Tak til madital ? 77 til 65 kg.

Du læser en tråd i debat > vægttab


#31
Status: 63 kg - mål 60 kg
Jeg har tabt 1 kg på 1 uge UDEN at veje min mad. Jeg er lidt imponeret over at det rent faktisk lykkedes mig. Min plan virkede altså, så nu er det bare med at fortsætte med det samme fokus i næste uge: 3 sunde hovedmåltider, springe mellemmåltiderne over ind i mellem, spise mindre portioner, røre mig i dagligdagen og dyrke motion 3 gange i ugen.

Min styrke i ugens vægttab må helt klart være den store mængde daglig bevægelse (tak til Henrik Duer for at understrege betydningen af dette - ikke mindst i slutningen af et vægttab). Min svaghed i ugens løb har nok været koldskål og kammerjunkere som mellemmåltid - det indeholder vist en del kalorier, men det smager dejligt her i varmen.
7 år2. juni 2016 kl. 09:20
#32
Tillykke - du har jo fundet melodien der funker. Jeg er også på koldskål og kammerjunkere for tiden. Jeg bager selv kammerjunkere uden sukker - med 240 kal / 100 g og spiser Cheasy sukkerfri koldskål med 40 kal / 100 g. Så bliver synden ikke så stor. Gir gerne opskriften videre :)
7 år2. juni 2016 kl. 09:58
#33
Hvis ikke naturlig vægt vil have opskriften, så vil jeg gerne :-)
7 år2. juni 2016 kl. 10:38
#34
Tak Alinea69. Jeg vil meget gerne have opskriften, jeg er dog ikke så god til at bage, men kunne være jeg skulle forsøge. Det ser ud til at være ca. halvdelen af de kalorier, der er i de kammerjunkere, jeg køber i REMA. Hvor køber du Cheasy sukkerfri koldskål? Jeg er i forvejen glad for Cheasy Yoghurt med 0,1 % fedt (44 kcal) til morgenmad.
7 år2. juni 2016 kl. 13:06
#35
32 sukkerfri fuldkorns kammerjunkere
32 sukkerfri fuldkorns kammerjunkere - opskriften står nu under kost i sin egen tråd. God fornøjelse :-)

Netto i Birkerød har haft koldskålen de sidste 2 uger. Og Irma i Hørsholm. Jeg skrev til Arla, men de kunne ikke udpege specielle butikker. De svarede

Følgende butikker har mulighed for at bestille Cheasy® Laktosefri koldskål
hjem, hvis den ikke allerede står på hylden: ABC, Daglig Brugsen Irma,
Kvickly, Kiwi, Letkøb, Liva, Meny, Min Købmand, Nemlig.com, Rema 1000, Spar
og Super Brugsen.
7 år2. juni 2016 kl. 19:04
#36
Tak :-)
7 år2. juni 2016 kl. 22:15
#37
Status 63,6 kg. mål 60 kg.
Jeg har taget 600 g. på i denne uge, så planen skal overholdes!

Positivt: De 3 hovedmåltider er sunde og består af små portioner, og jeg får rørt mig meget hver dag.

Negativt: Jeg har drukket en urimelig mængde øl lørdag til grillfest... Jeg har ikke fået dyrket motion 3 gange i denne uge. Jeg har ikke sprunget mellemmåltider over, og nogle af mellemmåltiderne har bestået af lidt for meget chokolade.
7 år9. juni 2016 kl. 07:39
#38
Status 62,8 kg. mål 60 kg.
Positivt: Det går rigtig fint med at følge planen i hverdagen. Jeg har fået dyrket motion 3 gange i danne uge. Vaner ang. valg af sund mad og portionstørrelser er heldigvis ved at have bidt sig fast efter flere år på madital og daglig vejning af mad.

Negativt: Sociale arrangementer bliver hurtigt en anledning/undskyldning for at spise usundt og spise større portioner - mon det er det Henrik Duer kalder "tygge-hygge"? Når jeg får knækket den kode, bliver det nok lettere at holde vægttabet.
7 år16. juni 2016 kl. 07:31
#39
Status 62,8 kg. mål 60 kg.
Positivt: Det går stadig fint med at følge planen i hverdagen.

Negativt: Overspisning til sociale arrangementer (og dem er der mange af), herunder usunde mellemmåltider og mere end en portion til aftensmad.

Justering: Fokus på kosten. Kosten skal overholdes, for at jeg taber de sidste 3 kilo. Jeg har nemlig ikke lyst og tid til mere motion eller bevægelse i hverdagen lige nu. Jeg skal lære at sige "nej" til mad-fristelser - bare en gang imellem.
7 år23. juni 2016 kl. 07:08
#40
Status 63,2 kg. mål 60 kg.
Har taget 400 g på i denne uge - det havde været SÅ meget dejligere, hvis jeg havde tabt 400 g.

Hvorfor skal det være så svært at tabe sig? Måske fordi det føles som at give afkald på noget, hver gang at jeg skal undvære vin, chokolade, kage, en ekstra portion af den gode mad, is, franskbrød osv. osv. Hvordan får man vendt den tankegang?

Jeg troede det ville være muligt at undvære ovennævnte ting, så længe der var tale om en begrænset periode f.eks. 3 uger, men så er der jo lige Skt. Hans aften eller andre sociale begivenheder, som bryder en ellers rimlig fornuftig hverdag i forhold til kost og motion. Det må være noget med at fortælle mig selv, at jeg ikke har brug for det, aflede mig fra tanken om fristelserne, og belønne mig selv på andre måder...

Eftersom jeg åbenbart ikke helt kan overholde kostplanen, må der skrues op for den daglige bevægelse. Daglige gåture må være planen i næste uge, som også byder på sommerhus med gode venner og med masser af lækkert mad og drikke...
7 år30. juni 2016 kl. 09:48



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });