Jeg vil også med på rose holdet idag, selom om det jeg vil rose ikke specielt lige er idag
Jeg vil rose mig selv for at jeg siden d.1/1 2008 kun har 8 dage hvor jeg ikke har tastet maden ind. Det synes jeg er sejt gået.
Jeg vil rose for at jeg i samme periode har smileys i det hele undtagen energifordelingen, jeg får 1% for meget protein.
Jeg vil rose at jeg er så vedholdende med min motion også mit løb som jeg sldrig troede jeg ville kune vænne mig til.
Kirsten
#42 af Kirsten P (slettet)
Ellers godt gået over hele linien der.
Um.. ros... det har jeg helt glemt. Nu går jeg jo rundt og har det ret godt sådan generelt med mig selv - så jeg synes faktisk ikke jeg har tendensen til at hakke på mig selv. Når jeg kikker på mig selv så kan jeg da godt blive lidt irritabel over flæsket på indersiden af lårene og på maven - den hænger lidt. Men så kikker jeg på andre steder på kroppen og ser hvor pænt det egentlig er blevet. Og så er jeg ganske tilfreds med mig selv, mit udseende og med mit projekt.
Jeg har været i nogle situationer for nyligt hvor jeg har været meget træt samtidigt med at der blev stillet flere krav (der stilles altid krav til en mor og en kone) så jeg fik ondt af mig selv - og en rigtig rigtig træls lyst til at fylde mig med et eller andet. Jeg fik sultfornemmelse. Nogle af gangene fik jeg afvist disse trælse tanker og andre gange efterkom jeg dem lidt ved at tage et stykke knækbrød uden noget på som et mellem-mellemmåltid. Igår ville manden - som også havde haft en hård dag - gerne hente chips til en enkelt hyggeaften. Jeg har jo snakket om at når min kur er ovre så skal vi indføre en enkelt aften om måneden hvor vi hygger os med chips og film. Det synes han godt vi kunne tage forskud på, men jeg havde det bare helt anderledes. Jeg var fristet, men jeg havde det dårligt med at starte på den slags før min kur er helt ovre. Så jeg sagde til ham at det ville jeg ikke være med til - og så gjorde vi ikke det. Jeg er stolt over at modstå disse ting og også at når jeg så ikke modstod dem, så valgte jeg sunde og kalorielette alternativer. Men jeg ved også at det at jeg ikke modstår dem er lidt af et skråplan, så der skal holdes hånd i hanke. I dag et stykke tørt knækbrød som mellemmåltid og i morgen kommer der lige ost lidt ovenpå. Og sådan kan jeg blive ved.
Og det synes jeg faktisk jeg er god til. At identificere små fejl og håndtere dem.
Motion.. ja.. jeg var jo med Karina i motionsrummet idag og prøvede også crosstræneren (pas på at man ikke får en knock out på de der håndtag) og så løbebåndet. Kanontræning. Jeg gad ellers ikke rigtig derned og jeg gad ikke rigtig cykle, men de nye træningsapperater betød at min motivation kom tilbage. Det var ret sjovt. Så nu er jeg blevet lidt klogere på mig selv. Jeg skal helst variere min motion engang imellem - især hvis det er sådan noget som i et fitness center. Ellers begynder jeg bare at kede mig og så ryger motiovationen. Måske er det et af problemerne jeg har haft her efter nytår.
Mere om motion: Jeg var ved cykelsmeden med min cykel igår - skal hente den idag. Men jeg købte lige en cykelstol som kan tages af cyklen. Så nu kan jeg fragte ungerne (den ældste kan godt cykle selv) til og fra børnehaven de dage hvor jeg vil cykle og manden arbejder hjemme. Så duer den undskyldning ikke mere. Jeg har det godt med at jeg købte den og glæder mig faktisk til en tur - det tror jeg måske vi skal prøve i weekenden hvis vejret arter sig.
Becks advantages response card: jeg får dem ikke læst hver dag - det kan jeg lige så godt være ærlig og sige. Men jeg får dem læst een gang næsten hver dag og det er fint på det tidspunkt jeg er på i kuren. Jeg har jo været øvelsen igennem med 2-4 gennemlæsninger tidligere. Jeg får dem læst på google notebook - og tager tit tid til at tænke lidt over nogle af punkterne.
Kalorieunderskud: Hm... ja, min velkomstside lyver jo ikke. Efter 22 dage og med 7 dage tilbage har jeg tabt mig 300 gram af 1 kilo. Ikke imponerende. Men min vægtkurven er et sted mellem min nuværende målkurve og den sidste - som jeg hoppede af før tid fordi jeg nåede målet. Så det vil jeg altså ikke gå og have det dårligt over. Idag har jeg motioneret ret godt og de sidste 7 dage kan jo blive noget bedre. MIt energiunderskud over målperioden indtil nu er på 1.301 kj i gennemsnit - det er 63 kj mere end mit mål tillader. Rosen må bestå i at ... um... tage det roligt :-)
Madmæssigt så har jeg lutter smileys i min målperiode bortset fra energiballancen som er 5% for høj og så motion som er på 1,5. Og det er unden at medregne idag hvor jeg virkelig fik motioneret.
Så jo, jeg synes faktisk jeg er dygtig :-)