os som vil vedligeholde vægten.

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
os som vil vedligeholde vægten.
Jeg vil vedligeholde vægten ikke blive overvægtig i gen.

De andre gange klarede jeg det ikke. Har lavet denne tråd for os som vil det. Hvilke vilkår og tanker er der. Hvordan gør du det?
12 år6. september 2011 kl. 09:21
#2
re: os som vil vedligeholde vægten.
Nu er jeg jo ikke helt kommet hertil endnu, men jeg regner da med snart at komme herind, så..
Min plan pt er at sige -100g på et år (el.lign) og så blive ved med at tælle kalorier en måned eller to, så jeg kan se, hvor meget jeg egentligt kan spise.. Herefter nok blive ved med at holde styr på min vægt herinde, men ellers holde op med at skrive ind og ellers bare blive i de sunde vaner (forhåbentligt).. Men den tid, den glæde :)
- Og så vil jeg gerne lytte med her!
12 år6. september 2011 kl. 09:45
#3
re: os som vil vedligeholde vægten.
Jeg er sådan set på vedligehold ca 70 kg
Jeg spiser ca 2000kcal om dagen.
Jeg går efter det mindste stk kød og de 2 mindste kartofler
Spiser sjældent kage el slik hjemme.
Ude spiser jeg hvad der serveres og nyder det.
Går ture hver dag. Cykler osse.
Dette var i korte træk hvad jeg gør.
Jeg er spændt på at se hvad I gør:)
12 år6. september 2011 kl. 12:11
#4
re: os som vil vedligeholde vægten.
hej calcit

jeg har haft elavator vægt som dig, derfor valgte jeg da jeg i 2006 fandt denne side, at tælle kcal til hverdag også efter vægttab. og på den måde holder jeg stadig vægten.
ser afslappet på det i weekenden og ¨så nøjes jeg med 1500 kcal de andre dage. ;-)
min motion består udelukkende af daglige gå ture.;-)
lise
12 år6. september 2011 kl. 13:33
#5
re: os som vil vedligeholde vægten.
Jeg er for nylig også sprunget på vedligeholdelsesvognen. Jeg synes at det er rigtig svært at finde balancen og vænne sig til at det er store mængder mad der skal til. Når man er overgået til en fedtfattig, sund kost og har vænnet sig til at spise meget grønt og kaloriefattige varer, så skal der pludselig vildt store mængder til når man pludselig skal vedligeholde vægten med den nye livsstil.
Også fordi man nu rører sig mere end før. Så forbrænder man endnu mere og skal indtage endnu mere for at holde vægten.

Så synes slet ikke at det passer det med at man skal spise mindre end man gjorde før man påbegyndte slankekuren. Men inden jeg ændrede livsstil der følte jeg at jeg ingenting spiste i forhold til nu. Fordi jeg spiste krydderboller med smør til morgenmad, hvide boller og sødmælksyoghurt til frokost. Flere gange om ugen pizza til frokost. Hvide ris eller pasta med et eller andet hurtigt kødsovs(gerne indeholdende fløde og fedt kød) til aftensmad. Meget energitætte varer alle sammen. Der skulle ikke så meget til af dem for at dække behovet.

Nu når jeg spiser frugt, grønsager, rugbrød, magre mejeriprodukter, magert kød og den slags, så skal der meget større mængder til. + at jeg er gået fra absolut ingen motion til at træne flere gange ugentligt + daglige gåture så ofte som muligt.

Så jeg synes virkelig at det er en udfordring at få det hele ned! xD
12 år6. september 2011 kl. 20:53
#6
re: os som vil vedligeholde vægten.
men så er udfordringen ikke at glide tilbage igen...til de krydderboller m.m. Faktisk så er det ikke voldsomt mange under 400 kcal som skiller...det tror jeg er årsagen til man mister grebet.....men vi er jo her for at kommentere m.m.

Forstrå jeg rgtigt Ablanu vil du kun leve med et udsving på 100 gram ?? det er jo dårligt en tissetår...

Nu som tingene er vil jeg udnytte jeg ikke savner noget...og ikke æder det helt vilde eller kunne indeholde en ekstra portion til måltiderne....ikke spiser pølse, salater, eller leverpostej m.m. Ikke spiser boller ....jeg skal nok ikke starte igen....
12 år6. september 2011 kl. 21:24
#7
re: os som vil vedligeholde vægten.
Calcit rigtig god ide med denne tråd og kæmpestort tillykke med at være nået til VEDLIGEHOLD - FLOT GÅET :O))
Jeg er også nået hertil og skal nu igang med, at vedligeholde en vægt på 59 kg, efter at have smidt 16 kg siden 28 januar - jeg har sat mit nye mål til minus 1 kg frem til 28 januar 2012, på den måde, kan jeg styrre, ikke at tage på igen.

Jeg vil stadig skrive mit indtag ind her på madital, de dage hvor jeg spiser herhjemme, men ellers nyde det og spise af det der bliver serveret ude, bare i passende portioner - skal til 2 års fødselsdag ved barnebarnet i dag og skal der have Flæskesteg med hele svineriet til aften - ihh jeg glæder mig, længe siden jeg har spist sådan noget jo :O))
12 år7. september 2011 kl. 09:59
#8
re: os som vil vedligeholde vægten.
Nej nej, calcit, bare rolig ;)
Pointen er, at vægtvedligeholdelse jo netop ikke tåler udsving overhovedet.. Den skal være på et bestemt kommatal for at smileyen kan være glad! Så jeg indstiller det så sandsynligheden for, at jeg har en lille smiley, den er større ;)
Pointen med de 100 er, at jeg, nok når min vægt er lidt højere end 57, vil sætte et nyt vægttabsmål til -100g på et år (eller hvor meget det nu bliver). Så får jeg et glad smil, hvis bare jeg ligger under det :)
12 år7. september 2011 kl. 10:14
#9
re: os som vil vedligeholde vægten.
uha jeg gør mig mange tanker......bliver nød til at forsætte med at tælle kalorier...som flittiglise....det er mere i mig selv. Kis jeg ville blive tyk i løbet af ingen tid med 2000 kcal dagligt med min forbrænding...næ skal ikke tilbage til faldgrupperne....selv diætisten har ingen bud hvor jeg skal ligge.....1400-1600?
På denne kost nu har jeg det fysisk / psykisk godt.....ja jeg roder rundt.....kan slet ikke finde ud af at være på vedligehold, så har tastet ind et nyt mål 68 kg. Jeg ved ikke om min max vægt er 69 kg? Er sikker på at glide over de 70 ikke ville være let at leve med....
12 år11. september 2011 kl. 10:46
#10
re: os som vil vedligeholde vægten.
calcit jeg er godt klar over at 2000kcal ikke dur for dig
da dit stofskifte er lavt.
Der er jo osse stor forskel på om man har tabt 5 el 30 kg.
Mine 5 kg kunne nås ved at jeg ikke spiste sødt.
Det kan 30kg jo ikke da skal kcal jo meget mere nedad.
Jeg beundrer dig og I andre for jeres indsats
og kan sagten forstå jeres bekymring for at holde vægten
12 år11. september 2011 kl. 10:58



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });