Jamen så vil jeg da gentage min succes og lære lidt mere.
Tusind tak for opmuntringen. Jeg har i mange år trænet min handicappede datter og er vant til at være arbejdsgiveren, som roser de ansatte. Min egen tanke om mig selv, har hele tiden været "hvordan kan jeg gøre morgendagen bedre og mere effektiv end i dag" og det er jeg meget mere fanget i end jeg har været klar over. Så derfor tror jeg at denne del med at rose, er altafgørende at lære, hvis jeg skal bevare et vægttab.
I går har jeg:
- fået CD'en med "The Beck diet solution" over på min iPOD, så nu skal jeg bare putte høretelefonerne i og lytte.
- Løbet mit program i går. Nåede op på 9,4 km for 3. gang, hvilket er utrolig godt gået.
- overholdt min diæt, på trods af temmelig uregelmæssige spisetider.
- blev fristet af slik i bilen, men valgt bevidst at lade være med at spise, på trods af sult.
- da jeg kom hjem, spiste jeg kun en mellem portion af aftensmad, ventede godt 10 minutter og konstaterede at jeg faktisk var mæt.
- drukket godt 2 L vand, som jeg plejer + det løse.
- sparet smørret væk fra brødet, til fordel for min olie.
- rost mig selv mindst to gange i løbet af dagen.
Ingen særlig store fysiske reaktioner på rosen i dag :-))) Jeg er vist ved at lære noget.
Ha' en go' da' allesammen
Torunn
#12 af Torunn (slettet)
Jeg skal ha ros denne gang fordi:
- Jeg var til karate. Jeg er ikke blevet helt bidt af det endnu, så det er lidt overvindelse at skulle afsted, men jeg synes jo det er fedt det meste af tiden når vi er der. Igår var det helt vildt svært fordi de skulle være klar til kamp i weekenden, men vi fulgte med det bedste vi kunne og fik ganske god motion alligevel. Vi har nu bestilt karate tøj, så vi kan føle det lidt mere rigtigt :-) Og så har vi fundet ud af at vi voksne også kan deltage på børneholdet om mandagen, så nu tager vi nok med på det et par gange også med drengene, for at lære lidt mere ... i børnehøjde.
- I aftes var jeg så på besøg hos en fra mødregruppen og der blev disket op med slik og chokolade. Værtinden var godt nok lidt bekymret for om hun nu skulle finde gulerødder frem. Men jeg var forberedt på at der nok skulle spises et eller andet så jeg havde sikret mig at der var godt underskud. Og jeg sagde til hende at jeg må altså godt spise chokolade. Det her var meget tæt på planlagt spisning :-) Jeg spiste måske lidt mere end jeg havde planlagt, men holdt det dog stadig på 6 stykker af en marabou plade. Så det er jeg egentlig helt stolt af. Jeg holdt mig helt fra vingummig og lakrids, for det siger mig faktisk intet. Min store last er stadig chokolade og jeg tror på at når jeg gir mig selv lov til de små mængder kan det redde mig fra at falde i en jeg-må-ha-chokolade-og-nu-æder-jeg-denne-her-plade-og-stopper-ikke-før-den-er-væk-fælde.
- Her til morgen satte jeg mig ned ved bordet sammen med min kæreste og spiste morgenmad. Jeg plejer at stå op og spise morgenmaden mens jeg smører madpakker og servicerer ungerne.
- Jeg er allerede her kl halv ni godt igang med den første flaske vand.
- Nå ja i går nåede jeg godt og vel over de 2 liter væske. Det har jeg ellers haft svært ved i en lang periode.
- Til gengæld vil jeg rose mig selv for HVER dag at overholde det energiunderskud som jeg skal for at nå mit mål. Så er det i hvert tilfælde ikke derfor jeg ikke taber mig for tiden.
Hold da op hvor er jeg go. Altså når man først kommer igang med rosen vil den jo ingen ende tage.
Kh Karina