I går var en lærerig dag. Normalt overfalder jeg den nærmeste ko, når jeg bliver sulten. Men jeg spiste det sidste måltid kl. 16.30 p.g.a. et kursus om aftenen og kom først i seng lidt over midnat. Jeg var selvfølgelig sulten på tidspunkter, meget endda, men jeg ville se, hvor langt jeg kunne klare den og lære min sultgrænse at kende lidt bedre. Resultatet var utroligt. Min sult var til at føle på, men også til at kontrollere. Jeg gik i seng uden ekstra mad og var stadig veltilpas. Godt at have i baghovedet en anden gang.
I dag har jeg bare været træt, efter sygt barn i nat. Så dagen plejer at være en prøvelse m.h.t. sukkerbehov. Omkring kl. 14, da det var allerværst, forsøgte jeg mig med nogle diætkiks. De smagte mig overhovedet ikke, jeg havde ikke engang lyst til chokolade. Jeg er stolt over at have klaret dagen uden sukker.
Jeg har overholdt min diæt og har et pænt underskud.
Jeg har siddet ned og tygget af munden ved hver en bid jeg har spist, men ikke gennemført et eneste måltid i fred og ro.
Jeg har læst mine kort flere gange i dag.
Desuden har jeg pralet med min diæt og mine kort overfor alle som gad høre på mig.
Torunn
#22 af Torunn (slettet)
+ Der var and og sådan en kogt grøntsagsblanding igår. Normalt bryder jeg mig ikke om kogte grøntsagtbladinger, men jeg spiste en stor portion og kun et stykke and. Jeg kunne sagtens have spist mere - havde lyst - og vi sad længe og hang over maden, men jeg tog ikke mere.
+ Om aftenen spiste jeg hverken af kagerne eller af slikket, de andre fik. De fik også en isbåd - jeg valgte at få en light is som vi har liggende af i fryseren.
+ Igår var underskudsdag, et pænt energiunderskud endda. På trods af vennebesøg.