Hej igen
Jeg har intet imod, at I taler om skilsmisse her i min tråd :-) Jeg er bare glad for og taknemmelig for jeres venlige tanker.
Det er tre dage siden i dag, at han fortalte mig det. Jeg er nået dertil, hvor jeg er godt vred. Vred over, at han har hivet mit livsgrundlag væk under mig. Jeg er ved at afslutte min uddannelse, som jeg forhåbentlig kan samle mig om af færdiggøre i løbet af foråret som planlagt. Jeg har intet arbejde bagefter. Jeg skal være jobsøgende, på dagpenge. Jeg ved ikke, hvor jeg skal bo henne. Min identitet er i en kæmpe omvæltning. Fra at have været gift, lykkeligt gift, husejer, en ekstra familie i form af svigerfamilien, et økonomisk sikkert grundlag under sig er jeg gået til at være enlig, smidt væk, i tvivl om hvem jeg er, hvordan fremtiden skal gå. Enlig mor som skal på kommunen og søge om hjælp. Jeg har bare aldrig set mig selv sådan. Jeg skal igennem en livskrise, som en skilsmisse er, kun fire år efter den sidste livskrise, hvor vi mistede vores første barn. Den slags tager lang tid at komme ovenpå, og man har ar på sjælen for altid.
Jeg har virkelig svært ved at se lyst på tingene lige nu, men jeg ved fornuftsmæssigt godt, at det kommer med tiden :-) Jeg skal nok klare det, jeg overlever, jeg bliver stærkere, jeg kan og jeg vil!!!!! Jeg fortæller mig selv dette for at give mig kampiver og for at kunne stå imod. Og det hjælper at høre, når vennerne også siger det igen og igen.
Jeg er nået dertil i mine følelser, hvor jeg synes, at det han har gjort - tilladt sig selv at åbne sig op emotionelt for en anden og blive forelsket og AKTIVT FORETAGE ET VALG, som vender fuldstændig op og ned på MIT LIV OG MIN DATTERS LIV - og at jeg intet har at skulle sige om dette - det er ganske enkelt utilgiveligt. Det er så dybt egoistisk, at jeg slet ikke fatter det. Hvis bare vi var enige, hvis bare vi havde det skidt sammen, skændtes, var vokset fra hinanden, ikke elskede hinanden mere, osv. tror jeg, det ville være lettere. Men han elsker mig stadig, siger han, og jeg tror ham. Men han har samtidigt så stærke følelser for en anden, at han ikke kan lade det være, "for man har kun et liv", siger han. Og han vil ikke være bitter resten af livet og leve med "hvad-nu-hvis-jeg-havde-forfulgt-det-dengang". Jeg er selvfølgelig slet ikke enig med ham. Man vælger sgu selv i en ret høj grad, om man vil handle på sine følelser, og hans valg har virkelig nogle store konsekvenser for to familiers liv og fremtid.
Det hele virker så uigennemtænkt af ham og umodent, for han ved jo ikke, hvad der skal ske nu. Vi tager en dag ad gangen. Men han er fast besluttet, og nu skal vi finde ud af, hvordan vi bedst muligt gør det her, kommer igennem det.
Jeg har sagt til ham, at jeg ikke står med åbne arme, hvis han fortryder, og kommer tilbage. Hvis ikke vi havde vores datter, så ville jeg aldrig mere se ham, så ville jeg ikke sidde og spise sammen med ham, osv. Så var jeg da skredet ud af døren med det samme!!!!! Men vi skal samarbejde om dette for vores datters skyld. Hun skal have det bedst mulige. Og ejg tænker mest på hende og hendes tarv.
Han ønsker, at vi deler hende 50/50. Alle jeg har talt med, venner som fagpersoner med erfaringer, siger, at barnets bedste er at have én fast base. At leve sit liv i det ene hjem med den ene familie, papsøskende og en papmor (som hun jo får med i den pakke han har valgt) den ene uge, for derefter at flytte hen i den anden uge til mig, som forhåbentlig en dag møder kærligheden igen og måske skal til at indgå i en familierelation med en anden mand. Hun bliver da snotforvirret og rodløs, tænker jeg! Som jeg ser det her og nu, er det ikke i hendes bedste interesse at blive kastet fra hjem til hjem uge efter uge. Det er i forældrenes interesse. Ikke hendes. Hvad mener I om dette? Og nej, jeg er sgu ikke villig til at give afkald på hende og kun se hende måske tre dage hver 14. dage! Han har valgt, og han må leve med nogle konsekvenser. Jeg ønsker på ingen måde krig, men det er sgu ham, der har ødelagt vores familie.
Puha....
#82 af twixen (slettet)
Men det er de forslag du giver twixen til hvad du ville gøre hvis det var dig der var i den situation.. jeg ikke er enig i (er glad for vi to ikke er gift og står i en skilsmisse) men derfor kan du jo være god nok aligevel kære Knud. smiler... no hard feelings men måtte lige give min mening til kende.
kan du have en god aften
knus Tanja