag på gården opdagede jeg at min lugtesans i hvert fald var kommet tilbage. :-D
10 år9. april 2014 kl. 06:24
#34
Hvor er det sejt, du gør det bare så flot. Jeg bruger også selvforkælelse som belønning. Og der er jo intet som at blive forkælet. Altid godt at lavet noget ikke arbejdsrelateret med sine kolleger. Man får en anden forståelse af hinanden.
10 år9. april 2014 kl. 08:23
#35
Firkanten: ja jeg synes faktisk at min lugtesans er blevet bedre. Jeg kan nu dufte de blomster jeg har købt og står og pynter i min stue. Men lige i øjeblikket er lugtesansen følsom over for andre der ryger og hvor dårligt de egentlig lugter. Jeg er nok særlig følsom på dette punkt lige nu, men det er faktisk lidt ubehagelig. Jeg plejer ellers ikke at hænge mig i sådanne ting, men det gør jeg lige i øjeblikket.
Jomahol: Det er super dejlig med at forkæle sig selv.
I forhold til arbedjspladsen tror jeg at det er givet godt ud at man laver noget sammen udenfor arbejdstid. Ikke hele tiden men engang imellem. Det næste vi skal til er ladywalk. Det glæder jeg mig til.

Vægten den passer sig selv lige nu. Jeg er bare lækkesulten og synes jeg står i køleskabet hele tiden for at se om der er noget spændende. Jeg prøver at vælge de gode ting og jeg tænker over hvad der ryger indenbords og dyrker motion.På trods af det- ja så er der røget et kilo på siden sidste uge. Det kan da ødelægge ens motivation.
Jeg er godt klar over at rygestop gør noget ved ens stofskifte, men .....
Jeg har været omkring madbanditten og fundet opskrifter på lækkerier. Jeg har lavet snickers og Bounty sammen med datteren. Jeg tænker at det er nok lidt sundere end det man køber, men man selvfølgelig ikke skal overdrive. Ellers er min plan at have fokus på frugt og grøntsager og spise varieret- ja og så selvfølgelig motion.
Jeg føler at jeg gentager mig selv rigtig meget, men det er bare sådan min verden er lige nu. Og det skal nok blive godt- det er jeg overbevist om. Jeg skal bare have tålmodighed.
10 år10. april 2014 kl. 20:55
#36
Jeg synes du gør det så flot, jeg ta'r hatten af for dig. :-)
Jeg skal også til Ladywalk med mine kolleger. Vi går i Frederikshavn, hvor går I henne?
10 år11. april 2014 kl. 09:58
#37
Vi skal gå i Agger
10 år11. april 2014 kl. 17:57
#38
Ja, så render vi nok ikke lige ind i hinanden :-) :-) :-)
10 år11. april 2014 kl. 18:21
#39
Den eneste grund til, at jeg ved hvor Agger ligger, er de tre programmer, der blev lavet med "Heavy-Agger". Det var spøjst at se dem blive voksne - jeg er samme årgang som dem. Og nu "kender" jeg en i Agger. ;-)
10 år11. april 2014 kl. 19:01
#40
Nej det gør vi nok ikke lige Jomahol. Så skal vi gå rigtig langt.
De programmer fik jeg ikke lige set Firkanten, men har hørt om dem.
Vi skal hjemmefra kl. 16 med bus fra Holstebro og er sent hjemme. Men det bliver hyggeligt. Og dem som har været med før siger at det er altid godt vejr til Ladywalk, så det er jo fint.
God Lørdag
10 år12. april 2014 kl. 07:41



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });