Tak til madital ? 77 til 65 kg.

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Tak til madital ? 77 til 65 kg.
Kære madital og alle brugere herinde
Jeg vil gerne takke jer, fordi det er takket være jer, at jeg nu har tabt 8 kg siden slut oktober 2013.

Jeg vejer lige nu det samme som for fem år siden inden graviditet m.m. (69 kg ? det er så skønt at være under 70 igen og at kunne passe mit gamle tøj). Jeg mangler kun at tabe 4 kg nu, og så er jeg nede på en vægt, som jeg tror, at jeg vil have det rigtig godt med, og som jeg ikke har vejet siden, at jeg var 23 år.

Jeg vil derfor gerne sige TAK:

Tak fordi madital er gratis, ellers var jeg aldrig kommet i gang.

Tak fordi madital gør det let at holde styr på madindtaget og har lært mig om portionsstørrelser, og hvor dyrt kage, franskbrød og chokolade helt præcist er i regnskabet.

Tak fordi madital giver resultater. Det virkede fuldstændig urealistisk, da jeg indtastede mit mål om at tabe 12 kg., men da de første 6 kg. - og dermed mit første delmål - var nået på ca. halvanden måned, tror jeg nu på, at det nok skal lykkes.

Tak til alle, der skriver åbne dagbøger (ingen nævnt ? ingen glemt). Det har været vildt inspirerende og motiverende for mig at læse om jeres personlige forløb, som jo ofte har strakt sig over flere år ? meget mere end at kigge i alverdens slankebøger! Når I kan, kan jeg også?

Tak for alle tips og tricks, som jeg har fået med undervejs, især ideen med en belønningsliste, hvor jeg får en belønning ved hvert andet kilo, jeg taber, og tips?et om at læse bogen ?spis med mindfulness?.

Tak fordi jeg får lov til at spejle min egne frustrationer, når vægten står stille flere vejedage i træk, i jeres oplevelser. Tak fordi det giver mig troen på, at jeg ikke skal give op, men holde fast.

Tak fordi jeg får lov at spejle min egen ustyrlige glæde ved hvert enkelt lille vægttab og fornemmelsen af ?tynde dage? i jeres oplevelser. Intet smager så godt som slank føles?

Tak madital for at sætte fokus på motionen, og at alt bevægelse tæller (endda at gå i bad og vaske op). Tak til de dagbogsindlæg, som husker mig på, at det faktisk er muligt at komme ud og gå i al slags vejr.

Også tak til bogen ?spis med mindfulness? for stort set at udrydde tanken ?jeg gider ikke? ? eller i hvert for at sørge for, at den kun er der i et splitsekund. Det er dejligt ikke længere at føle sig så doven, og at få ordnet mange praktiske gøremål med et smil på læben, fordi det jo bidrager til mit vægttab.

TUSIND TAK!

Du er meget velkommen til at bidrage til med et taknemmelighedsindlæg, hvis du har lyst :-)
10 år19. januar 2014 kl. 18:42
#2
Normalvægtig - hurra!
Hurra, jeg er nu normalvægtig med en BMI på 24,9. Det er jo intet mindre end fantastisk.
Jeg har i alt tabt 10 kg. og mangler nu kun to.
10 år4. februar 2014 kl. 21:10
#3
Nået mit mål i dag
Så nåede jeg mit mål. Vejede præcis 65 kg i morges. Det er bare den bedste følelse!

12 kg. på ca. 4 måneder (inkl. julemåneden), det er altså godt gået.

Jeg har dog allerede sat et nyt mål, har jo fået blod på tanden og vil så nødig tage det hele på igen...
10 år27. februar 2014 kl. 22:30
#4
tillykke ;-) du sejrede :-)
10 år28. februar 2014 kl. 07:24
#5
tillykke tillykke..
Hvor er det skønt at læse dejligt livsbekræftigende...det giver blod på tanden forhåbentlig. Vi mødes måske i vedligehold. Men stort tillykke for at din indsats lykkedes.
10 år28. februar 2014 kl. 09:05
#6
Tak :-)
Mange tak fordi I ville skrive en kommentar, det varmede meget at læse jeres tillykke.

Ja Calcit, det er en god ting, at Madital også har en vedligehold-funktion, for der kan man helt sikkert også bruge lidt hjælp - der får man jo ikke sit kick, hver gang vægten går nedad...
10 år1. marts 2014 kl. 10:58
#7
Ja har man svært ved at tabe sig så er det intet i forhold til at fange vægten op. Ikke tid til at læne sig tilbage og tro det stopper der. Det viser jo også hvor stille der er i tråden som over tid burde være den mest aktive herinde.??? Ærlighed i forhold til sig selv er eneste vej. Ved at have nået dit mål fortjener du al ros.......jeg kommer.
10 år1. marts 2014 kl. 12:00
#8
Godt gået :-) :-)

Tak for dine ord - de varmer jo helt ind i mit hjerte :-)
10 år5. marts 2014 kl. 19:38
#9
:-)
Dejligt at du, Lone, fandt frem til mit indlæg, da du jo som stifter af Madital virkelig fortjener rosen.
10 år6. marts 2014 kl. 15:59
#10
Tabt 15 kg i alt
Så sagde vægten 61,8 kg i morges - Jubii, det betyder at jeg har tabt 15 kg i alt siden jeg startede på madital.

Tabet af de sidste tre kg har været længe ventet. Tempoet har været langsommere end planlagt de sidste tre måneder. Til gengæld har der været plads til grillaftner og sociale arrangementer med dertilhørende lækkerier...

SÅ er det vist tid til at købe nyt tøj :-)
9 år31. maj 2014 kl. 09:38



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });