Step by step 2014

Du læser en tråd i debat > vægttab


#181
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 38år
Højde: 175cm
Mål:68,5-69kg

Vægt:
Torsdag d. 2. Januar: 69,9kg
Mandag d. 6. Januar: 70,4kg
Torsdag d. 9. Januar: 69,9kg
Mandag d. 13. Januar: 70,4kg
Torsdag d. 16. Januar: 69,6kg
Mandag d. 20. Januar: 69,6kg
Torsdag d. 23. Januar: 71,1kg
Mandag d. 27. Januar: 70,2kg (har været nede og snuse til 60-rene igår)
Torsdag d. 30. Januar: 70kg
Mandag d. 3. Februar: 70,4kg
Torsdag d. 6. Februar: 69,7kg

Mandag d. 17. Februar: 67,3kg
Torsdag d. 20. Februar: 68kg

Torsdag d. 27. Februar: 69,5kg
Torsdag d. 6. Marts: 69,6kg
Torsdag d. 13. Marts: 69,6kg.
Fredag d. 21. Marts : 69,6kg
Torsdag d. 27. Marts: 70kg
Torsdag d. 3. April: 70,2kg
Onsdag d. 9. April: 68,9kg
Torsdag d. 17. April: 69,8kg

Lørdag d. 3. Maj: 71,7kg
Torsdag d. 8. Maj: 70,1kg
Mandag d. 12. Maj: 69,4 kg
Torsdag d. 15. Maj: 69kg
Torsdag d. 22. Maj: 69,6kg
Torsdag d. 29. Maj: 70,5kg

Mål: 69kg

Tabt i alt fra 2.jan:+600g
Det er ik let i øjeblikket spiser faktisk ok og træner men min krop gør ik som jeg synes desværre..

Hvad med dig loki harme- vægten går stødt ned- er det meningen? Det er godt nok svært med vedligehold ik..
9 år29. maj 2014 kl. 08:10
#182
Sikken du taber dig, Loki Harme. Er det med vilje eller er det svært at holde vægten oppe på de 54-55 som er dit mål?

Jeg har måtte erfare at jeg har for meget om ørerne til at melde fast ind her i tråden, men forhåbentlig kommer det igen :-)
9 år29. maj 2014 kl. 12:22
#183
Det er faktisk ikke med vilje, at vægten går ned. Jeg har spist alt for lidt i alt for lang tid, og efter jeg er begyndt at spise mere, er min vægt faldet en del, hvilket både er super fedt, og super skidt, da mit oprindelige mål på 54-55 lige pludselig virker meget højt, og jeg frygter faktisk at komme "helt der op igen" (den er ikke vent mod andre, den er i forhold til min egen personlige vægt).... Hvilket så også har ført til, at jeg skal til noget uforpligtende samtale med centeret for spiseforstyrrelse i næste uge.
9 år29. maj 2014 kl. 13:17
#184
Det var derfor jeg spurgte dig.. Det ene kg tar meget let det andet. Det er en balance på en knivsæg at have et sundt forhold til sin vægt og sig selv- det gælder jo både meget tykke og også tynde.. Hvad ser du, når du ser dig selv i spejlet? Har du dårlig samvittighed når du spiser? Undgår du fedt? - du behøver bestemt ikke svare og du tænker måske allerede over disse ting..
Godt for dig du tar dig selv alvorligt:)
9 år29. maj 2014 kl. 13:44
#185
Det der med at tage sig selv alvorligt, har virkelig været svært. Jeg vil jo helst ikke lave et problem ud af ingenting :) Det er også derfor jeg i næste uger, håber at kunne få lidt hjælp med at afklare hvor jeg står, for jo sikkert, jeg tænker for meget over vægt, og går for meget om kcal indtag og forbrug, men ja, hvad er så næste skridt ift til det? (og I må virkelig undskylde, hvis dette er upassende at snakke om i formummet, I må endelig sige til, hvis jeg træder nogen over tæerne)
9 år29. maj 2014 kl. 13:54
#186
Jeg synes det er vigtigt at komme ud med tankerne omkring det at du er nervøs for om det er ved at gå galt. Det er jo desværre for mange sådan at det starter og jeg synes, det er så flot, at du har taget initiativ til at snakke med nogen. Så her gør tæerne ikke ondt ;-)
9 år29. maj 2014 kl. 16:11
#187
Jeg ved, at der tidligere har været indlæg der blev slettet herinde pga det ikke var passende.. Jeg mener personligt, at med vores kultur, idealer og al slankeri- kan der let være en bagside af medaljen der ikke bør skjules/undlades at tale højt om..
Men skal også være opmærksom på at der er grader af alt- og hvad er egentligt naturligt?? Hvad er sundt og hvad er usundt??
9 år29. maj 2014 kl. 16:47
#188
Loki harme: hvis du er i tvivl om, hvad der er "passende" så er der skrevet nogle retningslinier for forummet.
Personligt synes jeg ikke om, at vi godt må snakke om alt det vi råæder og holder ædegilder med af de forkerte ting, men ikke må italesætte spiseforstyrrelser, men sådan er det.

Reglerne står lige nedenunder der, hvor man skriver når man opretter et nyt indlæg.
9 år29. maj 2014 kl. 17:26
#189
Jeg er helt enig med jeg begge i, at det er lidt som om, at det kun er den ene af "ekstremerne", som vi må tale om. Var lige inde i reglerne og kigge, og der står lige så fint, at "Indlæg med spiseforstyrret adfærd" ikke er tilladt, så for at sikre, at formummet ikke lige pludselig bliver lukket, undgår jeg at gå i flere deltaljer :)

Men nu vi er i den boldgade, skal til eksamen her d. 11 og snakke om hvordan sundheds idealer og hvad der er usundt, blot er samfundsmæssige konstruerede sandheder, og jeg skal komme ind på "det sunde overvægtige barn", som er en kritik af det normale syn på overvægtige; nemlig at de "mangler" sund adfærd og selvkontrol..... Glæder mig vildt meget til det :D
9 år29. maj 2014 kl. 18:01
#190
Ej, sikke en spændende tilgang, Loki Harme. I stedet for at man "bare" hakker på overvægtige børn og deres forældre.

Hvad er jeres anskuelser i forhold til det typiske syn på sagen og har I forslag til hvad der kan gøres i stedet? (Kun hvis du har lyst til at fortælle om det)

Det er ærgerligt, at der ikke er plads til åben snak, men når man er på andres forum, så må man jo tale eller leave it ;-)
9 år29. maj 2014 kl. 19:37



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });