Step by step 2014

Du læser en tråd i debat > vægttab


#221
Hej Emmi.

Dejligt at se at du er vedholdende :-)

Her går det godt. Er så småt begyndt at tabe de kilo, som er taget på over det sidste års tid, og nærmer mig stille og roligt før graviditetsvægten.

Madmængderne er igen blevet mindre og det er med til at gøre en forskel.håber det holder - det føles endnu ikke stabilt på nogen måder ;-)

Håber du har det godt og trives :-)
9 år11. oktober 2014 kl. 10:11
#222
Ny på sitet
Hej alle
Jeg er ny her på sitet, og da jeg har brug for al den opbakning, jeg kan få, vil jeg meget gerne deltage i denne tråd.... hvis der er plads til mig :-)

Fødselsdag: 1/11-83
Højde:170 cm
Mål:80 kg pr. 31/12-14
Vægt:87 kg pr. 10/10-14
Tabt: Siden 8/1-14 har jeg tabt 16 kg.

Jeg glæder mig til at følge alle jer andre :-)

Knus Dorthe
9 år11. oktober 2014 kl. 16:25
#223
Hej Dorthe.

Velkommen til - håber du bliver glad for at bruge madital :-)

Vi er desværre ikke så aktive i tråden for tiden, hvilket sikkert også ses hvis man går lidt tilbage i siderne. Du er hjertelig velkommen alligevel, ville bare gøre dig opmærksom på det, når nu du efterlyser stor støtte og opbakning. Når der så til gengæld er gang i tråden er der al den støtte man kan ønske sig :-)
9 år11. oktober 2014 kl. 19:46
#224
Vægt mandag d. 13/10 - 14
Godmorgen. Det går meeeeget stille og roligt nedad her. Vægten siger 86.8 kg. Jeg håber på, at det går en lille smule stærkere fra nu af.

God dag til alle fra Dorthe :-)
9 år13. oktober 2014 kl. 07:58
#225
Velkommen til Dorthe og tillykke med alle de allerede tabte kg:) jeg har tabt mange kg i mit liv- siden min yngste blev født (for 8år siden) har jeg tabt knapt 30kg over flere perioder. Jeg vejede til morgen 69,5kg, og har endelig de sidste par år haft den vægt og krop jeg har drømt om i mange år. Det er en benhårdt kamp synes jeg - med op og nedture.
Min træning fungerer godt og den er blevet en naturlig del af min hverdag. Min evige kamp er at finde den gyldne middel vej(har absolut ikke fundet den endnu) og holde min kæmpe søde tand bare lidt i ave.
Hvad er dine glæder og udfordringer ?
GND: dejligt for dig du er kommet ind på rette spor:) hvor mange kg mangler du ovenpå graviditet og amning?
:)
9 år14. oktober 2014 kl. 19:34
#226
Hej emmi. Ja hvad er mine glæder og udfordringer? Jeg har mange små glæder i min hverdag. Men en af de ting som motiverer mig utrolig meget, er mit helbred. Jeg har haft graviditetssukkersyge, og min læge har sagt til mig, at jeg var nødt til at tabe mig, hvis jeg ikke skulle ende med en type to diabetes (gammel mands sukkersyge). Efter at have tabt 16 kg er mit blodsukker stabilt, og jeg har det rigtig godt. Det kan jeg også mærke i forhold til min relation til mine børn. For blot et år siden tilbragte jeg mere tid på sofaen, og mine børn syntes faktisk, at jeg var rigtig kedelig. I dag er jeg meget mere aktiv sammen med mine børn, hvilket de elsker :-) en anden ting, som gør mig glad, er de roser og kommentarer, jeg får ind i mellem. Det betyder så meget, når jeg lige får at vide, at jeg ser godt ud. Det lyder næsten som en dans på roser, men det er det ikke altid. Jeg har masser af udfordringer, som jeg slås med. En af dem er min søde tand. Ligesom mange andre så har jeg en svaghed for chokolade, og selv om jeg prøver at stå imod, så sker det stadig, at den søde tand vinder, og jeg får spist alt det forkerte.
9 år15. oktober 2014 kl. 12:53
#227
vægt torsdag d. 16/10-14
Igen et lille fald. Jeg har smidt 300 g. siden mandag, så nu siger vægten 86.5 kg.
9 år16. oktober 2014 kl. 06:02
#228
Godt gået, Dorthe :-)
9 år16. oktober 2014 kl. 09:37
#229
Emmi: jeg mangler ca 4 kg i at have førgraviditetsvægt. Har ret let ved at tage på for tiden så det går lidt frem og så tilbage igen. Men har fået det typiske grundniveau ned med 1 kg og tabt 3 kg fra da jeg tog en masse på (for 1-2 mdrs tid siden)

Det går bare langsomt, men så længe jeg spiser sundt så er jeg tilfreds. Får i hvert fald mere energi end når jeg hyggespiser for meget ;-)
9 år16. oktober 2014 kl. 09:42
#230
Dorthe: tillykke med det tabte:) chokolade er nok min bedste ven og værste fjende- ved præcist hvordan du har det!
Godt du finder motivationsfaktorer i din læges ord- stærkt!

GND: det er virkelig flot du kun mangler 4 kg - det skal nok komme med tiden- du har jo stor viljestyrke fornemmer jeg?!:)

Jeg selv er desværre i efterårsferie mode = spiser alt for meget og alt det forkerte. Det er nærmest umuligt at la være når jeg ikke er i min sædvanlige hverdag:/
Skal nok af med et par kg efter denne uge- hmmm..
9 år16. oktober 2014 kl. 17:30



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });