Step by step 2014

Du læser en tråd i debat > vægttab


#201
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 38år
Højde: 175cm
Mål:68,5-69kg

Vægt:
Torsdag d. 2. Januar: 69,9kg
Mandag d. 6. Januar: 70,4kg
Torsdag d. 9. Januar: 69,9kg
Mandag d. 13. Januar: 70,4kg
Torsdag d. 16. Januar: 69,6kg
Mandag d. 20. Januar: 69,6kg
Torsdag d. 23. Januar: 71,1kg
Mandag d. 27. Januar: 70,2kg (har været nede og snuse til 60-rene igår)
Torsdag d. 30. Januar: 70kg
Mandag d. 3. Februar: 70,4kg
Torsdag d. 6. Februar: 69,7kg

Mandag d. 17. Februar: 67,3kg
Torsdag d. 20. Februar: 68kg

Torsdag d. 27. Februar: 69,5kg
Torsdag d. 6. Marts: 69,6kg
Torsdag d. 13. Marts: 69,6kg.
Fredag d. 21. Marts : 69,6kg
Torsdag d. 27. Marts: 70kg
Torsdag d. 3. April: 70,2kg
Onsdag d. 9. April: 68,9kg
Torsdag d. 17. April: 69,8kg

Lørdag d. 3. Maj: 71,7kg
Torsdag d. 8. Maj: 70,1kg
Mandag d. 12. Maj: 69,4 kg
Torsdag d. 15. Maj: 69kg
Torsdag d. 22. Maj: 69,6kg
Torsdag d. 29. Maj: 70,5kg
Torsdag d. 5. Juni: 70,6kg
Torsdag d. 12. Juni: 70,7kg
Mål: 68,5kg

Tabt i alt fra 2.jan:+800g
Det er ik let i øjeblikket - kæmper..
9 år12. juni 2014 kl. 10:52
#202
GND: jeg blev sendt videre til lægen, da damen jeg snakkede med, mente at det nok var bedst, hvis jeg kom i noget terapi. Snakkede med lægen til sådan en mini konsultation, men de skulle snakke med mig igen her i næste uge, inden de kunne tage en beslutning. Så er lidt i en venteposition, hvor jeg egenlig bare er mere forvirret end noget andet, og jeg ved slet ikke hvor jeg står. Så alt i alt, er det ikke så rart.
(specielt fordi lægen vejede mig, så har lidt den følelse, at jamen så burde jeg have tabt mig til næste samtale, og det går totalt imod den aftale jeg havde med mig selv og min kæreste om, at nu var det vedligehold, ikke vægttab )

Emmi: Hæng i :) Det skal nok vende igen. Bare fokus ser på de små ting, som at til trods for, at det ikke er let lige pt, har du formået næsten at holde vægten fra sidste uge
9 år18. juni 2014 kl. 09:16
#203
Åh, er ked af at høre, at du bliver smidt rundt i systemet :-(
Hvis lægen er fornuftig ved han/hun godt, at det er måden man opfører sig på der gør forskellen og ikke nødvendigvis tallet på vægten. Men kan godt forstå du føler at du skal bevise at du har et problem. Det er desværre let at føle at man ikke er slemt nok ramt til at få hjælp, så husk endelig på, at du jo netop er nervøs for om om du er på vej i en forkert retning, fordi du passer på dig selv og gør noget godt for dig selv inden det er for sent.

Bevar troen på dig selv, Loki Harme. Om du så tabte tre kg inden næste uge, så er det ikke det der definerer om du har brug for / krav på at få hjælp. Pas (fortsat) godt på dig selv :-)
9 år18. juni 2014 kl. 13:06
#204
Tak loki harme - prøver at være positiv men det er godt nok op af bakke.
Det lyder som om du ikke skal miste håbet.. Det er lidt underligt de vil se dig igen og ikke bare ta en beslutning men de har ikke afvist dig:)
9 år18. juni 2014 kl. 16:58
#205
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 38år
Højde: 175cm
Mål:68,5-69kg

Vægt:
Torsdag d. 2. Januar: 69,9kg

Torsdag d. 12. Juni: 70,7kg

Torsdag d. 19. Juni: 70,5kg

Mål: 68,5kg

Tabt i alt fra 2.jan:+600g

Det er fortsat ik let, gir ikke op..
Motionerer som jeg skal- det er godt.
9 år19. juni 2014 kl. 06:20
#206
GND: Det er virkelig den der "Jamen, det er bare dig der er snerpet, du har slet ikke et problem" jeg er så forfærdelig bange for. Og nu er jeg ikke særlig glad for læger i forvejen, og meget mistroiske ift dem, så kan slet ikke slå den der "hun kender sikkert kun til stereotyp adfærden, der beskriver enten en med ekstrem anoreksi eller bulimi, " (en rigtig grim tanke jeg ved det godt) Så er virkelig nervøs for, at fordi jeg ikke falder en i en af de to kategorier, jamen så er der ikke et problem.
Og nej, vægten er jo i bund og grund lige meget, det er jo mit forhold til maden.
Og jeg skal gøre mit bedste for at passe på mig selv, det er svært lige nu, da lysten til at sige "F%¤# this, jeg faster, og så skal jeg dælme vise hende, at det ikke er for sjov" er meget stor. Men skal heldigvis hjem til min mor et stykke tid, og hun skal nok få slået den tanke ud af mit hoved :)

Emmi: Super godt, at motionen er som den skal være, så skal resten nok komme :) Og super flot, at du bare hænger i, selvom det er svært lige nu!
- det var også det der forvirrede mig helt vildt i starten, og jeg var nærmest sikker på, jamen så er jeg nok afvist. Men som du selv siger, jeg blev jo netop ikke afvist. Snakkede med min mutti om det, og hun mente at det evt kunne være behandlings tilbud, som der blev tjekket op på, for at finde det tilbud (der er vist en del forskellige her i Odense) der ville passe til mig. Men nu må vi se
9 år22. juni 2014 kl. 07:13
#207
Jeg tror det er vigtigt, at du tør være ærlig overfor behandlerne. Fortæl dem hvordan din dagligdag er med tanker der konstant kredser om mad, kalorier, tælling osv. Der er selvfølgelig behandlere som kun kigger på tallet på vægten, men forhåbentlig er det et fåtal efterhånden. De fleste bør vide, at det at have et forstyrret forhold til mad er så meget mere end om man kaster op eller sygeligt tynd.

Det bliver godt for dig at få taget hul på forløbet sådan rigtigt - så har du noget at forholde dig til frem for de bange tanker du gør dig. Det er i øvrigt helt almindeligt, når man ikke ved hvad der skal ske og der samtidig står meget på spil for en.
9 år22. juni 2014 kl. 08:48
#208
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 38år
Højde: 175cm
Mål:68,5-69kg

Vægt:
Torsdag d. 2. Januar: 69,9kg

Torsdag d. 12. Juni: 70,7kg

Torsdag d. 19. Juni: 70,5kg
Torsdag d. 26. Juni: 69,8kg

Mål: 68,5kg

Tabt i alt fra 2.jan:-1100g

Det er fortsat ik let, gir ikke op..
Motionerer som jeg skal- det er godt.
9 år26. juni 2014 kl. 06:17
#209
Godt at du er så sej, Emmi. Det kan være en hård kamp, men giver man op, så sker der jo slet ikke noget ;-)
9 år26. juni 2014 kl. 07:16
#210
Tak GND- er da i det mindste under den magiske grænse nu på se 70kg..

Det er hårdt..
Hvordan m dig? Har du styr på din vægt ovrnpå graviditet så du er tilfreds?
9 år26. juni 2014 kl. 11:38



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });